Meer babys/dreumes met ogenkleur: heterochromie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #1 piccolina, 22 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2014
    Mijn dochter had in begin eerste 2 weken blauwe ogen, daarna kwam bruin van midden doorheen. Ik heb bruin, mijn man blauw.
    Sindsdien is niet verandert ze heeft hele aparte ogen is bruin binnen en blauwe rand maar dan niet als rand.
    Veel mensen zeggen dat haar ogen mooi/apart zijn maar ze zien niet direct twee kleuren voordat ik zeg omdat van het lijkt of groen of blauw of grijs of bruin iedereen zegt iets anders ;)) pas als ik zeg -kijk, is twee kleuren dan zien ze dat.
    Ik weet dat het nog kan veranderen maar ik denk het zelf niet ik denk dat ze heterichromie heeft (niet het ergste geval, maar dat lijkt wel op toch?). Hier niemand in familie die het ooit had ook niet als baby. Schoonmoeder heeft grijs/grijs-groen maar dan is als rand wat vele ook hebben.

Is iemand baby ook dat gehad altijd tot 1 jaar en later en dat het pas later veranderde?? Ben benieuwd
    Plaats foto als je ogenkleur van je kind bijzonder of mooi vind!
    Bekijk bijlage 384897

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn dochter heeft ook een aparte kleur ogen. Ben heel benieuwd of dit nog verder verandert. Ik heb blauwe ogen en mijn man bruine ogen:).

3. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Zo lijken die van ons ukje van 7,5mnd ook! Ik gok dat het bruin nog wel gaat overheersen; duurt een tijdje en gebeurt o.a. onder invloed van zonlicht. Ik ga de kleur na de zomer nog eens bestuderen heb ik besloten ;)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik herken de foto wel enigszins van hoe het hier bij de oudste er op een gegeven moment uitzag.

Hier gingen ze van helblauw, naar donkerblauw (tot 1,5), naar donkerblauw met een bruin midden (2,5), naar grijs/groenig met een bruin midden (4,5) en nu zijn ze een mengeling van kleuren waarvan ik niet kan zeggen wat de overheersende kleur is. Groen/grijzig/bruin dat is zeker, maar hoe en wat is maar net hoe het licht erop valt of hoe haar humeur is. Hoe bozer hoe donkerder. Hier ging de verandering echt heel geleidelijk en alleen aan foto's kon je echt zien dat het veranderde, maar dat komt natuurlijk ook omdat het niet van de ene op de andere dag ging ;)

Het is wel mooi om te zien hoe het verschilt hier in huis. Ikzelf bruine ogen (moeder grijs/blauw/groen, vader bruin) en man blauw/grijs (moeder groen/grijs, vader blauw/grijs). Oudste dus de mengelmoes bruin/groen/grijs: bijna een katachtige kleur, middelste diep donkerbruin zoals ik dat ook heb en de jongste heeft nu nog echt blauw/grijze ogen zoals mijn man. Ze laten prachtig zien wat er allemaal wel niet mogelijk is door genencombinaties hihi.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging het ook zo en zijn de ogen nu echt helemaal bruin.

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Zo ging het bij mijn oudste ook en die werden helemaal bruin (behalve in één oog waar een partje blauw in is boven zitten, heterochromia dus).

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ben benieuwd hoe lang het dan nog duurt of het zo blijft!
    Vind wel mooi zo ;)

Ik ben gewoon blank maar zelf werd geboren ben gelijk bruine ogen, mijn vader en grootvader ook. Mijn moeder had groen/grijs. En aan mijn man's kant mooi helder blauwe ogen.

Ik kende meisje met paarse ogen echt bizar mooi

8. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet gelijk dat je kindje zoiets heeft hoor, ik ben inmiddels 22 en heb ook in de binnenste rand een andere kleur dan in de buitenste rand. Overigens wil het toch niet alles wat zeggen als ze kleiner zijn. Mijn dochtertje van 7 maanden heeft felblauwe ogen, wij hebben dat beide niet.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier bruine ogen ( ik en donor) en mijn man blauwe ogen.
    Mijn dochter heeft nu grijsgroene ogen, met een bruinig randje om de pupil heen. En dit is al maanden zo, ben benieuwd of het nog verandert.

Deel Deze Pagina