Meer dan 15 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ananashapper, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    Ik reageer later even hoor (morgen). Heb beetje druk weekend.
     
  2. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Leuk dat ik mee mag doen :) ik doe weight watchers en moet zeggen dat is er heel blij mee ben. Je mag alles eten/drinken maar je moet wel goede keuzes maken zodat je een volwaardig menu hebt over een dag verspreid.
    Je betaald er wel voor maar dat is juist wel een goede stok achter de deur.
    Ik ben in de eerste week 3.7kg kwijtgeraakt nu wel ongesteld en dan weeg ik gewoon maar even niet haha.

    Mijn menu voor vandaag
    Ontbijt
    150 gram Griekse yoghurt 4%vet
    Gebakken appel met kaneel
    10 gram gepofte spelt

    Tussendoor
    Koffie met melk

    Lunch
    Grote kom kippensoep
    3 boterhammen met rookvlees, smeerkaas en ham

    Tussendoor
    Fruit

    Diner
    Gekookte aardappels
    Sperziebonen
    Sla met tomaat komkommer etc
    Stukje verse worst

    Vandaag een rustig dagje wat eten betreft gisteren heb ik friet meegegeten.

    Ik zal mijzelf nog even voorstellen moeder van 2 kinderen getrouwd en werkzaam in de zorg als verzorgende IG.
     
  3. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    @A new day bedankt voor de tipvan de recepten. Heb even vluchtig gekeken maar zitten veel lekkere en gezonde dingen bij. Vooral de soepjes inderdaad!

    @melaniie in het weekend gun ik mijzelf wel wat extra's zoals een paar handjes chips of een lekkere koek maar proberen niet los te gaan. Wat dit weekend meteen al grandioos mislukt is :(

    @Dompiewompie jeetje drukke tijden voor jou zo zeg. Wel zin om morgen aan de bak te gaan?

    @Gymgirl, volgens mij reageren er een aantal al niet echt meer dus kom er maar bij hoor!

    @Ienemine, leuk weight watchers. Mag ik vragen wat je daar voor betaald? En is het bijhouden een beetje te doen?

    @ Allen, sturen jullie dan even jullie gegevens naar mij? Je streef, start en gewicht van deze week?

    Ik heb niet zo'n best weekend gehad. Touwtjes iets te los gelaten maar ik zie het in het groter geheel. Dus in een soort leerproces. Vandaag wel afgesloten met 5 km wandelen. Erg fijn!
    Zet hem op allen!
     
  4. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @Ananashapper Leuk! Ik kan wel wat steun van jullie gebruiken. Hoop dat ik dat ook voor jullie kan zijn.

    Ik ben gymgirl. Mijn startgewicht 1-1-2019 was 80 kg. Gewicht deze week is 78,5 kg. Mijn streefgewicht is 65 kg. Ik ben maar 1,60, dus minder mag ook ;)!
    Ben begonnen met hardlopen met Evy. Mijn doel is iedere dag minimaal 10.000 stappen te zetten (incl. hardlopen). Die haal ik nu nog niet, dus wandel ik er nog bij. Vandaag was mijn rustdag, maar heb wel een flink stuk gewandeld. Mijn 10.000 heb ik gehaald. Morgenochtend ga ik een uur zwemmen met mijn oudste dochter. Zij zwemt 3x in de week, dus ik zal het zwaar krijgen. Maar goed, tis voor een goed doel.

    Over 3 maanden gaan we op vakantie en ik wil dan lekker in mijn vel zitten.

    #einde ego-bericht#

    @Ienemine Krijg je bij WW iedere week een menu? Want dat is wel handig.
    @Ananashapper Het afvallen is ook een leerproces. Je kan niet altijd streng zijn, als je het morgen maar weer oppakt. Je kan het! Goed van je dat je een flink stuk hebt gelopen.
     
  5. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    @Gymgirl ohjaa evi, dat heb ik ook een tijdje gedaan en liep toen wel mooi de 5 km. Nu kan dat helaas niet meer ivm knieproblemen maar ik probeer nu wel regelmatig te wandelen.

    Nou ik was dus aangekomen deze week. Had ik ook wel verwacht. Wil het er deze week weer af hebben + het liefst een beetje extra. Ik zal morgen de tabel maken.
     
  6. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    WW betaal ik volgens mij 19.95 per maand voor en het is een erg fijne app. Producten kan je opzoeken hoeveel punten het is en stel hij staat er niet in kan je het toevoegen en zie je hoeveel punten het je kost. Echt week menu's krijg je niet maar er staan wel heel veel recepten ook in de app en misschien ook wel wat voorbeeld menu's

    Voor mij werkt het ideaal en je mag alles maar of het verstandig is haha
    Mijn fitbit is ook aan de app gekoppeld voor mij ook ene pluspunt.

    Ik ga rennen want over een kwartier moet ik in de auto zitten richting mijn eerste cliënt
     
  7. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    @Ienemine thanks voor de info. Is helaas financieel niet haalbaar. Geloof wel dat het werkt.

    Ik was dus helemaal niet aangekomen. Ik was deze week wel lichter geweest maar op het weegmoment van vorige week was ik nog zwaarder dan nu dus dat viel mee.
    Werkze allemaal.
     
  8. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Net de weegschaal uitgepakt en er maar meteen op gaan staan voor het weegmoment:p 86.9 staat de teller nu.
    Ik ben begonnen op 1 augustus, vlak na de geboorte van mijn dochtertje toen woog ik nog 98.
    Mijn einddoel voorlopig is onder de 70 te geraken.

