Ik zag gister de maan en hij is bijna 'vol'. Nu vroeg ik me af of het echt zo is zoals ze zeggen, dat er met volle maan meer activiteit is en dat vaak dan bevallingen starten? Dan zou dat a.s. 5 december zijn. Iemand hier ervaringen mee of meer info over? Of hoort dit in de catagorie bakerpraatjes? Ben benieuwd! Groetjes
Mijn oma is er dus ook heilig van overtuigd dat je niet bevalt tot je je negen volle manen hebt gehad! Of het klopt, geen idee, bij mij schoonzusje was het wel zo. Iemand enig idee wanneer het in januari volle maan is? Grtz x
dan zou ik na 5 dec bevallen dan is het de 9e volle maan ik ben wel benieuwd word steeds nieuwschieriger naar wanneer de bevalling gaat beginnen. Nou hoop ik niet dat het op 4 5 of 6 dec is zijn al van die drukke dagen voor een kind en als hij dan ook nog een jarig is weet de kleine helemaal niet meer wat hem overkomt.
Nog nooit van gehoord! ik weet wel dat volle maan net geweest is (afgelopen weekend) dus nu is ie aan het 'krimpen'. De volgende volle maan is 4/5 december, en daarna 3/4 januari... ben benieuwd dames...dan ga ik voor de lol ook 'mijn' volle manen aftellen
Ik heb eerste de hele tijd gedacht echt op 1e kerstdag te bevallen maar nu heb ik al weken 1 dec in mijn hoofd. nu hoop ik het niet want dan is me pa nog op zakenreis dus hopelijk is het echt na 9 maan maanden
Ik ben op 5 oktober dit jaar bevallen en het was "toevallig" volle maan, ik geloof er niet echt in, denk dat het meer toeval is. liefs, misspuma
Deze pagina kan je de maanstanden voor 2006 http://www.astro.uu.nl/~sluys/Hemel/moo ... _2006.html en 2007 vinden http://www.astro.uu.nl/~sluys/Hemel/moo ... _2007.html
haha als ik zo op die site lees was het 5 oktober helemaal geen volle maan, pfff vast scheel gekeken door de weeen heen . liefs, misspuma
Dus alle decembermama's zouden dan met Sinterklaas bevallen? Lijkt me sterk. Alhoewel, van mij mag het 5 december wel gebeuren, dat scheelt weer 2 weken!
Net op die dag weet ik zo nog niet maar wel dat je je 9 volle manen zou gehad moeten hebben voor je bevalt (alle dat zeggen ze he) Grtz x
Ik ben zo benieuwd erna en heb binnen de bevalling een poll geopend ofdat het klopt of niet dus hopelijk hebben we snel toch een idee of we ervan uit kunnen gaan of we een richtlijn hebben.
Ik weet dat ze vroeger (heel vroeger) zo zelfs de duur van de zwangerschap telden, aan de hand van de volle manen grtz x
Lijkt me toch sterk als je nagaat dat er ook genoeg vrouwen voor de uitgerekende datum bevallen bij 37 of 38 weken ofzo...