Meer dan 15 kg afvallen

Discussion in 'Algemene clubs' started by Ananashapper, Jan 8, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ColaLight1

ColaLight1 Niet meer actief

Begin het nu zelf ook wel heel spannend te vinden hahaha :roflmao: ineens slaat het toe.
    Ja inderdaad gewoon gezond eten, met wat ongezonds er bij, anders val ik alsnog af :p
    Ik ga vanavond nog n keer passen denk ik :oops:

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Goed idee. Zou wel graag een foto van je jurk willen zien ik houd van trouwjurken. Ben ook dol op say yes to the dress:roflmao:

3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Gymgirl
    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 67,7 kg
    Totaal verloren: 12,3 kg
    Melaniie

Start: 71 kg Streef: 52 kg Huidig: 58,8 kg
    Totaal verloren: 12,2 kg
    Dompiewompie

Start: 98 kg Streef: 70kg Huidig: 83,9 kg
    Totaal verloren: 14,1 kg
    Anewday

Start: 91.1 kg Streef: 72 kg Huidig: 84.7 kg
    Totaal verloren: 6,4 kg
    JasmijnM

Start: 83,5 kg Streef: 65 kg Huidig: 81,9 kg
    Totaal verloren: 1,6 kg
    djoyz

Start: 104 kg Streef: 77 kg (onder de 80) Huidig: 91,8 kg
    Oceanna

Start: 117 kg Streef: 80 kg Huidig: 95,5 kg
    totaal verloren: 21,5kg

4. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    @ColaLight1 ik was 7 maanden zwanger toen wij gingen trouwens en ik was toen ook heel zenuwachtig de dag zelf dat mijn jurk niet meer zou passen, dus ik herken je gevoel :p komt vast helemaal goed :thumup:

Vooooor de rest gaat het hier zo zo, ik heb best wel veel stress voor vrijdag. Niet zozeer voor de ingreep maar dat ze iets engs zouden vinden wat het teveel aan slijmvlies veroorzaakt. Ik ben mezelf helemaal gek aan het maken en terwijl maar lekker aan het emo eten :cool: ik pak het na vrijdag wel terug op :rolleyes:

Oceanna likes this.
  5. djoyz

djoyz Fanatiek lid

Mar 29, 2019
    1,468
    1,510
    113
    Female
    Vroeger altijd onwijs slank en nooit problemen met gewicht, toen kwam de middelbare school periode..

Ik heb 5 jaar geleden een soort van crash dieet gedaan (800kcal per dag) en daardoor was ik 10 kilo in 2,5 week kwijt. Ik deed toen wel ander werk met meer beweging, nu sta ik veel, toen veel meer lopen rennen vliegen..
    laatste 5 kilo weken over gedaan.
    Ik woog 85 toen ik begon, uiteindelijk woog ik 70.

Ik ben een echte emotie eter. Veel meegemaakt tijdens schooltijd (vmbo) en daardoor kwam ik steeds meer aan..

Nu woog ik op mijn start 104, ook weer puur emotie/ stress en ‘gewoonte’ situatie dus het was zeker tijd om mezelf halt toe te roepen. Zeker nu met een sterkere kinderwens dan ooit.

Hoe zag jou verleden eruit qua afvallen?

6. djoyz

djoyz Fanatiek lid

Mar 29, 2019
    1,468
    1,510
    113
    Female
    @Dompiewompie succes alvast voor vrijdag. Ik hoop dat je antwoorden krijgt op de vragen die je nog hebt/had. Beterschap!

7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Hier ook een emotie eter. Als ik mezelf zielig vind ga ik snoepen. Ik probeer nu dan al om fruit te pakken maar lukt ook lang niet altijd. Door astma ben ik altijd slecht geweest in rennen. Op middelbare school ook een docent die daar niets mee te maken had en ik dus steevast een slecht cijfer had. Hierdoor heb ik een hekel gekregen aan sport. Alleen fietsen en wandelen vind ik leuk.
    Voordat ik zwanger werd woog ik 103.6 kilo. Dus daar wilde ik wat aan doen. Druk gaan afvallen met gezond eten. Toen merkte ik dat ik zwanger was en wel gezond gegeten maar verder niet goed opgelet. Eind eerste zwangerschap woog ik dan ook 115 ofzo. Afgevallen tot 107. Daarna weer 10 kilo aangekomen met de volgende zwangerschap. Nu flink afgevallen.

8. ColaLight1

@Oceanna Ik wil mijn jurk alleen niet zo openbaar online zetten :rolleyes: niet voor de bruiloft in ieder geval.
    Ja de zwangerschappen zijn meestal ook wel een dingetje qua kilo's. Maar super knap dat je nu al zo ver bent gekomen.
    Ik ben in mijn laatste zwangerschap het meeste aangekomen. ik heb helemaal niet veel gegeten ofzo. Eerder juist minder door alle stress met mijn vader toen. Hij overleed toen ik 34 weken zwanger was.. lijkt wel of mn lichaam door alle stress toen al mijn eten heeft opgeslagen als beschermreactie ofzo.

