Meer dan 100 kg en zwanger proberen te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kiek, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    foutje p.o 2 X :D

2. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Kopt wat blondie zegt. Je hebt geen verhoogde kans op een miskraam als je zwaarder bent maar alleen zwanger worden kan wat moeilijker gaan maar dat is ook per persoon verschillend. Ik weeg ook boven de 100kg en in de 5e ronde was het raak helaas een MA. Maar de gyn kon geen oorzaak vinden en we mogen gewoon weer proberen, hij heeft niks over mijn gewicht gezegt. Dus we gaan er nu weer voor en hopen dat het weer snel raak mag zijn! ;)

3. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    niet ik maar mijn man heeft overgewicht,zou dat ook een reden kunnen zijn dat hij misschien minder vruchtbaar is?wij zijn al bijna een jaar bezig...

4. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    Ik sluit me ook bij Blondie aan. Ik heb in januari een mk gehad en heb de gyn er expliciet naar gevraagd of mijn overgewicht er iets mee te maken zou kunnen hebben. Hij verzekerde mij ervan dat overgewicht geen rol speelt bij een mk of ma.

5. poeizie

poeizie Actief lid

19 apr 2006
    166
    0
    0
    beveiligins beambte
    Almere
    hallo meiden

ik heb zelf zoals ze dat noemen morbide obesitas
    of te wel ongezond overgewicht.
    ben nu bijna 30 weken zwanger van ons eerste kindje en was voor dat ik zwanger werd 113 kilo.
    met een lengte van 1.60m

zolang ik me kan heugen heb ik een rare cyclus
    met veel tussentijdse bloedingen
    wat ik trouwens pas wist toen ik werd door verwezen naar de fertiliteit poli
    want dacht eerst dat ik gewoon een korte cyclus had, wat dus niet zo bleek te zijn

bij mij hebben ze me nooit op me gewicht afgewezen, ze hebben me zelfs aangeraden niet meer te gaan lijnen
    maar gewoon alleen goed gezond te eten en op mijn tempo wat meer te bewegen.
    maar in de tussentijd zijn ze me wel gaan behandelen.

na 4 rondes clomid en 1x pregnyl prikken was het raak.
    waarscheinlijk was de wand van het eiblaasje te dik waardoor hij moeilijk kon springen en de pregnyl heeft hiermee het laatste zetje gegeven.

dames ik heb 1 hele belangrijke tip
    laat je noooooit en te nimmer afschepen met slappe excuses van je bent te dik dus ga maar eerst afvallen want als dat net zo langzaam gaat als dat het bij mij gaat ben je in de overgang voordat je ooit zwanger hebt kunnen raken

je hebt gewoon recht op verdere behandeling en dat dat dan in combinatie met een gezonde leefstijl

als je die niet al had natuurlijk
    want ik weet als geen ander dat het soms gewoon heeeeeel moeilijk is om er ook maar een grammetje af te krijgen terwijl je zo je best doet

vorig jaar januari ben ik begonnen met proberen en in mei heb ik een verwijzing geeist
    wat dus gelukt is ;)

groetjes renate

6. rosielove

rosielove Lid

3 mrt 2007
    16
    0
    0
    verzorgende
    noord holland
    hoi kiek ik ben ook zwaar en ben in het verleden ook bij zwanger geweest van mijn ex en nu 2 jaar bezig met mijn huidige vriend ik zeg maar zo er is altijd hoop ik zal voor je duimen.

groetjes rosielove

Deel Deze Pagina