Meer dan 15 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ananashapper, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @ColaLight1 dat kan wel door minder suiker komen hoor. Zoek maar eens op!

Ik heb alvast een hele zak popcorn op samen met mijn zoontje deze namiddag:oops:
    Ben de knop nog even kwijt precies:rolleyes:

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    ik denk dat het wel kan komem door dat je minder suiker eet dan normaal! Je voelt je na een week vaak veel beter. rn wat goed zeg, heb je niks genomen? Ik wacht nog even met foto's hoor misschien over 3 kilo:oops: Ik snap precies hoe je je voelt met 3 kids. Dan voelt het echt alsof je jezelf naar de sportschool moet sleuren, geen doen:p. Gewoon overdag genoeg proberen te bewegen en goed eten en dan komt t helemaal goed! :)

3. ColaLight1

ColaLight1 Niet meer actief

@Dompiewompie haha oh lekker :p dat is vaak ook het moeilijkste he.. om na het zondigen de draad weer op te pakken.
    Ja ik heb wel eens wat gelezen over afkicken van suiker, maar krijg je daar ook verhoging van? Zal eens lezen.

@melaniie haha ja precies! Daarom en dat is dan zonde van het geld. En net als zwemmen lijkt me wel heel goed, maar dat is hier best prijzig. :roflmao: en je wordt er zo nat van :p
    Ik was dus van plan om een flink stuk te gaan wandelen vanavond, maar ik voel me nu zo belabberd dat opstaan van de bank me al energie kost.
    Het zal wel even doorbijten zijn, alleen mijn vriend staat er dus helemaal niet achter dat ik ga afvallen dus steunt het ook niet. Hij zegt ook dat dit gewoon door het afkicken komt o_O
    Daarbij is er nog wel een dingetje, we gaan 24 mei trouwen en ik heb mijn jurk pas laten vermaken.. oepsie hahaha beetje onhandige timing misschien.
    Hoe staan jullie partners in dit proces?
    Mijn vriend vindt het onzin dat ik wil afvallen maar hij baalt ook van mijn onzekerheid, dus ja het is toch nooit goed:eek:

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Mijn man vindt alles goed als ik mezelf daar beter van voel .Voor hem hoef ik ook niet af te vallen. Dit doe ik voor mezelf en de energie die ik ervoor terug krijg om met de kinderen bezig te zijn.
    Van minderen met suiker kan je allerlei rare klachten krijgen. Je kan zelfs griepverschijnselen krijgen zoals idd verhoging. Ik heb er zelf een week lang last van gehad daarna ging het veel beter. Nu heb ik eens in de zoveel tijd zin in cola dan neem ik een slok van mijn man en walg dan echt van de smaak en kan er weer heel lang tegen. Sapjes enzo vind ik nu ook allemaal veel te zoet.
    Wat knap dat je de Jamin in kon zonder iets te nemen. Ik denk dat ik daar nog steeds moeite mee zal hebben. Was/ben echt snoep verslaafd. Ook wel eet verslaafd maar dat probeer ik om te zetten naar water drinken of fruit te nemen.

5. ColaLight1

@Oceanna ja dat is het moeilijke he.. dat Bourgondische ofzo. Dat ik eten koppel aan gezelligheid en gezelligheid aan eten. o_O en het moeilijkste is voor mij juist de zoetigheid. Chocola en koek :eek: dus de jamin was uitdagend maar de bakker nog meer :roflmao:
    Ik heb me in kunnen houden. Ik heb nu al momenten dat ik echt hunker naar de hele schaal (met berg) chocolade op het aanrecht van Pasen.. Maar ik weet dat ik het echt gewoon even vol moet houden. Die drang wordt dan wel minder denk ik.
    Ja ik voel me nu ondanks pcm al een stuk beter, alleen nog erge hoofdpijn maar dat herken ik wel van de vorige keren dat ik begon met afvallen.

Hoe vaak zondigen jullie eigenlijk?

Oceanna vindt dit leuk.
  6. ColaLight1

Oh en @Oceanna wat fijn dat je nu zo van de suiker af bent. Ik hoop dat ik dat ook ooit kan zeggen hahaha.:oops:

