Meer dan 15 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ananashapper, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Ananashapper Fijn dat je niet aangekomen bent! Moet je werken vandaag of ben je vrij?
    Weet je al wat je vandaag gaat eten? Welke stappenteller heb je besteld?

    Dompiewompie Goed idee om jezelf elke 5kg te belonen! Je menu van gisteren is niet zo veel toch eet je geen fruit of groente tussendoor?

    Melaniie Jammer dat je weekend niet goed gegaan is met eten maar gewoon weer
    doorgaan en dan komt het echt wel goed.
    Welke stappenteller heb jij? Ik lees net dat jij een fitbit gehad hebt wel apart dat hij ook bij
    armbewegingen zoveel telt dat is mijn ervaring niet ondertussen heb ik al een jaar of 4 een fitbit (nu met mijn 2de bezig)

    Gymgirl Goed bezig om een uur te zwemmen! Bewegen is altijd goed en scheelt echt met afvallen. Hoeveel calorieen ik binnen krijg geen idee
    want het werkt met punten bij WW. Vanmorgen wilde ik wegen alleen ik was al aangekleed haha dan morgen maar dat is mijn officiele weegdag.

    A new day Gewoon lekker naar buiten gaan heerlijk om een rondje te lopen etc. Hoe vaker je het doet hoe fijner je het vind is mijn ervaring.

    Mijn menu voor vandaag
    3 vezelrijk crackers met rookvlees en 2 gekookte eieren
    tussendoor
    appel
    lunch
    Kom groentensoep
    salade met tomaat komkommer en gamba's
    tussendoor
    fruit en kwark
    diner
    aardappels
    en de rest nog geen idee
     
  2. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    @Gymgirl ik maak mijn havermout met wat fruit erdoor, meestal appel en wat rozijntjes. Met banaan en kokos vind ik ook erg lekker.

    @Ienemine normaal eet ik wel meer tussendoortjes hoor :p maar ik ben nog druk bezig met alles weg te zetten van het verhuizen dat ik er voorlopig niet aan toe kom :cry:
     
  3. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
  4. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Ik maak havermout met ongezoete kokosmelk van de AH 200 gram en dan 40 gram havermout en als het kookt doe ik er 1 kleine banaan in stukjes door en flink kaneel.
    Blauwe bessen of gebakken appel met kaneel erdoor is ook erg lekker.

    Mijn lunch zit erin
    ik heb champignons met ui gebakken daardoor wokgarnalen en tomaat erg lekker een warme lunch. Hierover heb ik nog 30 gram pittige saus gedaan.
    Nu nog wat stappen gaan zetten even een rondje over de dijk :)
     
  5. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    @Ienemine wat een lekkere gerechten maak jij zeg. Krijg je inspiratie van. Morgen ook eens een lekkere warme groente/wok lunch maken! Ik zal af en toe ook eens wat delen.

    @Ananashapper top, die lijst! Ik ben trouwens 1.72 lang!

    Mijn dag van vandaag:
    Ontbijt havermout/kwark/banaan
    Tussendoor sinaasappel
    Lunch Wortelsoep met kipfilet
    Tussendoor bananenmuffin
    Avond fussili met spinazie champignon tomaat.

    Na het avondeten eet ik eigenlijk verder nooit meer wat. Alleen thee of kopje koffie.
     
  6. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
  7. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    A new day er Zijn zoveel lekkere en simpele dingen te maken als lunch. Zeker als het wat kouder is vind ik iets warms altijd fijn.
    Iedereen lekker gegeten!? Wij hebben vis uit de oven met een krokant korstje erop salade en gebakken aardappels op.
     
  8. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Ja dat is helemaal waar. Ik probeer ook genoeg af te wisselen omdat t allemaal zo lekker is (en gezond!) Maar toch door haast of geen tijd wordt t altijd hetzelfde. Komende 2 dagen vrij, dus dan de tijd km eens een lekkere salade of wwrap als lunch te maken.
     
  9. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    @Gymgirl je mag zelf weten welke weegdag je doet hoor maar ik verwerk het dan op dinsdag in de tabel.

    @Ienemine ik heb een stappenteller horloge besteld. Onbekend merk. Ik laat wel even weten welke het is als hij bevalt!

    @A new day ik zal je lengte in de tabel verwerken! Laat je weten wat je als lunch hebt gemaakt? Ik hou ook erg van die inspiratie ;)

    @Dompiewompie klinkt lekker banaan en kokos. Zal ook weer eens kokos in huis halen. Grappig hoe je elkaar weer op ideeen brengt.

