Meer dan 15 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ananashapper, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    He meiden,

    Ik ben een tijdje niet zo actief geweest. Wil de draad wel weer oppakken met typen. Qua afvallen gaat het langzaam maar wel goed bezig nog (weer) ben nu 3 kg kwijt. Ik typ van de week uitgebreid
     
    JasmijnM, brownielover, Gymgirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    @JasmijnM ik heb eentje van de decathlon, trapt wel fijn :thumup:

    Vandaag vrienden over de vloer gehad dus toch een beetje gesnoept (chocolade:rolleyes:)
    Morgen weer beter!
     
  3. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Goeiemorgen dames,

    Een nieuwe week dus een nieuwe ronde met nieuwe kansen:D

    Hier de dag goed begonnen. Ben niet helemaal fit, werd net gebeld door mijn vriend dat ons zoontje de hele auto en zijn bed had ondergespuugd dus die is thuis met hem. Hopelijk steekt hij mij niet aan.:oops:

    O. Brinta
    T. Banaan met skyr
    L. Bruin brood met houmous
    T. Geen idee
    D. Gebakken aardappels groente en vlees
     
  4. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Gymgirl
    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 71,4 kg
    Totaal verloren: 8,6 kg
    Melaniie

    Start: 71 kg Streef: 52 kg Huidig: 61,0 kg
    Totaal verloren: 9,1 kg
    Dompiewompie

    Start: 98 kg Streef: 70kg Huidig: 85,5 kg
    Totaal verloren: 12,5 kg
    Anewday

    Start: 91.1 kg Streef: 72 kg Huidig: 84.7 kg
    Totaal verloren: 6,4 kg
    JasmijnM

    Start: 83,5 kg Streef: 65 kg Huidig: 81,9 kg
    Totaal verloren: 1,6 kg


    @melaniie
    Ooh jeetje daar wordt je ook niet vrolijk van! Hopelijk knapt hij snel op, ik hoop voor je dat het je niet aangestoken wordt!

    @Dompiewompie
    Af en toe moet je jezelf ook iets gunnen! Anders is het niet vol te houden denk ik. Wij hebben zaterdag avond ook een frietje gegeten (wel uit de Airfryer).

    Vandaag gewogen en er is 1,6kg af! Mooi begin! Dat werkt wel motiverend om door te gaan. Ik was van de week begonnen met oa buikspier oefeningen, maar na mijn laatste zwangerschap (7 maanden terug) blijf ik een bolle buik huiden.. Alsof ik nog steeds zwanger ben. Toevallig kwam dit gisteren ter sprake bij mijn schoonouders (mijn sm is verpleegkundige geweest op de kraamafdeling.) Zij gaf aan dat dit mijn darmen etc. zijn omdat waarschijnlijk mijn buikspieren opzij geschoven zijn door de zwangerschap. Dus toen ik thuis kwam aan het googlen geslagen en inderdaad, was ook een simpele methode om dit te testen dus dit gedaan... Wat een vreemd gevoel, je voelt inderdaad een gat en dat je buikspieren dus echt opzij zitten.. Wordt dus ook ten zeerste afgeraden om dan buikspier oefeningen te doen aangezien de bolle buik dan alleen maar erger wordt, wat ook logisch is want ze zitten natuurlijk niet op hun normale plek. Nu dus maar even buikspier oefeningen vermijden en eerst focussen op cardio en versterken/verbeteren van de buikspieren. Ben wel blij dat ik hier achter gekomen ben!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    @JasmijnM wauw netjes hoor!! Dat is zeker motiverend! Hoeveel wil je er af hebben? :)

    Ik heb idd wel eens gelezen over dat met je buikspieren. Volgens mij kun je daar ook niks aan doen behalve een operatie? Zou me idd eerst focussen op het versterken van de rest van je spieren en cardio, en wie weet valt je buik als je X kilo bent afgevallen wel reuze mee:);) Je bent iniedergeval goed bezig!

    Ik heb vanavond een les aquafloat gevolgd. Damn wat is het moeilijk om je evenwicht te bewaren op zo'n board op het water. En al helemaal als je ook nog fitness oefeningen moet doen :roflmao: Maar super goed, ga volgende week weer en wil vooraf ook nog aqua robics volgen. :D
     
  6. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    @melaniie Ik zou er toch wel 15-20 kilo af willen, ideaal zou rond de 58 zijn aangezien ik maar 1.60m ben. Maar de laatste keer dat ik dat woog wat is 15 dus dat is na 2 kindjes misschien ook wel heel enthousiast haha.

    Qua operatie weet ik eigenlijk niet, ik probeer eerst idd afvallen en het versterken en wie weet hoe het er dan voor staat. Zie een operatie ervoor namelijk niet echt zitten dus dat zou echt de laatste optie zijn... Ben ook "pas" 7 maanden geleden bevallen dus wellicht gaat het ook nog wel vanzelf.

