meer dames die een snelle bevalling hebben ervaren?

Discussie in 'De bevalling' gestart door princesje83, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Wat herkenbaar allemaal zeg! Fijne topic.

Kamiel is geboren in nog geen 2,5 uur. Mijn vliezen braken met 37 weken en 4 dagen om 12:00 uur 's middags op SCHOOL! Ik dacht, nou dan is ie er morgen...had ik het even goed mis. Ik ben nog rustig met de trein (notabene) naar huis gegaan, wel onder begeleiding van een goede vriendin van mij gelukkig. Nog even onder de douche gestaan om me af te spoelen van al het vruchtwater. Om 13:15 stond mn vriend voor me en kreeg ik mn eerste wee, daarna kreeg ik ze elke minuut zowat, en duurde rond de 50 seconden. Omdat het heel snel ging besloot mn vriend dat we direct naar het zh zouden gaan (afgesproken om daar te bevallen), dat was rond 14:00 uur. Daar aangekomen heeft de vk rond 14:15 gekeken of ik ontsluiting had, 5 cm. Daarna ging het HEEL snel, ik heb uiteindelijk 5/6 persweeen moeten tegenhouden (nou amenooitniet dat ik dat nu weer ga doen, wat een PIJN) en heb Kamiel in 16 minuten gelanceerd! Hij is geboren om 15:36.
    Nu ben ik weer zwanger en merk dat ik het ook niet goed een plekje heb gegeven. Praten met de maartmama's werkt wel heel goed en ook hier af en toe mijn verhaal neerzetten werkt 'genezend'. Inmiddels ben ik wel zover dat mijn nieuwsgierigheid het wint van mijn angst om NOG sneller te bevallen. Alles staat nu ook klaar en we zin goed voorbereid. Wat meewerkt is dat mijn vriend overspannen thuis zit en dus, ondanks dat het een hele vervelende situatie waar hij in zit, wel gewoon bij me is als er wat gebeurd. Anders had hij vanaf zijn werk er 1,5 uur over gedaan om naar me toe te komen! :confused:
    Ik probeer er nu zo blanco mogelijk in te gaan, maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Bij mijn eerste bevalling verloor ik 's morgens om 9.00 uur wat bloed. De hele dag door wat krampjes die tegen de avond regelmatig werden. Ik heb er zelfs de aardappels op gekookt! (weeën kwamen toen precies om de 20 min. ;) ). Manlief is nog even weggeweest en tegen 21.00 uur heb ik 'm maar eens gebeld dat ie thuis moest komen. Om half 10 vk maar eens gebeld. Ze had nog een bevalling en was er om 22.30. Ik had 5 cm ontsluiting wat haar erg mee viel omdat ik er nog zo 'fris' uitzag :rolleyes:
    Ze ging weg met de mededeling maar weer te bellen als de vliezen waren gebroken :( Tegen 0.00 uur kwam ik in een weeënstorm terecht. Manlief heeft 3 keer vk gebeld maar volgens haar moesten we nog steeds wachten tot de vliezen waren gebroken. Ondertussen was ik gewoon al bezig persweeën weg te puffen (wat haast onmogelijk is dus!). Toen hij de derde keer belde en de vk zelfs haast kwaad werd :)shock: ) heb ik ongeveer m'n vliezen eruitgeperst. Verloor met een knal al m'n vruchtwater. Vk zou dus eindelijk komen. Toen m'n water was gebroken was er echter al geen houden meer aan. Met 3 persweeën (in dus 3 minuten) was onze dochter op de wereld. Vk kwam 5 minuten te laat. :(