    Nou hier gister alweer een slechte dag gehad. In de avond 2 grote koeken weggestouwd en er niet eens van genoten. Later kreeg ik mijn menstruatie dus enigzins verklaarbaar maar natuurlijk geen excuus.
    Vandaag weer nieuwe dag en nieuwe kansen! Zet hem op allen!
     
    A new day vindt dit leuk.
  10. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Goedemorgen

    Deze week is er 0.9 af en dat terwijl ik ongesteld ben en vochtvast hou. In 2 weken is er 4.5kg af dat geeft veel goede moed.

    A new day ja je moet er even tijd voor hebben en thuis zijn als ik werk (thuiszorg) kan ik ook alleen maar makkelijke dingen meenemen voor in de auto. Opzich hebben we wel een magnetron op kantoor maar pauze nemen komt er bijna nooit van.

    Ananashapper zonde van gisterenavond maar herpak je weer he. Had je overdag te weinig gegeten of was het gewoon snaaitrek?

    Vandaag werk ik van 15.30 tot 23.00 en eet ik tussen de middag al warm ik heb varkenshaas uit de vriezer gehaald even kijken wat ik ga maken.
    Straks even naar Fit20 om te sporten (is maar 20min maar echt mega mega intensief) is onder leiding van een trainer kost best veel geld maar doordat mijn baas meer dan de helft vergoed is het erg aantrekkelijk.
     
  11. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Sorry ben even afwezig geweest.
    Dit is me gelukt omdat ik na de bevalling nauwelijks iets weg kreeg. Dus steeds kleine porties en veel dingen wat te zoet was kreeg ik ook niet meer weg. Dus ik dronk alleen maar water. Dochter is naar psz gegaan in dezelfde periode dus daar lopend naartoe is 15 minuten. Ik ben uit een diep bord gaan eten omdat die kleiner zijn dan de normale borden. En die kleinere porties heb ik gelukkig goed kunnen vasthouden.
     
  12. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 kinderen meisje J.G van maart 2016 dus bijna 3. En een jongen T.G.E van augustus 2017.

    Ik ben 165,5 weeg 96 kilo:oops: streef gewicht is voorlopig 80. Sporten is redelijk lastig omdat ik weke delen reuma heb. (Reuma op de spieren en pezen). Wel probeer ik mijn dochter lopend of fietsend naar de psz te brengen. Daarbij draag ik mijn zoon dan in de draagzak omdat J. dan graag met haar eigen fietsje gaat.
    Ik werk niet alleen in het huishouden en de kinderen verzorgen. En naast dit alles ben ik ook aan het herstellen van een pnd. Maar we blijven zo veel mogelijk positief en hopelijk ook wat meer beweging.
     
  13. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    @Oceanna wauw wat enorm knap dat je door waar je nu doorheen gaat met je pnd, je reuma en 2 nog behoorlijk jonge kids, zo goed bezig kan zijn met afvallen. Goed dat je dan ook nog zo goed voor jezelf kan zorgen! :) positief blijven is zo belangrijk maar begrijp helemaal dat je soms tijd tekort hebt!

    @Ienemine wat fijn dat je werkgever een deel van je sporten vergoed! Ik zal zo eens kijken wat jouw manier van sporten in houdt. Altijd nieuwsgierig naar nieuwe manieren van sport. En top, weer wat eraf!

    Ik had na een minder goede dag gisteren, vandaag weer een goeie dag! Partner was ook vrij vandaag dus ik ben toen het net een beetje licht was buiten, 1,5 uur gaan wandelen in het natuurpark achter ons huis. Heeeerlijk begin van de dag, en partner had mooi de kids in bad gedaan en klaar voor ik thuis was!

    Vandaag ook een lekkere lunch: wrappizza! Kennen jullie dat? Af en toe doen we dot als we wat leftover groenten in de koelkast hebben liggen. Ik maak altijd zelf mijn wraps, deze vries ik in en daar doe ik dan een zelfgemaakte pesto, de overgebleven groenten en een beetje kaas erover en dan in de oven!.yumm. meteen een groentenbom binnen!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  14. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Aantal stappen vandaag was 4589 :oops:

    Ik ben wel niet gaan wandelen met de kindjes omdat de oudste nog steeds antibiotica moet en erg hangerig is...

    Denk dat 10.000 stappen per dag toch niet zo makkelijk gaat zijn haha

    @Ienemine klinkt lekker die wraps!
    Alle lekkere menu’s hier doen mij wel beseffen dat ik redelijk eentonig eet..
     