    Je bent lekker bezig qua sporten! Klinkt wel heel leuk helaas doen ze hier in het zwembad maar weinig dingen , wil nog steeds meer wandelen maar daar is het echt geen weer voor de laatste week. Denk dat ik van de week maar eens kijk naar een crosstrainer oid.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  7. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @melaniie Hoe is het met je zoontje? Is hij weer opgeknapt?

    @JasmijnM 1,6 kg is echt super veel!

    Ik heb het idee dat ik deze week wel wat ben afgevallen ondanks dat ik niet zo heel veel heb gesport. Het weer is echt slecht en ik ga niet in de regen hardlopen. Door het werk heb ik ook weinig tijd om te zwemmen. Misschien morgenochtend, hoop het.
    Nog ruim 5 weken tot onze vakantie. Dus de 10 kilo verliezen gaat mij lukken.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  8. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Gymgirl
    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 70,3 kg
    Totaal verloren: 9,7 kg
    Melaniie

    Start: 71 kg Streef: 52 kg Huidig: 61,0 kg
    Totaal verloren: 9,1 kg
    Dompiewompie

    Start: 98 kg Streef: 70kg Huidig: 85,5 kg
    Totaal verloren: 12,5 kg
    Anewday

    Start: 91.1 kg Streef: 72 kg Huidig: 84.7 kg
    Totaal verloren: 6,4 kg
    JasmijnM

    Start: 83,5 kg Streef: 65 kg Huidig: 81,9 kg
    Totaal verloren: 1,6 kg

    Update:
    Deze week 1,1 kg afgevallen. Ondanks weinig sporten. Dus ben erg tevreden. Nog ongeveer 2,5 kg tot 'gezond gewicht'.
     
    brownielover en Oceanna vinden dit leuk.
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    top zeg!! mooi gewicht! geeef je jezelf een beloning bij je gezonde gewicht?

    mijn zoontje is weer beter gelukkig. helaas js de jongste nu wat ziekig, vol slijm en snot bleh.

    mijn gewicht was.. slecht. 1 kilo aangekomen oeps. woensdag tussendoor gewogen toen was er 0.4 af en vanmorgen +1 nog wat

    we zijn gister naar de bios geweest en eergister een verjaardag en heb verder niet opgelet. tja dat merk ik nu:roflmao: hopelijk volgend weekend weer op 61 en dan weer met de lijn omlaag.:D
     
  10. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Ik heb nog geen beloning bedacht. En eigenlijk ben ik daar ook slecht in. Ik doe het toch niet. Geef veel liever iets aan iemand anders dan dat ik aan mezelf denk. Misschien dat ik binnenkort een nieuwe bikini ga kopen. Over 5 weken gaan we naar Egypte, dus wie weet is dat wel een beloning voor me.

    Vandaag een nieuwe berekening gedaan vwb gezond gewicht en die van het voedingscentrum is net wat strenger. Dan moet ik nog 4 kilo ofzo. Ook goed. Ik wil eigenlijk rond de 63 kilo uitkomen. Maar dan ik kleine stapjes.

    Als jij van de week 0,4 kg was afgevallen dan is er nu echt niet meer dan een kilo bij. Dit komt door die 2 dagen en wellicht wat vocht. Je zal zien dat het volgende week beter is.
    Was het wel een leuke film?

    Beterschap voor de zieke!
     
  11. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Wat een stilte, hopelijk gaat alles goed met iedereen? Wat lekker zeg @Gymgirl naar egypte!! Ik ben jaloers. Wij wouden daar met kerst heen met vrienden, dit ipv zomervakantie. Maar voor een week met 5pers zijn we al gauw 5000! euro kwijt. Kunnen we een maand van naar Italië in de zomer :eek: dus denk dat we dat niet gaan doen.

    Ik zal eens kijken hoe het met mijn bmi zit volgens die nieuwe richtlijn. Volgens mij beetje t zelfde als nu. Die aangekomen kilo(s) zijn er weer af maar die 0.4 nog niet. Baal:rolleyes: Heb toch wel heel goed gegeten nog en gesport gister. wie weet is die er zaterdag af. als ik volgende week zondag 1 kilo ben afgevallen dan heb ik mijn 42 dagen doel gehaald en heb ik officieel een gezond bmi. dan hoef ik nog maar 5-8 kilo af te vallen:D liefst 8, maar met 5 ben ik eerst ook tevreden:p
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  12. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    woepwoep -0,5

    nog een halve kilo te gaan tot volgende week zondag!

    hoe gaat het bij jullie? het is zo rustig hopelijk is dat een goed teken :)
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  13. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @melaniie Netjes hoor!

    Ik heb deze week (weer) niet zo heel veel gedaan. Alleen maandag hardlopen en zwemmen. Vandaag stond het ook op de planning, maar geen tijd gehad. Ga straks nog wel even hardlopen, lekker in het zonnetje. Deze week kom ik vast onder de 70 kg.
     