Oceanna vindt dit leuk.
  7. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    @ColaLight1 hoe vaak zondig ik.. eehm ik heb net heerlijk shoarma gegeten.
    Ik zie het allemaal niet echt als zondigen maar ik ben veel bewuster bezig met eten, wat steek ik in mijn mond en juist door het sporten merk ik dan hoe lang je weer bezig bent om dat er weer af te krijgen.
    Op mijn werk staat een grote pot spekjes voor de kinderen, voordat ik begon gingen er makkelijk 5 per dag me mond in. Als ik nu de verleiding heb doe ik die pot open en als ik ze al ruik hoef ik al niet meer haha.
    Mini stroopwafels en chocolade ligt er ook, zo lang je je focus legt op wat je niet mag i.p.v. wat je wel allemaal voor lekkere dingen pak is het veel beter vol te houden (denk ik).
    Ik heb me met de paasbrunch ook niet ingehouden, tulband cake, paasstol met roomboter enz enz enz.
    Als je maar wel jezelf beseft dat je dan de rest van de week niet echt meer iets kan zondigen.
    Ik heb veel steun aan komkommer :roflmao: vandaag ook weer een halve opgegeten.
    Bestaat uit zo’n groot deel water dat je er wel vol van raakt maar er niet echt van aan kan komen.
    En het knaagt zo makkelijk weg als je trek hebt.:p

Hierbij een foto van mijzelf een paar weken geleden in mijn broek die in het begin te strak zat.
    Hierbij kan je wel goed zien wat voor verschil er nu ‘al’ is.. let niet op mijn voetjes :p

Bijgevoegde bestanden:

Oceanna en brownielover vinden dit leuk.
  8. ColaLight1

@djoyz wow wat een verschil al! Knap hoor :thumup:
    Vind dat ook echt altijd motiverend die voortgang foto's.

9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Zeker 1 keer per week op donderdagavond met Temptation Island. Dan gaat er vaak wat in de vetpan. Vanavond zijn dat mini loempia's. Echt zondigen zie ik het niet want daardoor wordt het allemaal moeilijker. Als ik zin heb in een boterham pasta dan eet ik dat. Maar let meer op wat ik eet en hoeveel ik eet. Voor het avond eten ook kleinere borden.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik cheat ook wel wat vaker dan wat ik eigenlijk wil. We hebben nu op het werk tompoucen aaaahhh. Ik heb niks meegenomen want als ik daar aan begin is het er 1 in de ochtend, 1 in de middag 1 om 15uur en als het ff kan savonds ook nog.:oops: Ik heb sinds dinsdag helemaal niet gecheat. (dat is voor mijn doen echt knap, eet altijd wel een koekje oid) en vanmorgen tussendoor gewogen. Het loont wel:eek: Dus ik ga tot zaterdag zo door en dan zaterdagavond neem ik wel wat hoor. dan heb ik het verdiend :D

Oceanna vindt dit leuk.
  11. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Ik heb gisterenavond bij de gyn te horen gekregen dat ik volgende week vrijdag een curretage moet (zie mijn ander topic) en ben nu dus aan het emo-eten :rolleyes:

Ik wilde naar de speeltuin met de kids om mijn gedachten te verzetten maar het regent dus ik zoek iets anders om mij bezig te houden. Tips zijn welkom!:thumup:

12. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Jeetje meid wat vervelend. Sterkte.

13. ColaLight1

@Oceanna ja dat is ook wel de goede manier denk ik. Als het je leefstijl moet worden, dan moet het ook wel vol te houden zijn.
    Dat is ook precies waar ik meestal de fout in ga.. te streng in het begin.
    Hahaha lekker snacken bij temptation island:p
    Nou je bent al 22kg kwijt dus het werkt goed.

@melaniie oh no tompoucen:eek: taart koek en chocola hahaha oh wat erg.
    Maar ik las dat de drang wel steeds minder wordt en dat als je dan n keer een stukje taart eet, je dan ook genoeg hebt en dan niet meteen hunkert naar meer. (Want dat is natuurlijk de verslaving) hoe is dit bij jullie?
    Maar goed zeg dat je weer bent afgevallen.

Bij mij zit het gevaar echt in alles of niks. Ik ben veel te streng en vervolgens ben je dan ook heel snel geneigd om alles weer te laten varen als ik flink gezondigd heb.
    Dus de balans vind ik vooral moeilijk :oops: tenminste dit weet ik door pogingen uit het verleden.. Ik wil dit nu zo graag een keer doorzetten, aan mezelf bewijzen dat ik ook wilskracht en doorzettingsvermogen heb.
    Maar vind het nu soms al wel lastig.. zeker nu ik me zo belabberd voel, dan speelt t stemmetje "waarom doe ik dit eigenlijk" op.
    Ging het afvallen bij jullie in het begin snel?
    Ik weet door mijn vorige pogingen dat de eerste week bij mij altijd hard gaat, was dan ook best n teleurstelling dat er maar 200g af was vanmorgen :rolleyes:
    Moet er wel bij zeggen dat ik sinds n week met de pil ben begonnen :confused: om een keer niet ongesteld te zijn op vakantie en onze trouwdag :D

14. ColaLight1

@Dompiewompie Ahh heel veel sterkte!
    Logisch dat je even een uitlaatklep zoekt. Gewoon doen wat je voor nu het beste helpt

15. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Bij mij ging het best snel in het begin maar dat waren ook zwangerschapskilo's en in de kraam week moest ik mezelf dwingen iets te eten. Daar heb ik dan een ppd bovenop gekregen waardoor ik ook geen zin in eten had en dus nog steeds moeite had met eten. Maar nu gaat het langzamer en dat is prima. Langzaam afvallen werkt op de lange termijn beter dan hard afvallen.
    Het is inderdaad het beste om je leefstijl aan te passen dan steeds een dieet te volgen. Leefstijl kan je de rest van je leven vol houden en een dieet niet. Nadeel van een dieet is dat je vaak net zo hard weer aankomt als je stopt met dat dieet en zelfs wat extra kilo's krijgt. Om betere keuzes te maken heb ik ook een cursus voedingsdeskundige gedaan.

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    @Dompiewompie jeetje wat een naar bericht. Snap best dat je dan "troost" zoekt in eten oid. Heb je je gedachten nog wat kunnen verzetten?

@ColaLight1 bij mij gaat afvallen in het begin altijd snel. Na een kilo of 5 word het toch wel een stuk langzamer, ik heb weeeeeken op 67-68 gehangen, maar de aanhouder wint hè:D ik heb vandaag enorme hoofdpijn, zal ik soms ook afkickverschijnselen hebben. ik heb nog nooit zolang zonder suiker gezeten:roflmao:

@Oceanna oh heerlijk op de bank met wat lekkers tijdens temptation. goede keus!:D hoewel je me nu wel op slechte ideeën brengt, haha.

Vandaag wederom al de hele dag niets gepakt, super trots op mezelf :D Vanavond eten we wel pannekoek, maar ik gooi in mijne wat brinta zodat ik hopelijk aan 1 genoeg heb.

Oceanna vindt dit leuk.
  17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier ook pannenkoek dochter is ziek en eet slecht dus hopelijk met pannenkoeken wel. Gisteren de frietjes weer niet. (Zoals jullie lezen eet ik gewoon alles nog):D

18. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    @Dompiewompie wat een naar bericht, ik las het andere topic al eerder.
    Heb je wel wat meer antwoorden op de vragen die je nog had of ga je die nog stellen voor je afspraak?
    Hier ook een emo eter dus qua dat kan ik je geen tips geven. Ik hoop dat je je gedachten wel nog even kunt verzetten inderdaad..

Ik kom net terug uit het winkelcentrum hier in de buurt en ik ben helemaal blij.
    Shirtjes maat 44/46 en broek nu 46.
    Hele leuke tuniek gekocht bij de norah en nog wat shirtjes, de oudere shirtjes verzuip ik in hahah.
    Ik probeer niet te veel geld uit te geven want over 2 maanden zal ik wel weer moeten shoppen, zoals nu ook was.. :oops:

Oceanna vindt dit leuk.
  19. ColaLight1

@Oceanna dat klinkt als een heftige periode na je bevalling!
    Heb je daar veel van geleerd van die studie? Nog belangrijke weetjes en tips voor ons? :D
    Beterschap met je dochter. Ik denk dat dat ook echt het beste is, alles blijven eten maar wel met mate. Dan gaat het misschien wel iets langzamer maar dan hou je het wel vol.

@melaniie ja maar 5 kg is al een heel goed begin dan qua gewicht een zak aardappels!
    Ik vind dat wel echt knap hoor.. als je weken blijft hangen dan toch doorgaan! :thumup:
    Ik hoop dat ik ook een keer goed door kan zetten :oops:
    Oh jee ook al hoofdpijn haha ja wie weet omdat je nu geen koekjes snackt al een paar dagen?
    Hoe was de pannenkoek bevallen? Vulde het?

@djoyz wat leuk!! Winkelen wordt dan steeds leuker denk ik hè :p Als je merkt dat je weer een maat kleiner kunt halen. Ik ben benieuwd wanneer ik dat zal merken. Ik ben in 1.5jaar tijd wel aardig wat afgevallen, maar daardoor pas ik gewoon weer in mijn oude kleren. :roflmao:

Hier nog steeds ziek. Wakker geworden met 38.2, echt grieperig.. had gister ook veel last van mijn maag dus ik heb friet gegeten (ja heel stom maar dat werkt bij mij meestal:o:, was met de zwangerschappen ook als ik echt heel misselijk was) en ik heb ook nog een bokkenpootje op :rolleyes:
    Maar vanmorgen wel vooruitgang op de weegschaal :roflmao: Nu probeer ik over een paar dagen weer te wegen.
    Zou eigenlijk gewoon maar 1X per week er op moeten gaan, dat werkt meer motiverend denk ik o_O

20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Gymgirl
    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 67,7 kg
    Totaal verloren: 12,3 kg
    Melaniie

Start: 71 kg Streef: 52 kg Huidig: 58,8 kg