Pijn onderin de buik tijdens harde buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

Sinds een aantal dagen doet het onderin me buik af en toe opeens heel zeer. Het voelt dan net of de kleine met het hoofdje op mijn blaas / darmen drukt. Ik heb dan niet het gevoel dat ik meer moet plassen, dus twijfel of het mijn blaas is.
    Het voelt als een drukkende / stekende pijn helemaal onderin de buik.

Deze pijn heb ik soms ook tijdens een harde buik. Heb niet echt het idee dat er een piek in zit, maar het komt en gaat wel tegelijk met de harde buik.

Zou dit misschien een ''onregelmatige wee'' zijn? Of toch bewegingen van de kleine, die voelbaar blijven tijdens een harde buik omdat ie dan niet kan bewegen, en toevallig net gevoelig zit.

Ben benieuwd of iemand het misschien weet..

2. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik denk het wel te herkennen, maar zou je niet kunnen vertellen wat het is.. Ik heb het vooral als ik een harde buik krijg als ik op mijn zij lig in bed, heel raar. Een drukkend of trekkend gevoel, houdt wel constant aan maar ondertussen komen en gaan de harde buiken.

Ik had het een beetje op bandenpijn gegooid, als je ineens in een andere houding bent dan lijkt het alsof die kleine even mee moet verplaatsen en dat kan onwijs trekken.

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bandenpijn is het denk ik niet.. Want ik voel het ook heel duidelijk als ie beweegt zonder harde buik. Echt van die pijn scheuten.
    En diezelfde pijn voel ik ook tijdens een harde buik (overigens niet alle harde buiken) Alsof die ergens tegen aandruk wat nogal gevoelig is..

4. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik voel hetzelfde!
    Het komt ook niet bij elke harde buik maar vooral in de avond als ik rustig op de bank zit.
    Die steken gaan soms wel tot down under en het lijkt idd of je enorm op de blaas wordt gedrukt maar je hoeft niet te plassen.
    Ik denk zelf dat het oefenweeen zijn ,maar herken het niet van mijn vorige zwangerschap.
    Ik lees dus even mee om te kijken of iemand weet wat het is.

5. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik ken het ook.
    Ik merk het ook vooral/alleen als ik lig op mn zij.
    Soms zo laag dat t lijkt of het er haast al uit komt zo laag zitten die pijn scheuten dan.
    Ik denk dat het de baby is die heel laag op je baarmoedermond drukt.

6. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

bij de bevalling van mijn dochtertje had ik alleen heel veel pijn in mijn onderbuik. alsof alles keihard samengeknepen werd.
    dus misschein heb je al wel last van weeen...sterkte met de laatste loodjes;)

7. jolyn30

jolyn30 Lid

29 aug 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik las dit topic en dacht zet er even een berichtje op..

Ik heb het zelf ook, maar het zijn GEEN weeen..;)

Het kindje daalt op een gegeven moment in en drukt dan gigantisch ergens op...het is een stekende/zeurende pijn onderin de buik tot aan down under toe..

Ik heb het merendeel als ik gezeten heb en dan weer op moet staan dan floept het als het ware weer meer naar beneden en voel je dat ook..

zoals de gyn zei...het hoort erbij...(zoals zoveel dingen):D

good luck met alles!

Jolyn;)

8. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik heb dat ook hoor friesland. Hier heeft het niks meer te maken met indalen aangezien meneer al vast ligt in het bekken.

Hier is het toch gewoon een soort van bewegen op het moment dat de buik hard is.

9. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik heb het ook en mijn vk vertelde dat het kwam doordat het hoofdje dan wel is ingedaald, maar dat ze nog best met het hoofdje kan wiebelen. Omdat het dan zo strak zit daar allemaal doet dat extra pijn. Ik heb het ook vooral als ik heb gezeten en opsta. Net alsof ze dan extra zakt inderdaad :p
    Liefs

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik vind bandenpijn zelf ook anders voelen, maar wist het ff geen naam te geven ;) Het voelt ook een beetje alsof er ergens aan getrokken wordt op dat moment.

Ik heb trouwens ook niet het idee dat het weeën zijn. Ik vind het meer voelen alsof er bijv. veel lucht in m'n buik zit wat er niet uit kan en waar dan heeeel erg tegenaan gedrukt wordt door de beeb of baarmoeder ofzo. Klinkt dat een beetje bekend? :)

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    MamaCharlotte, dat klinkt zeker heel bekend..!! Ik had al 3 dagen geen stoelgang meer kwam ik gister achter. Ben nu vanmorgen gelukkig naar de wc geweest, dus misschien helpt het? Het voelt inderdaad alsof er tegen de darmen aangedrukt wordt wat heel gevoelig is.

Maar wat Norah, ukkie en joy zeggen zou ook best kunnen. Ik weet het echt niet eigenlijk:D

De ene keer is het erger dan de andere keer. Het opstaan deed gister avond vooral heel zeer inderdaad. Maar nou vanmorgen deed het zeer met lopen tijdens de boodschappen doen..

Indalen is het denk ik ook niet bij mij. De kleine ligt vanaf vorige ( dat het juist begonnen is ) Vast in het bekken.

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Haha, bij mij zijn het gelukkig niet echt mn darmen weet ik. Mijn stoelgang is echt prima geweest de hele zwangerschap, moet soms wel 2x per dag en soms is het zelfs wat aan de dunne kant :) Terwijl ik normaal altijd wel gauw last heb van verstoppingen. Ben toch zo blij dat ik dat nu niet heb! Maar het gevoel lijkt er soms wel een beetje op, alsof er echt een partij drukkende lucht in je buik zit wat er niet uit kan :p

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hier ook herkenbaar. Lijkt me dat t gewoon komt doordat dat kleine koppie dan nog meer klem komt te zitten:p.
    Maak me er iig niet druk om

Deel Deze Pagina