Hai dames, Wat geven jullie je smurf op de boterham? Ik heb al boter en smeerkaas gegeven. Ze eet het wel maar ze doet 10 min met 1 peuterig stukje...haha.. Dus het moet wel iets zijn wat niet al te droog is. Bedankt alvast! Groetjes Guusje
Op die leeftijd hier alleen maar boter, boter en boter. Iets later ben ik ook begonnen met een plak jonge kaas en appelstroop zo nu en dan, maar nog steeds meestal boter. Denk met een maand of 9 begonnen met dingen als sesampasta, amandelpasta, kipfilet etc. Smeerkaas en smeerworst heeft ze nog nooit gehad.
Smeerkaas zit erg veel zout in. Vooral tegenover een plak jonge kaas. Dus geef ik liever de laatste zo nu en dan ipv smeerkaas.
je hebt ook kinder smeerkaas daar zit minder zout in! ik werk op het kdv en daar krijgen ze dat ook en apelstroop en jam.
Op die leeftijd alleen roomboter, vonden ze heerlijk! Later pure appelstroop erbij. Vandaag hebben ze voor het eerst thuis smeerkaas gegeten (zijn 2 jaar). Op kdv krijgen ze het al langer, maar ik vind het echt heel erg zout. Maar waarom niet alleen boter, of alleen brood? Je kindje moet wennen aan de smaak van brood, en meestal vinden ze die lekker genoeg. Anders appelstroop, fruit, jonge kaas, creme freishe enz
Tegen mij was op cb gezegd, lekker smeerworst of smeerkaas op brood doen.....na beetje rondneuzen hier ben ik er dus achter dat dat helemaal niet zo'n goed plan is. Ik doe nu appelstroop, aardbeienjam of jonge kaas op brood.
Ja, 't CB is soms een beetje raar. Vaak als je vraagt waarom ze dat adviseren, is dat omdat het lekker blijft plakken en niet zoet is. Tja.
precies en ik vind het altijd zo'n debiel advies. Zoet hoeft niet slecht te zijn als het een functie heeft, zoals ijzer in appelstroop. Dan heb ik liever stroop dan afvalvlees of mega veel zout.
Ik geef maar 1x in de week smeerkaas en 1x in de week smeerworst voor de rest geef ik boter en dat vind ze lekker. Ga binnenkort ook eens jam proberen
kan je dan al sesampasta geven? ik woon in Greece en daar is het heel makkelijk te krijgen, maar ik dacht dat het te plakkerig was (ik krijg het al best lastig weg haha!) en misschien qua allergie niet goed nog maar als het kan ga ik het vandaag meteen proberen!! (onze kleine is overigens nu alweer ruim een jaar ) wij geven ook veel boter (vindt ie heeeeerlijk!!) en jonge kaas, die eet hij van mijn boterham af hahaha! hij is een broodmonster!!!
Onze dochter wil ook geen appelstroop! Sowieso geen zoet op brood, dan eet ze het niet. En jou zoontje kan gerust sesampasta eten hoor volgens mij. Hij is boven een jaar en neem aan vrij van allergiën? Dan lijkt me dat hij alles wel kan eten. Ik gaf het rond de 9 maanden voor het eerst, hier geen allergiën, en dat ging gewoon prima. Ze vindt het erg lekker.