Meer dames last van een rhesus baby??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door devil81, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Vandaag prikje gehad in mijn been. Viel reuze mee, gelukkig maar! Alles ziet er goed uit. Hoofd zit al beneden en met twee weken kan het indalen beginnen gaf de VK aan. Nog maar een paar weken :)

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ben er nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk is dat dus bij mij gebeurd en heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap al antistoffen aangemaakt en is dat zo weinig geweest dat ze het of niet gezien hebben of er gewoon niks mee gedaan hebben. Ik had na de bevalling van de eerste dus ook een prik moeten hebben, en je raadt het al, niet gehad!

3. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Is er ook een injectie voor zwangeren die Rhesus c-negatief zijn?

Zwangere vrouwen met bloedgroep Rhesus D-negatief krijgen een injectie om te voorkomen dat ze antistoffen maken tegen het bloed van hun kind. Zo’n injectie bestaat er niet voor zwangere vrouwen met bloedgroep Rhesus c-negatief. Daarom wil de verloskundige of gynaecoloog goed controleren of u zulke antistoffen maakt. Als u antistoffen maakt, kan de verloskundige of gynaecoloog extra controles inlassen.

Dit is dus het geval...,

Ik heb een aparte bloedgroep. En maak dus al antistoffen aan, nu moeten we kijken of mijn man ook de kleine c in zijn bloed heeft, en als dat zo is zullen we testen krijgen en onder behandeling vd gyn!!
    Het is een complex iets, wat heel weinig voorkomt.
    In het ergste geval kan ons kindje bloedarmoede krijgen, of nog erger een bloedtransfusie in de baarmoeder.
    Eerst maar eens het bloed van mijn man afwachten!!

Deel Deze Pagina