Gelijk een eisprong na gebruik van Primolut

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chantal86, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Hallo allemaal,

ik heb een vraag. Ik heb deze al op google op gezocht
    maar kom er niet echt uit. Ik ben op 10 november ongesteld
    geworden na een kuur Primolut. Dit duurde ongeveer 6 dagen.
    Ik zou nu, volgens het schema op 9 december weer ongesteld
    moeten worden. Maar...dit blijft uit. Ik lig er al dagen wakker van,
    vandaar ook mijn nieuwe onderwerp op dit tijdstip.

Ik mocht van onze gynaecoloog, zodra ik weer ongesteld
    zou worden, met het medicijn Clomid beginnen.
    Mijn eisprong bleef namelijk uit.

Nu weet ik niet of ik, heel misschien, toch een eisprong
    heb gehad afgelopen maand.

Kan dit? Of moet ik echt wachten op een natuurlijke ongesteldheid?
    Ik ga misschien vandaag toch maar een test halen...
    Dan weet ik waar ik aan toe ben! Het zou wel weer een
    grote teleurstelling worden, net als alle andere keren.

Groetjes Chantal

2. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Het kan zijn dat je een eisprong hebt gehad, het kan ook zijn dat je geen eisprong hebt gehad en daarom niet ongesteld word.

Dus dat is even lastig, in beide situatie's word je niet ongesteld.

Je hebt deze ronde nog geen clomid gebruikt als ik het goed begrijp?

Denk dat je niet ongi bent omdat je geen eisprong hebt, als je normaal ook geen eisprong hebt van jezelf is de kans niet zo heel groot dat je er nu wel spontaan één gehad hebt. En als je geen eisprong hebt dan word je ook niet ongi op het moment dat je dat verwacht. Heel lastig, maar ik zou inderdaad even een test doen, om zeker te zijn. En als het te lang duurt voor je ongi komt, even naar je gyn bellen.

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hey het kan wel, kijk mijn banner! ;)

Had precies het zelfde.

4. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Ik zelf heb de ervaring dat als ik geen primolut gebruik dat ik niet ongi word, of mijn eisprong is opgewekt door clomid dan wel, maar als er maar iets fout gaat met de medicatie, zoals verandering van het medicijn (ivm goedkoper of zo) dan krijg ik geen menstruatie...

Ik zou even je gyn bellen en uit leggen hoe of wat, waarschijnlijk krijg je dan weer primolut of provera en mag je dan op cd 3 beginnen met de clomid...

Heb je een diagnose gekregen over het uitblijven van je menstruatie... Klinkt als PCOS... En dan kun je wachten tot je een ons weegt...

5. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Oh wat verschrikkelijk al die onzekerheid! Het kan echt van alles zijn.

Ik heb hetzelfde gehad als jou. Na een kuurtje Primolut werd ik dan eindelijk ongesteld, maar hierna bleef het weer uit. Geloof dat ik wel 10 keer een test hebt gedaan, maar zonder resultaat.

Ik heb toen een doorverwijzing gehad van de huisarts naar de Gyn. Die heeft mij opnieuw een kuurtje Duphaston gegeven (hetzelfde als Primolut) en weer werd ik ongesteld. Dit kuurtje moest ik 3 maal doen. Helaas kreeg ik bij de 2e (inmiddels 3e) Duphaston ronde helemaal geen menstruatie meer.

Oorzaak zou zijn dat ik gewoon te weinig baarmoederslijmvlies zou opbouwen ofzo. Toen ben ik aan de Clomid gezet en hiermee is uiteindelijk alles opgang gekomen.

Er is natuurlijk altijd een kleine kans dat je wel zwanger bent! Kan altijd namelijk. Primolut zou goed kunnen helpen om alles weer ff te resetten.

Nou heel veel suc6 met al die onderzekerheden.

Liefs,

6. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Hallo,

bedankt voor al jullie reactie's.!
    Helaas is de test negatief. Ik snap er niets meer van.

Ik kreeg primolut omdat de vorige maand ook zo lang duurde voordat
    ik ongesteld werd. Normaal was dat toch wel rond de 28 dagen.

Omdat ik ( eindelijk ) met de Clomid mag beginnen na mijn menstruatie
    had ik gehoopt dat het niet zo lang zou duren. Maar helaas...
    Ik neem vanmiddag even contact op mij de gyn.

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie medeleven =)

7. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Heb je nog contact gehad met de gyn? Ben erg benieuwd...

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Primolut zorgt er alleen voor dat er een onttrekkingsbloeding wordt opgewekt. Het zorgt er niet voor dat je cyclus weer op gang komt. Als je nog geen Clomid gehad hebt, is de kans dus heel groot dat je geen eisprong hebt gehad en daardoor nu dus ook niet ongesteld wordt.

Je had het beste op cyclusdag 3 van de Primolutbloeding kunnen beginnen met Clomid. In principe is het ook de bedoeling dat je eerst de Primolut of Provera neemt, op de bloeding wacht en diezelfde cyclus met de andere hormoonmedicatie begint. Primolut/Provera werkt maar eenmalig, het heeft alleen diezelfde ronde effect. Dus ik denk dat je opnieuw een kuur krijgt, moet wachten dat je daarvan ongesteld wordt en dan op dag 3,4 of 5 met de Clomid starten. Succes!

9. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    mijn ei kwam juist wel door de primolut na 28 dagen gewoon opgang. maar lees vaak verschillende verhalen

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat je lichaam als het ware door de Primolut gereset wordt en het daarna zelf oppakt. Maar als er een serieus probleem speelt zoals bijvoorbeeld PCOS of verstoorde hormoonwaardes, dan heeft Primolut op langere termijn geen effect en wekt het alleen een bloeding op. Aangezien de eisprong voor de kuur niet op gang kwam, is de kans groot dat er dus meer voor nodig is dan alleen de Primolut. Vandaar ook het recept voor Clomid, neem ik aan.

Deel Deze Pagina