De allereerste afspraak bij de vk die ik had toen ik zwanger bleek van onze tweede, riep ze meteen dat ik bij de allereerste wee moest bellen! (goh...hoe dat zo? ;) :) ). 's morgens om 7.30 moest ik plassen. Ik had er geen zin in, want steeds na het plassen kreeg ik een vervelende harde buik, maar goed...toch maar opgestaan.
    Daarna lekker weer m'n bed ingedoken en weer in slaap gedoezeld. Maar die vervelende harde buik wou niet weg gaan. Dus tegen achten maar naar beneden gegaan, want ik had wat last van obstipatie en misschien was dat het dan. (man en dochter lagen boven te slapen en wou ze niet wakker maken). Beneden op de wc bleek dat ik wat bloed verloor. Ik dacht nog 'ok, er is dus iets begonnen. Dan sta ik zo maar op van de wc, zet een koppie thee en bel de vk'. Dus ik stond op...braken m'n vliezen! :confused: Met mijn ervaring van de eerste bevalling wist ik niet hoe snel ik boven moest zijn! Ik zat gelijk in een weeënstorm. Had al 3 weeen gehad voor ik bij de trap had, had er bovenaan weer 1 en daarna aan de rand van het bed alweer 1 terwijl ik m'n man wakker riep.
    Manlief ging half slapend zich staan aankleden, terwijl ik de beeb al zowat eruit voelde komen :confused: Toen is ie toch maar gauw gaan bellen ;) Vk was deze keer wel heeeeeeel snel gelukkig. Ik moest nog wel perse naar de andere kant van het bed...met m'n persweeën :(
    Mijn vliezen braken dus om iets over achten en onze zoon was er om 8.51 uur.

Ik snap het gevoel van TS heel goed. Zo relaxed als ik m'n tweede bevalling in ging, zo gestressd ben ik nu. Ben zooo bang dat ik onderaan de trap beval of net als ik de kids moet ophalen van school of dat m'n man niet gauw genoeg thuis kan zijn of dat ik in de supermarkt beval of...nou ja..jullie snappen het vast wel ;)
    Helaas zit er niks anders op dan afwachten en hooopen dat frumpie gewoon 'smorgens vroeg of 's avonds laat komt (als we thuis zijn ;) ).

3. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Zit ook te hopen dat ik ga bevallen op het moment dat Kamiel op chreche zit! Dan hebben we in ieder geval een probleem minder als het gaat beginnen! 's nachts zouden we dan allemaal mensen moeten gaan bellen om Kamiel op te halen of hier te komen slapen. Zou dus een hoop schelen als het als het gebeurd als Kamiel al 'onder de panne' is...

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn dochter lag dus net op bed! ben zo blij dat ze neit wakker is geworden...
    ik had al 3 weken voorweeen en mijn dochter al twee keer ergens onder gebracht, maar deze keer dacht ik zal wel weer niet doorzetten. dus wel! ze lag om 18.45 op bed en om 19.33 is nze zoon in de kamer ernaast geboren, en ik heb echt niet zachtjes gedaan! ben blij dat ze zo diep sliep en ook dat ik thuis mocht/kon bevallen...

5. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @princesje, zo hey! Dat kan dus ook... hihi. Kamiel slaapt ook behoorlijk diep, dus laten we hopen dat het bij mij ook zo zal vergaan!

6. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    O ik vond mijn bevalling ook zo heftig!

Om een uur of 8 's avonds verloor ik vruchtwater. Hup naar het ZH. Geen wee of wat dan ook. Aan de CTG, niks te zien. Ze zouden niets opwekken, ik was 36.6 weken en ze wilden de twee tot 38 weken erin houden als er niets vanzelf zou gebeuren.

Vriend naar huis gestuurd, ik werd opgenomen.

Rond 00:10 u kreeg ik me toch ineens een WEE! Niet normaal meer. Ik ging liggen, want ik zat op de wc toen de wee kwam.
    Nou kwam meteen al heel snel, al om de 2 minuten zo ongeveer. Ik de verpleging gebeld. TOen ze eindelijk kwam, hup aan de CTG. Werd zo erg, meteen naar de verloskamer. Daar kwam ik rond 1:00. Ik had toen al 9 cm ontsluiting. 'Waar normaal mensen een dag over doen, dat doe jij in een uur'. Ik zou eerst een keizersnede krijgen maar hoorde pas drie weken voor de bevalling dat ik normaal zou bevallen. Ik was al zo ontzettend bang, geen cursus gevolgd, dit overviel me enorm. Heb mijn vriend laten bellen, opschieten!
    Hij was er rond 01:30. Ik mocht al om 02:00 actief gaan persen. Ik was zo bang dat ik het onbewust helemaal fout deed om het tegen te houden. Ik kreeg een wee opwekkend infuus voor de 2e, die hebben ze bij de eerste al hoog gezet zodat de weeen zo erg zouden worden dat ik wel goed zou gaan persen. Ik had mijn dochter er al snel uit kunnen persen, maar pas om 04:00 is ze geboren. Minder dan 4 u na de eerste wee. Mijn zoon kwam er in 1 wee achteraan. Ik ben echt heel erg bang geweest doordat het allemaal zo snel ging, ik kon het niet bevatten..
    Ik ben ook blij dat ik er 2 in 1 keer heb. Ik wil nooit meer bevallen..

