Herkennen jullie dit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door wachtend, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik was een lang weekend zonder de kindjes. Had van de HA te horen gekregen dat ik echt nu even aan mijzelf moest denken (veel te laag vit D waardoor oververmoeid) en dat ik echt even bij moest slapen van hem.
    Mijn ouders zeiden meteen van breng de kindjes maar een lang weekend dan kan jij gaan slapen.

En wat gebeurt er! Iedere ochtend tussen 07:00 en 08:00 uur ben ik gewoon wakker! Uitslapen lukt mij gewoon niet meer! Oké nu had ik wel de mazzel dat ik er geen 3x uit hoefde voor 1 van de kindjes en ik toch aan 8 uur slaap per nacht kwam maar het echt uitslapen gedeelte door tot 10:00 uur in je bed te blijven liggen is er volgens mij de bevallingen gewoon uitgeperst vermoed ik :D

Herkenbaar? Of kunnen jullie als de kindjes een keer gaan logeren wel echt uitslapen?
    Owja op het moment van schrijven ligt mijn liefhebbende man gewoon nog wel op 1 oor hoor, die heeft er dus geen last van! :x

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    O nee, ik kan ook niet meer uitslapen. Ben standaard tussen 7 en 8 wakker als je mij laat doen. Maar ik vind het op zo'n dagen al heerlijk om te kunnen blijven soezen zonder een hyperactieve kleuter naast mijn bed, of om mijn krant te kunnen lezen zonder onderbrekingen.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dit inderdaad :)

4. wachtend

Soezen in bed heb ik helaas nooit gekund. Ogen open is ook meteen klaarwakker haha. Het is al wel lekker dat ik ongestoord nu koffie kan drinken :D was gewoon vergeten hoe warme koffie smaakt ;)

Maar ben wel heel blij dat ik zo mijn kindjes weer zie, want heel eerlijk ondanks dat ik wel wat heb kunnen uitrusten mis ik mijn 2 kleine druktemakers wel heel erg!

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit :)

6. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Nou is die van mij nog nooit uit logeren geweest, maar meneer heeft de afgelopen dagen slaap in te halen dus sliep gisteren tot 9'15 en vandaag tot 8'30 en ik lag om 7.15 en 7.30 al naar het plan te staren.

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Alleen als ik 's avonds iets ga doen en laat naar bed ga kan ik uitslapen. Word dan wel vroeg wakker, naar wc en verder tukken.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik kon het na anderhalf jaar weer :D. Eerst dacht ik dat het me nooit meer zou lukken maar nu kan ik het weer dus er is nog hoop ;). Wel tot maximaal 10 uur maar dat vind ik al heerlijk.

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik kan het gelukkig nog wel! Maar ben het nooit verleerd. Sinds we papa en mama zijn hebben we altijd 1 dag in het weekend nog uitgeslapen meestal in op zaterdag en man op zondag. En dan is uitslapen tot een uur of 10. Maar gewoon uit jezelf wakker worden niet van kind of wekker vind ik zo een luxe!

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik ben sowieso een ochtendmens, ik ben eigenlijk altijd tussen 06.30 en 07.00 wakker.

Als de jongens uit logeren zijn, vind ik het heerlijk om nog even in bed te lezen, daar komt het nooooit meer van. En inderdaad ongestoord de krant lezen met een warme (!) kop thee: heerlijk.

Om lekker uit te rusten hoef je niet perse te slapen. Even lekker de dingen doen die jij leuk vindt, in jouw tempo!

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tussen 7 en 8 is toch uitslapen? ;):D

12. mumija

mumija Niet meer actief

Oja, ik kan heel goed uitslapen..:D De kinderen gelukkig ook!

13. wachtend

Nou vanmorgen was het weer 05:15 uur :D dochter ziek geworden last van diarree en zoon gister de hele auto onder gespuugd. Maar goed dat we 3 nachten hebben kunnen uitslapen ;)
    Mijn vader zei al zo je hebt meteen je vuurdoop weer!

14. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Herkenbaar. Voor mijn kinderen kon ik gewoon uitslapen tot 11 uur en daarna gewoon lekker in bed met kopje koffie wakker worden 😉. Nu ben ik ook elke dag wakker tussen 7 en 8 (sommige vinden dit uitslapen, ik vind het vroeg). Maar ik vind wel dat ik mij lekkerder voel als ik vroeg wakker ben.

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik kon na 10 jaar werken al niet meer uitslapen, dus merk nu geen verschil (en was ooit echt een avond mens)

16. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Uitslapen tot 10.00 of later kan ik ook niet meer, nee.
    Maar de kleine man is de meeste nachten uiterlijk 6.00 wakker maar veel vaker nog rond 5.00 of zo. Dus ik vind slapen tot 7.00 of 8.00 uur al uuuuuurenlang uitslapen!

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik herken er gelukkig niet zoveel van. Ik heb 1 uitslaapdag per week (zondag) en dan word ik gerust nog wel 2 of 3x wakker vanaf een uur of 6; maar blijf ik liggen en slaap ik gewoon weer verder. Afgelopen zondag kwam ik er rond half elf uit. Ik loop doordeweeks zo'n slaapgebrek op dat ik het die dag allemaal inloop - en dan kan ik zondagavond op maandag ook nog gewoon prima om de normale tijd slapen.

Ik heb zelf ongeveer 8 à 9 uur slaap nodig; maar ik heb elke nacht ongeveer 6,5 uur. Geef mij een bed en ik slaap.

Deel Deze Pagina