vriend/man mee naar elke controle?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kimm1988, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Wat vinden jullie dames.

Dat je vriend/man elke controle bij de verloskundige mee wilt.

Ik ben bij mijn 1e zwangerschap vaak alleen gegaan en vond het wel lekker gewoon open kunnen kletsen enzo. Heb het gevoel dat als mijn vriend er is dat ik me inhou om dingen niet te vragen om hem geen gevoel te geven van is er iets mis enzo.....

wat vinden jullie?

2. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    mijn man gaat niet met elke controle mee, hij is met de 1e en laatste meegeweest (ik ga nog 1x naar vk daarna naar de gyn)
    dan gaat mijn man wel mee.
    maar ook niet elke keer

groejes

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    die van mij wil dus ZO VAAK mogelijk mee tenzij hij moet werken maar dan heeft hij zijn kop ook scheef staan

4. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Met de echo's gaat hij wel mee, maar de laatste keer ben ik ook alleen geweest. Je staat toch weer met 5 minuten buiten als alles goed is.

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    inderdaad dat is zo ja

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mijn man ging in het begin eigenlijk alleen mee, als het toevallig zo uitkwam met werk. (ik had toen ook eigen vervoer)

Nu ben ik al een tijdje niet meer aan het werk, dus ook geen eigen vervoer, dus moet mijn man wel mee (we plannen het zo buiten zn werktijden, als mogelijk) Hij wilt nu ook graag mee.

En ik zou ook gewoon dingen vragen hoor, als je dat wilt. Je kan hem daarna toch ook gerust stellen?

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Me man die komt ook altijd mee, maar morgen komt ie niet mee, hij kon geen vrij krijgen van zijn werk. Maar het beebje is zo groot dat je niks meer kunt zien op het echo, dus het heeft ook geen zin als ie komt.

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Met de echo gaat hij altijd mee. Maar naar de vk niet hoor, over 1,5 week gaat hij voor het eerst mee waarschijnlijk.
    Ik denk dan zo, wat moet hij ook met de info dat ik nu zoveel weeg, en welke kwaaltjes ik nu weer heb :) dat hoort hij thuis wel :p.

Als ik verder ben gaat hij zoiezo een paar keer mee.

9. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hmm:s
    hier is het de gyneacoloog in belgië ik weet ni of dat op het zelfde neer komt...
    de eerste keer is men vriend niet meegegaan omdat zijn tweelingbroer de dag ervoor helaas verongelukt is :(... morgen moet ik men tweede keer gaan en dan gaat hij mee...
    bij mijn vorige zwangerschap die met miskraam is afgelopen moest ik enkele keren op consultatie toen het nog niet misgegaan is en toen ging hij elke keer mee :D vind het eigenlijk wel lief zijn bezorgdheid... alleen heeft hij soms geen geduld om te wachten... en dan ben ik bang dat hij opmerkinge gaat maken die iedereen hoort... voor de rest houd ik me bij de gyneacoloog niet in met vragen als hij erbij is... hij heeft evenveel recht het ineens te horen als ik vind ik :) vooral aangezien hij er zo dicht bij staat :D

x

10. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    met de echo's ging hij sowieso altijd mee, de controles ging ik aan t begin vaak alleen. de laatste maanden gaat hij wel mee naar de controles, hij wil het zelf ook zo graag, is eigenlijk wel gezellig ook ;)

en vorige keer een gesprekje gehad over wat je moet doen als de bevalling begint enz, tis wel fijn als je man / vriend er dan bij is.

verder sta ik eigenlijk altijd binnen 10 minuten weer buiten, dus echt nodig is t niet ;)

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vind het toch wel prettig als mn man erbij is, zo leert hij de vk's ook kennen (ivm de bevalling straks)

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Tot nu toe is mn mannetje bijna elke keer meegeweest. 1 of 2 keer niet, en de komende controle ook niet, maar anders gaat ie graag mee. Hij vind het dat het zijn moment is om ook de baby te horen of te zien. Hij staat dan met een big smile in de kamer. Het is maar goed dat ie oren heeft, ander spleet zn gezicht door midden. En ik vraag gewoon alles waar ie bij is. We hebben geen geheimen voor elkaar.

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik moet elke week naar de gyn, mijn man gaat dus echt niet mee. hij is alleen bij de allereerste echo meegeweest, met de 20 weken echo en met de pretecho.

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Welke ziekenhuis ga jij? Ik moet toevallig morgen ook

15. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    In het begin is mijn vriend elke keer meegeweest. I.v.m. een miskraam was hij er elke keer met de echo bij. Nu alles goed is, gaat hij niet meer mee naar de normale controles.

16. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Mijn man gaat als het gaat gewoon mee. Maar soms moet hij wel thuis blijven want dan ligt onze kleine meid al op bed. Maar als het mogelijk is gaat hij altijd mee.

En als we een echo krijgen gaat hij altijd mee.

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn vriend MOET van mij mee met elke controle. De vorige keer dat ik zwanger was, kon hij er 1 keer niet bij zijn vanwege zijn werk en juist toen kreeg ik heel slecht nieuws. Ik vond het heel erg dat ik hem dat later moest vertellen. Dus ik wil hem er nu altijd bij hebben. En hij wil ook weten hoe het met ukkie gaat, dus tja moet hij maar mee he :)

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hij is meegeweest toen ik een bloeding had, en met de 20 weken echo.
    verder moet hij altijd werken, en ga ik alleen.
    vind dat ook wel net zo prettig hoor.

19. Danielle84

6 jan 2008
    77
    0
    0
    Personal Assistent
    Amsterdam
    Wij hebben in de korte tijd dat ik zwanger ben al heel veel uitstapjes naar de echo en vk moeten maken, maar me vriend wilt dan zelf ook echt elke keer mee. Hij is 1x niet mee geweest i.v.m. werk wat hij niet kon verzetten en wat echt belangrijk was. :)

20. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik moet eens per maand naar de gyn en tot nu toe is er elke keer ook even met de echo gekeken.
    Dus hij gaat mee, want zo komt het voor hem ook allemaal wat dichterbij.
    En daarnaast heb ik nogal last van zwangerschapsvergeetachtigheid. Zo vergeet ik met gemak het briefje waar ik de vragen die ik wil stellen op heb geschreven, een extra geheugen mee kan ik dus goed gebruiken! :)

Deel Deze Pagina