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik herken je gevoel ook erg.

Bij de tweede ben ik in 49 minuten bevallen. Precies op de uitgerekende datum om 23.00 uur braken de vliezen. Daarna kwam ik in een weeen storm terecht. Ik had, been,rug en buik weeen tegelijk. Ik heb gegild en gekrijst van de pijn. Om 23.30 kwamen de persween er ook nog bij. Gelukkig kwam de vk om 23.40 binnen, ik werd getoucheerd en mocht gaan persen. Om 23.49 was onze dochter er.
    Ik vond het werkelijk een hel zo'n weeen storm is gewoon niet te doen. En dan nog niet te spreken over de naweeen. Nee geef mij maar een "rustige"bevalling van 12 uur.

8. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Nou ik ben het helemaal met je eens hoor. Mijn eerste bevaling was heel erg relaxed. 's morgen rond half 9 braken mijn vliezen en heb ik deverloskundige gebeld. Uurtje later begonnen de weeen heel rustig....dat heeft tot half 5 geduurd en toen kon ik gaan persen. Ik ben heel erg in mezelf gekeerd geweest, maar kon me achteraf niet meer echt herinneren van de pijn. Dus dat was een goede bevalling!

Bij de tweede was het heel anders...Meer zoals jij beschrijft princesje. Weeenstorm! en ik dacht bij mezelf terwijl ik de eerste perswee had....dit kan nooit....moet nog een paar uur duren toch? Maar dat duurde toen nog ongeveer 10 minuten en daar was onze zoon!

kijk je bent er dan misschien snel vanaf, maar de pijn! wauw....ik wist niet meer of ik moest liggen of zitten of lopen, of allemaal tegelijk... En idd die naweeen ook nog, die had ik bij de eerste nauwelijks.
    ik denk dat ik er dan toch liever de hele dag over doe! :D

maar goed je hebt het niet voor het kiezen en het resultaat is geweldig, hoe je het ook doet, toch!

9. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Ja, een snelle bevalling was het hier ook, binnen 2 uur was onze zoon er. Geef mij maar een bevalling die wat langer duurt hoor, nu kwam alles zo snel achter mekaar en een pijn dat het deed.......aaaaahhhhh. Vlos was krap kwartiertje binnen, alles stond niet eens klaar, kraamhulp was er niet......
    Bij onze dochter duurde de onsl. krap 3 uurtjes en daarna nog 3 uur (persen lukte niet, uiteindelijk gillende sirenes half uur naar het ziekenhuis en die weeen vang je echt niet op! toen pomp erbij en daar was ze!) Maar goed dat nummer twee zo snel zou komen........
    Mocht hier ooit een derde komen, dan weet ik het wel direct bellen met de vlos!

wup

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn eerste bevalling was niet zo vreselijk snel het heeft 5 uur geduurd vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis was..bij de controle smiddags zei de dokter dat ik 4 cm ontsluiting had maar toen ik savonds naar het ziekenhuis ging hebben ze me weeenopwekkers gegeven omdat ik volgens hun te lang op de 4cm bleef hangen..

