Meer baby's/dreumesen met luieruitslag met dit weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Mijn dochtertje heeft eigenlijk nooit last van luieruitslag, af en toe is het een beetje rood tussen haar billetje, dan smeer ik wat sudocreme en bij de volgende verschoonbeurt is er dan vaak al niks meer te zien.

Maar sinds twee dagen heeft ze er echt veel last van! Nou zag ik vorige week achter in haar mondje nieuwe witte verschijningen dus wellicht zitten er meer aan te komen, maar eigenlijk heeft ze van haar tandjes ook nooit echt luieruitslag gehad.
    Dus denk ik dat het van de warmte komt, echt haar hele billetjes en schaamstreek zijn rood en geirriteerd.. Vanmiddag na een poepbroek moest ze ook zo huilen bij het verschonen, echt zielig.
    Ze kon voanmiddag ook niet slapen en toen ik bij haar kwam rook het al naar poep dus ik vragen of ze gepoept had greep ze gelijk naar haar luier..

Meer kindjes die door het warme weer meer last hebben van luieruitslag?
    En wat smeren jullie er op?
    Ik smeer normaal sudocrem en dat werkt heel goed maar heb er nu bepanthen opgedaan omdat het wel erg schraal en geirriteerd was dan leek me dat fijner.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hou 't goed in de gaten, bij uitslag waar sudocrem en bepanthen niet helpen, kan een schimmeltje ook meespelen.

3. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook iets roder dan normaal.
    Ik laat haar een half uur à uur zonder luier lopen, dan zie ik al veel verbetering.
    Misschien kun je dat proberen?
    Succes ;)

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Geen luier uitslag hier gelukkig, maar ik laat hem wel een paar keer per dag zonder luier lopen. Zijn toch de lekker buiten in de tuin. En inderdaad bepanthen smeren als t wat rood is.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja hier ook. Ik kreeg van een vriendin al de tip om goedkope katoenen onderbroekjes te halen en haar af en toe zonder luier te laten kruipen. Maar met.zo'n 4 poepluiers gemiddeld per dag ben ik daar niet zo'n fan van.

Hoe herken je eigenlijk zo'n schimmeltje? En wat kun je er aan doen? Hier is de schaamstreek al weken rood.

6. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier normaal nooit problemen nu heel zijn balzak kapot en 1 streep op zijn bips, huilen van de pijn en zo zielig bah!

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vreselijk hier, zo zielig , meneer begint al te gillen als ik m neerleg. Smeer met sudocreme helpt wel wat maar dan komt de volgende natte scheet en is het weer rood. Nou probeer ik m onder de douche te zetten na poepen of natte scheet want die doekjes lijken alleen maar te irriteren...

8. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begon hij te huilen en krijsen toen ik crème op deed, echt zo hartverscheurend vond het vreselijk!

Normaal slaapt hij om 7 uur, nu half 6 en had ook koorts! Bah zoooooo klaar pfff!

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Die doekjes doen zo'n zeerbij kapotte billetjes, heel zielig. Je kan ook schoonmaken met een washandjr en lauw water.
    Hier hielp het al heel goed om bij elke keer verschonen een kwartier te luchten. Dan zijn de billetjes goed droog en dan weer insmeren. Zinkzalf hielp hier goed.
    Ik vermoed dat de combinatie van tandjes en het warme weer een hele vervelende is.

10. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anke, Hier gaat dat niet op omdat hij al compleet is in zijn mond, dus de koorts komt hier ergens anders vandaan...

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Hier gaat het gelukkig alweer veel beter! Denk toch een combi van warmte en agressieve poepjes door de tandjes want volgens mij komen er een heleboel ineens door...

Maar inderdaad beter een lauw washandje en dan goed droogdeppen. Die billendoekjes prikken denk ik op de schrijnende huid..

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook druk in de weer met luieruitslag.Ik had net een schimmel onder controle maar kwam ze vanuit de creche weer rood terug en nu vlgns mij weer een schimmel.Ze poept zeker 3-4 keer per dag dus dat werkt ook niet mee.Ik gebruik geen luierdoekjes meer en doe het enkel nog met water en dan 2 keer per dag met daktarin en daarnaast zinkzalf.Ik hoop dat het snel over is want is erg lastig.Ik qeet zeker dat het warme weer ook van invloed is.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    GEEN sudo op doen en zeker niet op geirriteerde/open plekjes.
    Dat brand en prikt als een gek. Sudo is echt troep en lang niet zo huidvriendelijk als ze beweren.
    ZinkOLIE van dr swaab erop doen. Werkt super, doet niet zeer en beschermd en verzorgd.
    En af en toe blote billen? Kan alles lekker luchten.

14. Linana

Linana Niet meer actief

Geen luier uitslag en ik hier loopt hij geregeld zonder luier rond :)
    En hij zit vaak met z'n billen in een badje en ook dan doe ik hem geen zwemluier of iets aan

Ik denk dat wij sowieso geluk hebben gehad want hij heeft, welk merk luier dan ook, nog nooit uitslag gehad

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik gebruik Zinkzalf van Zwitsal.
    Zonder parfum en erg zacht voor het huidje.
    Sudo prikt inderdaad op kapotte huid.
    Zinkolie is ook een optie.

16. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    hier geen luieruitslag , maar warmteuitslag in de nek . Ik kan het me wel voorstellen met deze warmte, zweet lekker tussen de billen. meer verschonen dus ;)

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Je kan ook heel ouderwets een hydrofiel luier omknopen. Deze vastzetten met luiertape (misschien bewaard van je kraampakket) of met wat leukoplast. Het heeft hetzelfde effect als een katoenen onderbroek, maar vangt veel meer plas en poep op. Je merkt het dan wel als er geplast of gepoept is, maar hoeft minder te dweilen. Katoen laat meer lucht door dan luiers, dus genezen billetjes vaak beter.

18. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Wat bij ons meisje heel erg goed helpt is Edelzalf.
    Je kunt dit bij de apotheek in grongingen bestellen, wordt thuis bezorgd.
    Is een combi van zinkzalf en vaseline, onze dochter had behoorlijk last van luieruitslag, niets hielp. Onze verloskundige adviseerde deze zalf, echt ideaal!

Deel Deze Pagina