  15. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal

    Hoe is het gisteren gegaan bij jullie?

    Dompiewompie met wat hou jij je stappen bij? wat eet jij op een dag meestal?
    Ik probeer wel veel te variëren heb het idee dat dat goed werkt bij mij.

    a new day wrap pizza is heel lekker en vult goed met veel groente erop. Goed bezig geweest met bewegen heerlijk!

    Oceanna Super goed dat je al zoveel kwijt bent knap hoor! je hebt een zware tijd gehad zo te lezen heftig hoor

    Gisteren een goede dag gehad en heel wat uurtjes gewerkt ik heb dan ook niks geen snaaidrang erg fijn!

    Menu voor vandaag
    ontbijt
    kom koffie halve liter thee en 3 vezelrijke crackers ( 2 met rookvlees en ei en 1 met 10 gram extra puur hagelslag
    tussendoor
    fruit
    lunch
    salade of brood
    tussendoor
    kom kwark met fruit
    diner
    hutspot met rookworst

    Zo ongeveer denk ik :) Ik weeg wel alle porties af zodat ik het goed in kan voeren met WW.
    Vandaag een dagje huishouden en thuis rommelen heerlijk weer een keer
     
  16. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.506
    2.501
    113
    Nederland
    Goedemorgen allemaal!

    Gisteren naar bodypump geweest. Pff was wel even afzien zeg, heb nu ook spierpijn. Morgen denk ik even hardlopen en misschien zondag nog naar de sportschool. Ook meting gehad gister, gek genoeg 2,5 kilo afgevallen t.o.v. de laatste meting maar vet % is omhoog gegaan. Snap er niks van.

    Die pizza wrap klinkt heel lekker! Hoe maak je zelf een wrap eigenlijk?

    @Oceanna knap dat je al zoveel bent afgevallen! Dat van het bord met kleinere porties ga ik ook eens proberen.

    @Dompiewompie ik vind je ruime 4000 nog best goed ik zat gister krap aan de 2000 haha.:oops:

    succes vandaag allemaal!

    lijstje vandaag;

    o. brinta
    t. ei
    l. 2 boterhammen met houmous en smeerworst
    t. skyr en fruit
    d. aardappels spinazie en schnitzel
     
  17. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag de stappenteller van de fysio maar eens in gebruik genomen. Was kerstkado vanuit hun dus kan hem ook net zo goed gebruiken.:roflmao:

    Ontbijt waren 1 krackers (Lidl variant van de Wasa) met cervelaatworst en kaas. En kop koffie. Sinds kort zonder zoetje.
    Tussendoortjes vergeet ik vaak. Verder kijk ik per eetmoment waar ik zin in heb.:oops:
     
  18. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    @Ienemine Bijna 1 kilo. Netjes hoor!
    @Dompiewompie Als je echt een wandeling gaat maken en dat hoeft echt niet heel ver te zijn, kom je al in de buurt van de 10.000 stappen. Je loopt in de loop van de dag ook al heel wat!

    Ik heb begin van de week mijn knie geblesseerd. Hardlopen zat er deze week dus niet meer in. Diclofenac van de huisarts gekregen en verder veel rust. Vanmorgen 45 minuten gezwommen (40 banen= 1 kilometer), dat ging goed. Morgen maar uitbreiden naar een uur. Als dat kan, dan ga ik zaterdag weer proberen te lopen.
    Morgen weegdag; spannend. Hoop dat ik 1,5 kilo kwijt ben...

    Mijn menu:

    O: Krentenbol met beetje boter, 2 koppen thee
    T: banaan
    L: 2 crackers Wasa Vezelrijk met appelstroop, glas verse sinaasappelsap
    T: kiwi of mandarijn
    A: Rijst, Chinese wokgroente, ketjap manis, stukjes kipfilet

    En tussendoor minimaal 2 liter water
     
  19. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Ik heb ‘s avonds soms nog trek in iets. Mag je dan nog fruit nemen? Of zitten daar teveel suikers in?
    Wat nemen jullie?
     
  20. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.506
    2.501
    113
    Nederland
    ligt dr aan wat voor fruit je neemt volgens mij. Ik geloof dat watermeloen geen kwaad kan bijvoorbeeld. Ik heb nu ook enorme trek en er staat chocola in de kast. Niet handig haha. Heb nu een extra grote mok thee zodat ik vol raak:p
     

Deel Deze Pagina