Wat bij 7 1/2 maand op boterham? Ik wil wat variatie..

Discussion in 'Voeding' started by guusje27, Jul 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hai dames,

Wat geven jullie je smurf op de boterham? Ik heb al boter en smeerkaas gegeven. Ze eet het wel maar ze doet 10 min met 1 peuterig stukje...haha.. Dus het moet wel iets zijn wat niet al te droog is.

Bedankt alvast!

Groetjes Guusje

2. tulip

tulip Niet meer actief

jam, appelstroop, fruit. Ik gaf geen smeerkaas of smeerworst.

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Op die leeftijd hier alleen maar boter, boter en boter. :D
    Iets later ben ik ook begonnen met een plak jonge kaas en appelstroop zo nu en dan, maar nog steeds meestal boter.
    Denk met een maand of 9 begonnen met dingen als sesampasta, amandelpasta, kipfilet etc.
    Smeerkaas en smeerworst heeft ze nog nooit gehad.

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    waarom geen smeerkaas eigenlijk? Smeerworst snap ik wel..

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Smeerkaas zit erg veel zout in. Vooral tegenover een plak jonge kaas. Dus geef ik liever de laatste zo nu en dan ipv smeerkaas.

6. mama2011

mama2011 Niet meer actief

je hebt ook kinder smeerkaas daar zit minder zout in!
    ik werk op het kdv en daar krijgen ze dat ook en apelstroop en jam.

7. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Hier meestal boter. Ter variatie appelstroop, of een geprakte banaan of avocado.

8. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Geraspte (en uitgelekte) komkommer en Griekse yoghurt = snelle babyproof tzaziki.

9. adi

adi Niet meer actief

Op die leeftijd alleen roomboter, vonden ze heerlijk! Later pure appelstroop erbij.

Vandaag hebben ze voor het eerst thuis smeerkaas gegeten (zijn 2 jaar). Op kdv krijgen ze het al langer, maar ik vind het echt heel erg zout.

Maar waarom niet alleen boter, of alleen brood? Je kindje moet wennen aan de smaak van brood, en meestal vinden ze die lekker genoeg. Anders appelstroop, fruit, jonge kaas, creme freishe enz

10. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

Jan 3, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegen mij was op cb gezegd, lekker smeerworst of smeerkaas op brood doen.....na beetje rondneuzen hier ben ik er dus achter dat dat helemaal niet zo'n goed plan is. Ik doe nu appelstroop, aardbeienjam of jonge kaas op brood.

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, 't CB is soms een beetje raar. Vaak als je vraagt waarom ze dat adviseren, is dat omdat het lekker blijft plakken en niet zoet is. Tja.;)

12. tulip

tulip Niet meer actief

precies en ik vind het altijd zo'n debiel advies. Zoet hoeft niet slecht te zijn als het een functie heeft, zoals ijzer in appelstroop. Dan heb ik liever stroop dan afvalvlees of mega veel zout.

13. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Ik geef maar 1x in de week smeerkaas en 1x in de week smeerworst voor de rest geef ik boter en dat vind ze lekker.

Ga binnenkort ook eens jam proberen

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    kan je dan al sesampasta geven? ik woon in Greece en daar is het heel makkelijk te krijgen, maar ik dacht dat het te plakkerig was (ik krijg het al best lastig weg haha!) en misschien qua allergie niet goed nog maar als het kan ga ik het vandaag meteen proberen!! (onze kleine is overigens nu alweer ruim een jaar ;))

wij geven ook veel boter (vindt ie heeeeerlijk!!) en jonge kaas, die eet hij van mijn boterham af hahaha! hij is een broodmonster!!!:D

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    ah en appelstroop vindt hij niet lekker...:(

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    goeie!! ik woon in Griekenland dus dat ik daar niet eerder op gekomen ben :D

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter wil ook geen appelstroop! Sowieso geen zoet op brood, dan eet ze het niet.

En jou zoontje kan gerust sesampasta eten hoor volgens mij. Hij is boven een jaar en neem aan vrij van allergiën? Dan lijkt me dat hij alles wel kan eten.
    Ik gaf het rond de 9 maanden voor het eerst, hier geen allergiën, en dat ging gewoon prima. Ze vindt het erg lekker.

Share This Page