Ik ben 6 weken terug bevallen. Mijn knip is altijd rustig geweest tijdens het genezen alleen de wond heeft wat open gestaan omdat ik zeveel had gezeten. Die geneesde langzaam maar was naar 3 a 4 weken wel dicht. Nu is het begin van de knip, bij mijn euh gat dus nog erg gevoelig. Hoelang kan dit duren? Ik herken et daar beneden ook niet echt terug het lijkt wel ook of zit er wat voor het gat zeg maar (dat van binnen komt) En vanaf wanneer kun/mag je weer tampons gebruiken? Heb een hekel aan maandverband. Bedankt
je mag pas tampons gaan gebruiken als je voor de eerste keer normaal ongesteld bent geweest, al lijkt mij niet erg prettig maar dat is persoonlijk!
dat is vanwege infectiegevaar trouwens, bacterieen moeten naar buiten kunnen, zolang je nog bloed is er nog gevaar op infectie zegt mijn gyn. Ik denk heel eerlijk dat het ook nog niet lekker voelt, of heb je het al geprobeerd, kan best een tijdje duren voordat het "goed" voelt (is toch even allemaal een beetje anders daar binnen hihi)
Nee heb het nog niet geprobeerd. De daad durf ik ook nog niet omdat de knip nog gevoelig is. Bloeden deed ik al een tijd niet meer. Maar sinds 3 dagen heb ik slijmerig bloedverlies, heel licht. En dan is het weer bruin. Zit aan de pil en mijn stopweek is volgende week. Nu zal dat wel niet gelijk op regel zijn maar ja. Ach we wachten et wel ff af.
oja dan kan het wel eens even duren idd, daarom raden ze aan om pas met de pil te beginnen na de eerste echte ongesteldheid zodat je meteen een ritme hebt zeg maar.. nu moet je even wachten want nu weet je niet waar het "vandaan" komt.. op zich zou je ook even aan je huisarts kunnen vragen misschien zegt hij wel dat bv na zoveel weken je het weer mag proberen, ik kan natuurlijk alleen maar vertellen wat ze tegen mij vertelden (bij alletwee de zwangerschappen) nu kan ik zoiezo geen tampons gebruiken dus dat scheelt
Ik heb geen knip gehad maar een scheurtje, is niet gehecht maar jammergenoeg staat het wel iets open(wel geheeld). Naja, ravage down under dus Hier heb ik best veel pijn aan gehad, begint nu echt minder te worden! Mannetje is nu 10 weken. Qua vloeien en tampons, als jij denkt dat je ongi bent kan je ze weer gebruiken hoor. En 1e keer ongi, met of zonder pil, voel je echt wel. Gewoon krampen etc. Die tampons mogen aan het begin niet omdat er in je bm een open wond zit van de placenta. Nou, lijkt mij dat die nu al wel dicht is bij jou hoor! Enneuh, die tampons doen bij mij geen zeer alleen ff lastig om de eerste keer goed in te brengen met mijn hernieuwde onderkantje.
Mijn huisarts zei juist dat ik 4 weken na de bevalling gewoon kon beginnen en dat zei mijn vlos ook. 4 weken na de bevalling of idd de eerste ongesteldheid afwachten. Over wanneer we weer los kunnen zeg maar hebben ze niet veel gezegd. Ik heb 23 aug nacontrole bij de vlos. Kan het dan altijd ff aankaarten Ik heb idd wel vaker gehoord dat dames na een bevalling geen tampons mee inkunnen. Dat zou voor mij een ramp zijn
Het stukje dat bij mij open stond ( dik 1 cm ) duurde ook lang voor het dicht was. maar gelukkig is het allemaal weer dicht. Al voelt het dus wel dik en gevoelig. Ik ben dus niet de enige die het down under een ravage vind, haha. Zoals ik al zei: 'herken het niet echt down under' Ik heb de afgelopen 3 dagen dus wel wat krampen gehad maar echt vloeien doe ik niet. Met inlegkruisjes te bedwingen We wachten het allemaal maar af