    Ik heb met mezelf de afspraak dat ik na elke 5 kilo afgevallen iets leuk mag voor mezelf. Dat is meestal iets kleins (meestal make up haha).

    Graag wil ik mezelf ook een sportdoel geven. Die 10000 stappen zoals @Gymgirl lijken me wel een goed begin, dus dat steel ik even :D

    Fijne week iedereen!!
     
    Gymgirl vindt dit leuk.
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Nou ik heb echt een heel slecht weekend gehad. Ohoh.. @Ananashapper je bent niet de enige, ik ben (flink) los gegaan met fout eten :oops: baal ik dan weer van, was vanmorgen aangekomen tov zaterdag.:cry: maargoed. nieuwe week dus nieuwe kansen. officieël is zaterdag mijn weeg moment maar heb even het gewicht van vanmorgen genomen.

    Mijn startgewicht was: 75 kilo na de bevalling. 65 kilo rond 3 Januari en mijn streefgewicht is 52 kilo, ik woog Zaterdag 63,7 maar vanmorgen 64,4:| Vaak als ik een dag of 3 goed eet en beweeg ben ik het wel weer kwijt maar tis wel zonde.

    de dag ben ik iig goed begonnen met een kom brinta:D

    l. tomatensoep
    t. fruit
    d. geb. aardappels, kip en broccoli

    ik vind jullie stappendoel wel een leuke. Ik probeer eerst 6000 te halen (op vrije dagen als vandaag vind ik dat lastig, op werkdagen haal ik het binnen 2 uur werken:p)
     
  10. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @Dompiewompie 10.000 stappen is echt haalbaar. Heb je een goede stappenteller of zoiets?

    Vanmorgen ben ik een uur gaan zwemmen: 600 cal. Yes!! Gewoon schoolslag, 1,5 kilometer.
     
  11. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ja hier ook minimaal 10.000 stappen maar haal er ook gerust 16.000 of meer.

    Ontbijt
    2 boterhammen met wat boter rookvlees en gekookte ham
    Tussendoor
    Banaan
    Cappuccino
    Lunch
    Grote kom verse kippensoep
    Gebakken eieren met champignons beetje kaas en katenspek.
    Tussendoor
    Fruit en misschien nog een bakje yoghurt
    Diner
    Spaghetti en rauwkost
     
  12. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Goed bezig allemaal zeg met bewegen! Dat is hey enige wat er bij nog aan schort! De stap nemen om een eind te gaan wandelen of zwemmen blijft een dingetje. Stappenteller wil ik ook zo graag! Welke hebben jullie?

    Hier mijn gegevens voor de lijst:
    Startgewicht 1 januari: 91.1 kg
    Gewicht vanochtend: 87.5 kg
    StreefgewichtStreefgewichy: 75 kg

    Succes allemaal weer deze week!
     
  13. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @ new day Ik heb een Applewatch. Die houdt alles voor me bij.
     
  14. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    ik heb een stappenteller gehad van fitbit, maar vond het niet heel nauwkeurig. als ik met mijn armen bewoog (en dat doe ik heel veel met mijn werk) telde die alle arm bewegingen als stappen. nu gebruik ik gewoon mijn telefoon, heb het idee dat die nauwkeuriger is.
     
  15. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    @Gymgirl Ik heb een Fitbit ja!
    Al een hele tijd niet meer gebruikt maar hangt nu aan de lader:thumup: morgen eens kijken hoeveel stappen ik haal op een gemiddelde dag.

    Menu van vandaag was:
    O: havermout
    L: 2 boterhammen met kipfilet
    A: moussaka

    En als tussendoortjes enkel koffie:oops:
     
  16. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Vrijdag had ik een nieuwe weegschaal gekocht. Ik woog toen 78,5 kg; vandaag stiekem gewogen en hij gaf 76,9 aan. Yes! Al die beweging heeft dus echt zin. Vandaag maar weer de hardloopschoenen aantrekken.

    @Dompiewompie Ik wil wat meer variëren met het ontbijt. Zag dat jij ontbijt met havermout. Hoe eet je dat dan? Met yoghurt ofzo? Havermout smaakt toch naar niks? Of herinner ik me dat verkeerd? Ben benieuwd naar jouw recept.
     
  17. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Jouw dagmenu klinkt lekker. Ben alleen bang dat het voor mij te veel is. Hoeveel calorieën eet jij per dag?
     
  18. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    He meiden,

    Hier vast een begin van de tabel. Ik heb nog niet van iedereen gegevens.
    Volgende keer mogen jullie dan jullie gewicht van de nieuwe week geven en dan even wat je die week bent afgevallen want dat berekent hij niet automatisch. Heb de tabel gekregen van 1 van de leden uit een ander groepje dus dat scheelde weer werk.
    Ik hoop dat ik alle info goed heb begrepen, anders geef het even aan!

    Edit, ik ga nog even vragen hoe zij hem toevoegd want dat lukt mij niet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Tabel.pdf
      Bestandsgrootte:
      87,7 KB
      Weergaven:
      26
  19. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    Ik heb een horloge met stappenteller besteld, zitten ook nog meer extra's op.
    Zal wel even laten weten hoe hij bevalt.
     
    Gymgirl vindt dit leuk.
  20. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @Ananashapper Bedankt voor de lijst!
    Wil je dat we allemaal 1 dag aanhouden als weegdag? En kunnen we ons nieuwe gewicht gewoon aan jou doorgeven of kunnen we het zelf aanpassen?
     

Deel Deze Pagina