Hallo verloskundigen, Ik ben Gertie en nu 13 dagen over tijd. Tenminste ik denk dat ik 13 dagen over tijd ben. Ik heb namenlijk een paar dagen geleden een lichte bloeding gehad. De bloeding duurde maar 1 dag en en het was heel weinig vergeleken met een gewone ongi. Mijn testen blijven negatief. Ik snap er niks meer van. Hebben jullie dit vaker meegemaakt. Kan het zijn dat ik nog een pos. test ga krijgen deze week of denken jullie dat het toch een ongi is geweest maar dat hij zo licht was omdat ik toen al 10 dagen over tijd was. groetjes gertie[/b]
Hoi Gertie, het kan meerdere oorzaken hebben. Wanneer je bijvoorbeeld net gestopt zou zijn met de pil, kun je onregelmatig bloedverlies hebben. Ook de eerste maanden na een miskraam of curretage bijvoorbeeld. Ook je psyche kan een hoop met je hormonen doen.... Maar wanneer je zwanger zou zijn en het een innestelingsbloeding zou zijn, moet je wel een positieve test hebben. Ik denk dat je dus nog even moet afwachten. Misschien heb je deze keer wel een hele lange cyclus en moet je nog ongesteld worden. Wacht nog even af en wanneer je over een tijdje nog niet ongesteld bent, kun je eens langs de huisarts gaan. Maar dat is eventueel voor later. Ik zou nog even afwachten in ieder geval, zit denk ik niets anders op... Groetjes Brigitte