meer bevallingen bij VOLLE MAAN, een mythe?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Utrecht, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    kan ik me heel goed voorstellen!!
    zal voor je duimen!

2. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    geloof er ni zo in

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ik geloof er ook niet zo in, maar we zullen het morgen wel lezen hier :D

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Het schijnt dus geen mythe te zijn. Niet dat je dan per se bevalt, maar 'feit 'is dat met volle maan de verloskkamers en vk's het drukker hebben. Tenminste, volgems mijn vk en gyn dan. Ik ben zelf eerste keer met volle maan bevallen, samen met 8 andere dames in mijn praktijk.
    Toen ik zwanger was van Sam ging ik naar de vk buiten spreekuur om, en ze was helemaal uitgeput. Ik zei dat het volle maan was, en toen zei ze: dat verklaart een hoop! Ik was verbaasd want dacht okk dat het een fabel was.

5. Metire

Metire Niet meer actief

Ik ben dacht ik met volle maan bevallen, mijn zus maakte er nog een grapje over :D
    kan me verder niet herinneren of het nou superdruk was in het ziekenhuis.. Er was in ieder geval wel 1 andere vrouw aan het bevallen, dat weet ik wel :)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geboortecijfers zijn toch echt naast de maanstanden gelegd en daar kwam wel een opmerkelijke wederkerigheid in voor rond volle maan steeds... :)
    Ik heb die cijfers ooit wel eens gezien en het was nou ook weer niet een wereldschokkend verschil met andere dagen, maar je zag wel die piek elke keer bij volle maan.
    Ook wel pieken op andere momenten, maar dan zonder opvallend achterliggend patroon.

Voor een VK zal het net toeval zijn of zij die vrouwen in haar praktijk heeft of niet. Op 1 praktijk kun je dat niet baseren :)

Ik vond het wel grappig, dat er dan dus echt piekjes zichtbaar zijn in geboorte-aantallen.
    Maar goed, in individuele gevallen zegt het dus geen barst en blijft het altijd afwachten en afhankelijk van vooral de vraag of er al enige activiteit richting bevallen is.

Ik ben ook bevallen tijdens een piek, maar die was bij mijn weten niet met volle maan. Wel gepaard met een grote weersverandering: van gewoon winters koud naar een dikke laag sneeuw. 's Middags nog met open jas buiten gelopen, volgende ochtend met Thirza in m'n armen uitzicht op een enorme partij sneeuw vanuit ons opgehoogde bed :)

7. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier is in ieder geval geen baby geboren vannacht...dan maar wachten tot de weersverandering ;)!

8. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    ik riep om 08.30 (de ochtend na volle maan)
    nog 'Joh aan die maan heb je ook geen reet'
    09.10 braken mn vliezen op 37+3 :D
    en dat terwijl de eerste pas bij 40+6 kwam :) (de dag van de nieuwe maan)

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb het een paar keer geroepen dat ik met volle maan zou bevallen dat was dus 12 oktober 2011 en toevallig ben ik die dag ook echt bevallen , wel n handje geholpen door de vk , ben 2 keer gestript haha maar het is tch gelukt :)
    de maan scheen oook nog niet echt toen ze geboren werd maar het was wel een prachtige nacht :) lag op de bank met mn meisje in het volle maanlicht die nacht :)

10. patries1983

14 aug 2011
    31
    0
    0
    nou hier is er niks gebroken dus afwachten tot de kleine zich laat melden.

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ook hier heeft het (helaas) geen effect gehad. Misschien komt ze pas als het gaat dooien.;)

12. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Nog volle maan kindjes geboren?

13. Wen80

Wen80 Actief lid

12 feb 2009
    114
    0
    0
    Hier heeft het helaas geen effect gehad. Verloskundige is gistermiddag nog geweest om te kijken of ze me kon strippen, maar ik had nog geen cm ontsluiting, dus dat ging niet.

Ik denk dat ik de 42 weken wel ga halen........

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    't Is niet zo gek dat dat vaak voorkomt, je bent namelijk ook niet 9 maanden zwanger, maar 9 manen. Dus dat er veel kindjes worden geboren met volle maan is heel logisch en dus ook verklaarbaar.

15. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    hier ook niets hoor,
    ben wel wakker geweest van de voorweeen en dacht 'zie je wel het gaat beginnen!!' had zo'n pijn maar gek genoeg daarna weer in slaap gevallen en nu nergens meer last van...
    Morgen ben ik jarig, dan zet ik mijn hoop op een mooi verjaardagscadeautje... vind het wel de hoogste tijd nu :)

16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.054
    2.554
    113
    Limburg
    Hier is ook niks gebeurd, kleine man zit nog lekker in mijn buik, kan m geen ongelijk geven met deze kou...

17. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik heb een keer met volle maan een nachtje in het ziekenhuis gelegen vlak bij de kraamafdeling en de babys die er lagen waren allemaal wel heel erg onrustig. Dat zeiden de verpleegsters ook. Wel jammer dat hier niemand is bevallen vannacht. Was wel leuk geweest.

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Helaas vannacht ook niet bevallen.
    Mijn vriendin (2 dagen eerder uitgerekend) is wel vannacht bevallen.

19. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    jeej toch n volle maan baby

20. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0