@Dompiewompie heel veel succes alvast voor vrijdag. En probeer jezelf niet gek te maken van te voren!

@djoyz ja ook al n heel verleden..
    Ik liep met 9 jaar al bij een diëtiste.. eigenlijk zo lang ik me kan herinneren heb ik me te dik gevoeld. Sonja bakker ook meerdere keren gedaan.. met 18jaar is mijn eileiders verwijderd met n operatie vanwege een gezwel en sindsdien ben ik zwaarder geworden, daarbij gaan samen wonen en 3x zwanger geweest.
    Voor de zwangerschappen woog ik 93.3 (weet t nog precies :roflmao:) en na de derde zwangerschap woog ik 104 of 105
    Vanmorgen woog ik 91.7 dus het gaat de goede kant op, maar het is hard werken. Ik hou ook zo van zoetigheid :|

Heb trouwens mn jurk gepast. Hij zit nu echt precies goed.. die paar kg eraf zorgen net dat de "kwabjes" weg zijn aan de bovenrand van mijn jurk :roflmao:

Oceanna likes this.
  9. djoyz

djoyz Fanatiek lid

Mar 29, 2019
    1,468
    1,510
    113
    Female
    @ColaLight1, wat pittig zo tijdens je zwangerschap! (Niet dat het anders niet pittig is..) Ik zou door zulke dingen echt giga aan kunnen komen, vooral tijdens een zwangerschap denk ik.. jeetje ik moet er niet aan denken..:( ik heb echt een hele goede 2 handen op 1 buik band met mijn vader.. daddy’s little girl...

@Oceanna, ik heb behoorlijk gepest op school doordat ik niet voor mezelf op kwam. Had niet zo veel zelfvertrouwen (nu nog steeds niet) dus in die periode ging het snel met eten eten en nog eens eten..

Ik heb voor de rest niet echt een duidelijke reden dat ik aangekomen ben, gewoon te veel en slecht eten.
    Wel is er bij bloedprikken in verband met vermoeidheid uitgekomen dat mijn schildklier periodes soms minder snel werkt en dat schijnt het de vetten meer op te slaan omdat hij langer de kans heeft om het vast te houden.
    Weet niet of dat nu ook nog zo is, tijd geleden dat ik bloed heb laten onderzoeken (gelukkig.. naalden is niet mijn hobby).
    Mijn probleem zat/zit in 2 dingen: lunch, en mee-eten met een bouwvakker/timmerman haha.
    In de lunch vaak broodjes halen (lees: kaasbroodjes croissantjes en dat soort vette slechte dingen) en ‘savonds mee eten en ook 2 keer opscheppen omdat die man naast me dat ook doet.. helemaal nergens voor nodig maar gezellig en word een gewoonte.
    Nu gewoon brood mee voor lunch en een stuk fruit, (tenzij ik mijn fruit al neem in de ochtend smoothie) en avondeten is stuk minder, pasta is nog wel een valkuil.. zo lekker!!

(Weten jullie trouwens of je HA kan zien waarvoor je allemaal ingeënt bent?)

Oceanna likes this.
  10. ColaLight1

@djoyz ja precies.. zo'n band had ik dus ook met mijn vader.. :(
    Ja hier is de valkuil gewoon dat wij gezelligheid koppelen aan eten. Ergens lunchen of n lekker borrelhapje.. thuis wat toastjes op tafel. En ik met mijn chocolade verslaving :eek:
    Gewoon echte Bourgondiërs hahahaha

djoyz likes this.
  11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Ha zou eventueel in je gegevens kunnen zien waarvoor je bent ingeënt en anders kan hij bloed onderzoek laten doen. Het zogenaamde titteren.

Gezelligheid is hier ook makkelijk gekoppeld aan eten.
    Wat ik gedaan heb om s avonds niet teveel meer te eten is zeer afgepast eten koken. Is in het begin erg vervelend en vaak nog zin in een toetje(schaaltje yoghurt). Nu is dat er niet meer. Ik kook nog steeds afgepast is het op pech gehad. Neem maar een glas water extra.

12. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    #392 brownielover, May 2, 2019
    Last edited: May 2, 2019
    He meiden!

Ik kreeg geen meldingen meer op mijn telefoon binnen, vond het al zo stil :p

Fijn dat je jurk toch goed zit @ColaLight1 , weer een zorg minder:)

@Dompiewompie alvast heel veel succes morgen, ik hoop voor je dat alles heel erg mee valt!

Vanavond ga ik naar de bios. "Gelukkig" begint de film al om half 8, dan zit ik vast nog vol van het avondeten:D Verder gaat het hier mweh, komt echt omdat ik de hele week thuis ben. Volgende week weer werken dan komt het helemaal goed.:p

Bij mij zit het aankomen echt in ongezond eten tijdens de zwangerschappen. Ik ben 12, 15 en 20 kilo aangekomen. Wel alles er weer af na de bevallingen maar niet vanzelf.. Eerste x duurde het een jaar, 2e keer 6 maand(heel intensief gesport en goed gegeten) nouja en nu ben ik al 7 maand bezig.

