Ik maak de warme maaltijden voor mijn dochter zelf. Nu doe ik er ook een heel klein stukje vlees bij, dit kook ik. Gaat hardstikke goed en is ook best snel gaar. Maar nu vraag ik me eigenlijk af of ik het ook zou kunnen bakken? Of is dat te vet? (ik voeg nu namelijk ook een mini beetje olie/bakboter toe aan de maaltijd ivm de nodige vetten) Of kan zo'n kleintje gebakken vlees nog niet goed verteren? Ik ben niet perse van plan vlees te bakken, koken is makkelijker maar vroeg me ineens af; waarom niet eigenlijk? En vanaf welke leeftijd kan het wel? Bedankt alvast!
Ik dacht altijd dat bakken niet zo goed was ivm eventueel aanbakken, kleine deeltjes zwart vlees wat natuurlijk slecht is voor je kleintje. Ik deed het dus vaak wel bakken (olie/boter is in principe prima), maar dan zorgen dat het echt goed gaar is, en ik gebruikte dan alleen het binnenste vlees. Dus niet het bruine korstje, maar het gare vlees binnen in. In principe is dat precies hetzelfde als gekookt vlees!!
Lucas at hier pas vanaf ongeveer een jaar vlees (niet omdat het niet mocht, maar omdat we het niet eerder wilden, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk). Ik ben meteen gaan bakken. Idd in een klein beetje boter of olie. Hij krijgt alleen kip, gehakt of vis. Dus nog geen varkensvlees etc. Ik zorg ervoor dat het goed gaar is, maar niet aangebakken, zeg maar. Ik snij de bruine korstjes er niet af (zwarte evt. wel!!), daar zit ook wat extra smaak aan. Lucas vindt gebakken vlees lekkerder, zit wat meer smaak aan dan aan gekookt, maar dat hoeft voor jouw kindje niet zo te zijn. De extra vetten zijn helemaal niet erg hoor! Je kindje heeft idd wat vetten nodig, dat kan op deze manier, maar ook zoals jij zegt, olie of boter door het eten. Het is eigenlijk maar net wat je zelf handig/prettig vindt!