  14. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ondanks medicijnen en meer eten ben ik toch 0,4 afgevallen.:D
     
    Gymgirl en brownielover vinden dit leuk.
  15. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    dat zou fijn zijn zeg, onder de 70! Dat red je vast!:)

    Ik heb afgelopen week voor de 2e keer aquafloat gedaan en heb daarna een poging gedaan tot baantjes zwemmen met een vriendin. Nou na 2x op en neer zonk ik bijna want ik was buiten adem:roflmao: dus diep respect voor jou dat je altijd zo'n stuk zwemt!

    @Oceanna netjes hoor! :D geeft toch een fijn gevoel hè. Hoe voel jij je verder, gaat alles nog een beetje ok en met de kinderen? (aangezien je een tijdje terug niet goed in je vel zat)
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  16. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik bleek toch depressief te zijn dus daar heb ik medicijnen voor gekregen. Die zijn goed aangeslagen dus het gaat al een stuk beter. Ik kan weer zingen en genieten van muziek. Dat kon ik al een hele tijd niet meer.
    oudste wordt morgen 3 en is een stuk gezelliger de laatste tijd. De jongste heeft een heel duidelijk schema nodig met slapen maar huilt stukken minder dus ook dat scheelt. Ook wat meer tijd voor mezelf vrij kunnen maken.
     
  17. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @Oceanna Lekker dat je weer bent afgevallen.
    Je klinkt een heel stuk opgewekter! Top! Nog gefeliciteerd met je dochtertje. Was het een leuke dag?

    @melaniie Ik heb nog nooit van aquafloat gehoord. Dus ben even gaan googlen. Dat ziet er super zwaar uit! Constant je balans bewaren en dan al die oefeningen doen. Pfff!! Respect!

    Update:
    Yes!! Ik weeg onder de 70 kg! Mijn volgende doel is 68, en dan naar de 65. Ik hoop de 68 nog te kunnen halen voor de vakantie. Die duurt nog 4 weken, dus het is te proberen.

    Gymgirl
    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 69,6 kg
    Totaal verloren: 10,4 kg
    Melaniie

    Start: 71 kg Streef: 52 kg Huidig: 61,0 kg
    Totaal verloren: 9,1 kg
    Dompiewompie

    Start: 98 kg Streef: 70kg Huidig: 85,5 kg
    Totaal verloren: 12,5 kg
    Anewday

    Start: 91.1 kg Streef: 72 kg Huidig: 84.7 kg
    Totaal verloren: 6,4 kg
    JasmijnM

    Start: 83,5 kg Streef: 65 kg Huidig: 81,9 kg
    Totaal verloren: 1,6 kg

    @Dompiewompie , @A new day , @JasmijnM Hoe is het met jullie??
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  18. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Hier gaat het even heel beroerd met afvallen.:oops: Ik vindt het nogal lastig om te bedenken wat ik qua beweging kan doen ivm die buikspieren. Ik wou gewoon vanuit huis workouts doen maar heb nog geen goed programma kunnen vinden waar geen buikspieren gebruikt worden. Deze week was het qua eten ook niet zo goed (helemaal niet eigenlijk). We hebben ook een grote schaal met paaseitjes en het is zo makkelijk om daar steeds wat van te nemen.:rolleyes: Heb met mezelf afgesproken dat vandaag nog mag en dan vanaf morgen niet meer. Het wordt weer beter weer dus ga proberen elke dag een half uur a uur lekker te wandelen met de meiden.

    Gymgirl Wat super dat je onder de 70 bent! Dat lijkt me een super gevoel. Goed gedaan!!
     
  19. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Je gebruikt je buikspieren met heel veel dingen dus ik denk dat het geen kwaad kan om gewoon te sporten, zolang je jouw buikspieren niet intensief traint dmv buikspieroefeningen.

    Je zou kunnen gaan hardlopen buiten, of in de sportschool oefeningen kunnen doen zoals; fietsen, roeien, op de crosstrainer. Je kunt je benen trainen; squats, lunges, diverse apparaten op de sportschool voor je dijen, je kunt je armen ook trainen. :) Er is best veel mogelijk!

    @Gymgirl wauwie ik zag je foto in n ander topic, super goed!! welke kledingmaat heb je nu als ik vragen mag? volgens mij zitten wij redelijk hetzelfde nu, mijn vet% zat op 32 aldus de weegschaal. Of het klopt weet ik niet:p

    Ik woog vanmorgen 60,3 dus ben er bijna:) en die 68 gaat je vast lukken hoor

    @Oceanna heftig om te lezen maar heel fijn dat het beter met je gaat! hoe was de verjaardag? hopelijk een leuke dag gehad!
     

Deel Deze Pagina