Als ik zwanger ben dan denk ik bij al dat eten, ach ik word toch dik. Helpt niet echt mee:rolleyes:

Oceanna likes this.
  13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Gymgirl
    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 67,7 kg
    Totaal verloren: 12,3 kg
    Melaniie

Start: 71 kg Streef: 52 kg Huidig: 58,8 kg
    Dompiewompie

Start: 98 kg Streef: 70kg Huidig: 83,9 kg
    Totaal verloren: 14,1 kg
    Anewday

Start: 91.1 kg Streef: 72 kg Huidig: 84.7 kg
    Totaal verloren: 6,4 kg
    JasmijnM

Start: 83,5 kg Streef: 65 kg Huidig: 81,9 kg
    Totaal verloren: 1,6 kg
    djoyz

Start: 104 kg Streef: 77 kg (onder de 80) Huidig: 91,8 kg
    Oceanna

Start: 117 kg Streef: 80 kg Huidig: 94,5 kg
    totaal verloren: 22,5kg

Vandaag kunnen wegen zonder opgezwollen spieren.:D

14. Dompiewompie

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    @melaniie dat van alles eten tijdens de zwangerschap omdat je toch dik wordt herken ik inderdaad. Dat was niet mijn beste plan haha :p

Gisteren net voor de ingreep moest ik mijn gewicht en lengte zeggen voor de narcose en toen gaf de anesthesist als opmerking: ‘ nou dat is dan veel te zwaar’... toen voelde ik me wel effe lullig zeg. Ik zal het maar als motivatie gebruiken om beter mijn best te doen :rolleyes: krijgen jullie soms ook van die opmerkingen? Dit was voor mij eigenlijk de eerste keer dat iemand iets over mijn gewicht zei :o:

Oceanna likes this.
  15. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Wat asociaal dat ze zoiets zegt. Ik heb dat nooit gehad. Ook niet tijdens de ruggenprikken bij de bevallingen.

Hoe voel je jezelf? Gaat het een beetje?

16. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Nee echt?? Wat een oetl*l, sorry hoor zoiets zeg je toch niet!

Ik heb toen ik weer aan het werk ging na de 3e, dat een klant zei "nou je kunt wel zien dat je zwanger bent geweest hè" of een collega laatst, "ja truus is net zolang als jij bent maar heel slank, jij bent wat meer mollig". Bedankt hoor..

Niks van (proberen) aan te trekken. Sommige mensen denken niet na over wat ze zeggen.

Hoe was de ingreep gegaan, goed? Heb je er last van?

djoyz likes this.
  17. djoyz

djoyz Fanatiek lid

Mar 29, 2019
    1,468
    1,510
    113
    Female
    @Dompiewompie wat een rare opmerking zeg! Ik had echt gezegd; ja jammer genoeg past niet iedereen in maatje 34. Ik had er echt iets van gezegd..
    Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt.

18. Dompiewompie

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    het gaat veel beter dan ik verwacht had. Ik heb helemaal geen pijn en maar minimaal bloedverlies:thumup:

djoyz and Oceanna like this.
  19. ColaLight1

Neeee wat lomp zeg.. daar zit je echt op te wachten op zo'n moment :eek:
    Gewoon proberen niks van aan te trekken, maar ja is gewoon klote.. zulke dingen kunnen zo gevoelig liggen. Snap niet dat mensen zo lomp kunnen zijn.
    Ik had het in 2017.. mn vader net overleden.. 6 weken later bevallen en 2 maanden later dus een dagje naar de sauna met mn schoonmoeder (Badkledingdag)
    Een vrouw zat in het bubbelbad en ik stond zeg maar in de scrub ruimte maar dat was gewoon open met nisjes, hoor ik die vrouw zo zeggen "moet je daar kijken.. heeft ze een tankini aan en komt heel die buik er onder uit"
    Ik zo "pardon??? Heeft u het nou over mij?? dat is niet zo netjes van u, ik ben net bevallen van mn derde kind, maar het zegt meer over u dan over mij" lekker op een sarcastische toon. nou dat mens schrok zich dood.. Ze wist niet waar ze t zoeken moest, ze heeft me de hele dag ontweken. En ze was zelf moddervet zeg.
    Mn schoonmoeder had niet gehoord wat ze zei en dat is maar goed ook denk ik. :roflmao:
    Maar echt ongelofelijk zeg.. dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn
    Maar dat was dus ook zo'n situatie. En mijn oom heeft vaak opmerkingen gemaakt toen ik een kind was, maar dat is gewoon een lompe mano_O

Oceanna likes this.
  20. djoyz

djoyz Fanatiek lid

Mar 29, 2019
    1,468
    1,510
    113
    Female
    @ColaLight1 heldin! Goed hoor, voor jezelf opkomen, stelletje mafketels haha.

Share This Page