maar mijn tweede bevalling ging wel heel snel..
    Ik had de hele avond al gewoon wat menstruatie krampjes..maar omdat ik dus bij mijn eerste ook zonder dat ik het voelde 4cm ontsluiting had gehad..toch maar even naar het ziekenhuis om te laten checken of ik dan al ontsluiting had..we waren denk rond 12 uur snachts in het ziekenhuis. De doker ging even kijken en ja hoor 4 cm ontsluiting ik mocht naar boven naar een kamer.
    Daar moest ik zo'n mooie blauwe ziekenhuis jurk aan en mocht ik nog wel even rondlopen omdat dat de ontsluiting zou helpen vorderen en dan zou ze zo weer komen kijken.
    Ik heb de hele tijd door me kamer gewandeld..gezellig kletsend..mijn man moest even mijn dochtertje naar beneden brengen die werd opgehaald..toen ging hij beneden in de daar voor aangewezen ruimte even bidden en toen hij terug kwam had de dokter nog even gekeken en had ik dus 6 a 7 cm ontsluiting...vervolgens nog even door gewandeld..en rond gesmst..
    daarna ging ze mijn vliezen breken..en ik had inmiddels 7 a 8 cm ontsluiting. Geen pijntje gevoeld.
    Daarna begon het wel pijn te doen..maar mijn man zei dat ze me toen wel wat hadden gegeven om het te laten versnellen maar dat weet ik dus niet meer..lijkt me ook een beetje onzin want het ging super snel..
    heb denk een uurtje pijnlijke weeen gehad..vroeg toen hoe laat het was en het was tien over 3.
    Vervolgens kreeg ik een vreselijke persweee..die ik echt niet op kon houden en ik gaf me toch een oerkreet..vervolgens kwam iedereen aansnellen werd ik in een rolstoel gezet (ja dat is een pretje..als je kind al helemaal klaar ligt om er uit te komen) als een razende naar beneden gereden..lift in..daar op de tafel gelegd...en om 10 voor half 4 was ze er.

een hele snelle bevalling dus..heel onwerkelijk ook omdat je dus niets voelt..maar ik teken wel voor deze bevalling..zeker omdat ik dus geen weeen pijn heb gehad..en als mijn derde weer zo zou zijn zou ik het zeker weer doen.. :D

dus wel heel snel..en onwerkelijk maar wel een fijne bevalling..

11. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Bij mij ging het ook supersnel.
    Half 9 sochtends werd ik ingeleid en om half 3 werd ik aan de ruggeprik gelegt.

Half 8 had ik persweeen. kwart voor 8 brak de gyn mijn vliezen. En toen mocht ik persen. 15 min later was mijn zoontje daar.
    In princiepe maar een half uur aan het werk geweest.

12. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik heb bij Dakota 2 keer maar geperst!
    bij mn eerste duurde t persen n uur en voor die tijd was ik al 28 uur aan de wee;en
    Maar bij Dakota had ik smiddags wee'en en snachts 2 keer geperst en ze lag dr meteen uit.
    Bijna teleurstellend haha Aangezien dr vader net uit bed kwam om naast me te gaan staan gauw vanaf t moment dat ze zeiden dat ik ineens genoeg ontsluiting had en mocht persen. We waren net even wezen slapen haha

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  14. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    De eerste vliezen gebroken tot bevalling ,want vooraf had ik geen voorweeen 6 uurtje
    De tweede vliezen gebroken tot bevalling ook geen voorweeen 5 uurtjes

Dus ben benieuwd nu met de derde

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Nou, ik kan hier ook meepraten nu... :confused:

06.20 uur: vliezen breken spontaan
    07.30 uur: eerste wee
    07.40 uur: weeenstorm, man snel vk gebeld dat ze nu toch echt moest komen
    08.15 uur: vk eerste keer toucheren: volledige ontsluiting :confused:
    08.25 uur: persen
    09.52 uur: Thije geboren!

Heb dus wel anderhalf uur geperst, kracht van de weeen nam af en heb dus op eigen kracht moeten persen.

Al met al 3,5 uur over gedaan vanaf spontaan breken vd vliezen.

Vond een snelle bevalling overigens absoluut geen makkelijke bevalling, ik werd er compleet door overvallen en was totaal in paniek.

16. bengel

bengel Niet meer actief

ik was voorbereid dat ik snel kon bevallen, aangezien, alle vrouwen van mijn moeders kant snel bevallen zijn.

half 5 ben ik gestript
    half 6 begon de 1e wee
    kwart over 8 had ik 10 cm
    kwart over 10 was Finn er..

die nacht heb ik 100x alles herbeleefd, nu nog kom ik wel eens met vragen naar Tim: zoals; heb ik gepoept? Ben ik stolstels verloren? Is Finn uitgezogen enz enz..
    ik heb totaal geen nawee gehad, heb alleen buikweeen gehad, die ik zeer goed kon opvangen..voor een kopje thee doe ik het nog een x...
    hopen als ik ooit nog zwanger raak dat het weer zo goed en snel gaat..

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

correctie, ik zag aan de telefoonrekening (daarop kun je de tijden terugkijken) dat de bevalling minder dan 2 uur geduurd heeft, van 4 tot 6 uur...ipv 3 tot 6 uur.
    dus om 3.55 uur braken de vliezen, en riep ik de zuster
    4.00 lag ik aan ctg en belde mijn man en mn ouders
    4.15 klaar met bellen
    4.30 richting de echokamer
    4.45 naar de verloskamers, dit nog doorgebeld naar mijn moeder
    5.55 baby geboren
    6.05 placenta is eruit en
    6.06 ik bel mijn man gefeliciteerd je bent papa geworden, en hij zegt: we rijden net de parkeergarage in!
    6.08 mijn man is er.
    :D gelukkig kon ie bij het hechten zijn!

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@ons kleintje: Tuurlijk baalde je man ontzettend! Is je zoontje ook te vroeg geboren? aangezien hij naar de couveuzeafdeling moest..? dan was het natuurlijk helemaaal onverwachts..[/quote]

ja hij is 12 weken te vroeg geboren in het UMCG was ik opgenomen vanwege dreigende vroeggeboorte..

19. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Bij de eerste duurde de bevalling ongeveer 8 uur vanaf de eerste wee. Maar na het breken van de vliezen was het in 1,5 uur bekeken.
    De tweede bevalling ging een stuk sneller.
    Vliezen breken: 01.45 uur.
    Aankomst ziekenhuis: 02.30 uur.
    Eerste wee: 02.45 uur.
    Persen: 05.05
    Geboren: 05.34
    Vanaf de eerste wee dus nog geen 3 uur.
    De placenta kwam helaas (net als de eerste keer) ondanks infusen enz. niet los. Daardoor ben ik naar de OK gebracht en is de placenta er uitgehaald terwijl ik onder narcose was. Verder heb ik een fluxus gehad met een verlies van 3000 ml. bloed waardoor ik ook nog een bloedtransfusie heb ondergaan. Dit maakt de kraamtijd er niet echt leuker op maar we gaan weer op weg naar herstel.

20. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Leuke topic en erg herkenbaar, met name dat een (te) snelle bevalling ook niet fijn is!

Bij de eerste had ik al twee week wat weeen, maar het zette niet door.
    Dus we zijn naar het ziekenhuis gegaan waar ik werd ingeleid en binnen 5 uur lag ze op mijn buik. Dit vond ik een fijne bevalling, voor zover je een bevalling fijn kan vinden :p

Bij de tweede had ik al drie week wat weeen en drie cm ontsluiting, maar ook deze keer zette het niet door. Omdat ze een groeiachterstand had en mijn lichaam het niet meer trok, werd ik weer omgeleid.
    Ik begon natuurlijk al met drie cm ontsluiting en op een gegeven moment had ik zes cm en vroegen ze mij op mijn zij te gaan liggen.
    De wee die toen kwam vergeet ik nooit meer en zorgde ervoor dat ik van zes cm naar tien cm ging. De gyn was net weggelopen en ik mocht niet op mijn rug gaan liggen, maar dat deed ik toch door de pijn.
    Meteen kreeg ik een perswee en in die perswee is ze geboren.
    Al met al ben ik in anderhalf uur bevallen en heb ik drie dagen naweeen gehad.

Destijds heb ik gezegd dat ik nooit meer zwanger wilde worden en waar zijn we nu mee bezig........proberen een derde te krijgen :)

Deel Deze Pagina