Meer dan 15 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ananashapper, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    goed bezig dames!

    Hier gaat het redelijk goed. Heb alleen vanavond bingo met vriendinnen (vreetfestijn) en morgen kinderfeestje van de oudste dus eten we patat. Dat is dan weer jammer:p
     
  2. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Het afvallen gaat bij mij nu erg langzaam. Echt veel hardlopen lukt me niet qua tijd. Maar ondanks dat toch 0,2 kg kwijt. Zit nu op 67,5 kg. De lijst pas is na onze vakantie wel aan. Want dan zal het wel weer anders zijn. ;)
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  3. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Oh oh, toch voor de M&M's gegaan! Wat is het soms moeilijk om 'nee' te zeggen.
     
  4. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    same here! ik heb taart gehad. en een bak ijs:oops: eigenlijk zouden we een systeem moeten hebben dat wanneer je iets lekkers wilt, je eerst moet sporten om het aantal kcal te verbranden voot je het kunt eten ofzo.
     
  5. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Hahaha, dat zou inderdaad een goeie zijn.
    Ik ben vandaag wel de hele dag met de caravan bezig geweest. Binnen- en buitenkant poetsen enzo. Heb ik dan voldoende calorieën verbrand? :D Denk het niet, want we aten vanavond ook nog eens pizza.
     
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Bij mij sluipt het snoepen er ook weer een beetje in.
     
  7. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    Gymgirl
    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 67,7 kg
    Totaal verloren: 12,3 kg
    Melaniie

    Start: 71 kg Streef: 52 kg Huidig: 57,9 kg
    Totaal verloren: 13,1 kg
    Dompiewompie

    Start: 98 kg Streef: 70kg Huidig: 83,3 kg
    Totaal verloren: 14,6 kg
    Anewday

    Start: 91.1 kg Streef: 72 kg Huidig: 84.7 kg
    Totaal verloren: 6,4 kg
    JasmijnM

    Start: 83,5 kg Streef: 65 kg Huidig: 81,9 kg
    Totaal verloren: 1,6 kg
    djoyz

    Start: 104 kg Streef: 77 kg (onder de 80) Huidig: 88,4
    Totaal verloren: 15,6 kg
    Oceanna

    Start: 117 kg Streef: 80 kg Huidig: 92,8 kg
    totaal verloren: 24,2 kg
    Gootje1988

    Start: 100 kg? Streef: 69 kg Huidig: 81,1kg
    Totaal verloren: 18,9kg
    Colalight1

    Start: 105kg Streef: 80kg Huidig: 88.5kg
    totaal verloren: 16.5kg
    Tommi

    Start: 72kg Streef: 60 kg Huidig: 70,4kg
    totaal verloren: 1,6kg

    Het gaat langzaam... - 0,5 :$
    Mijn gewicht blijft wat stabieler de laatste maanden terwijl mijn broeken wel afzakken.. (van maat 50 naar 46 en deze zakt nu ook af). Zou het dan toch aan spiermassa liggen dat ik meer op aan het bouwen ben..? Alsnog irritant dat de weegschaal niet sneller vooruitgang aangeeft..

    Gemiddelde dag voor mij:
    Ontbijt: zero ontbijtkoek of zelf gemaakte smoothie. (Fruit en magere yoghurt)
    Tussendoor: of een stuk fruit, of een pakje lu mini crackers volkoren of 1/3e komkommer
    Lunch; 1 volkoren tijgerbroodje met gerookte kipfilet of ander magere vleeswaren.
    Tussendoor; of een stuk fruit of pakje lu mini crackers volkoren of 1/3e komkommer.
    Avondeten: van alles maar probeer mijn bord niet vol te scheppen met aardappelen, pasta of rijst. Meer groenten en mijn guilty pleasure; bij AGV altijd appelmoes.. :mad: maar ook veel minder dan voorheen.

    Ik drink tussendoor veel water, probeer sws 1/1,5 liter op mijn werk te drinken.

    Ik denk echt dat ik tegen mijn gevoel in moet gaan en mijn lunch op moet schroeven naar 2 boterhammen.
     
  8. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Spiermassa weegt zwaarder dan vet. Je kan ook minder kilo's verliezen maar wel centimeters kwijtraken.

    Eventueel voor de appelmoes zelf appelmoes maken zonder suiker. Brood kan je ook 2 op 1 vervangen door crackers. Dus 2 crackers voor 1 boterham hierdoor moet je meer kauwen en lijk je voller te zitten.
     
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Ik denk dat je te weinig eet. Ik zou sowieso in de middag 2 boterhammen eten ipv 1, en als tussendoortje iets meer nemen dan 1/3 komkommer of zo'n pak lu mini crackers. In plaats daarvan zou ik kwark/skyr nemen, 150 a 200gr. en/of een goed vullend stuk fruit zoals een appel, banaan oid. Of wat druiven erdoorheen.

    En wat oceanna ook zegt, spieren wegen meer dan vet. Ik zou dus ook beginnen met jezelf opmeten ipv alleen te wegen.
     
  10. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    @Oceanna en @melaniie bedankt voor jullie tips! Ja ik merk ook echt wel aan mijn broeken dat ik cm’s kwijt raak en bh’s weer pas met kleinere omvangsmaten :)
    Oké, ik ga deze week tussen de middag gewoon over op 2 boterhammen.
    Als ik fruit eet is dat vaak een groene appel, een banaan of een schaaltje aardbeien:D (gek op aardbeien)
    Als ik 1/3e komkommer op heb dan zit ik wel vol hoor hahah, het is niet zo dat ik de hele dag met honger rond loop, anders zou ik het niet vol kunnen houden.

    Net een hele planning gemaakt met 3 dagen sporten deze week, was ik even vergeten dat de sportschool 3 dagen dicht is deze week.... o_O nouja dan maar thuis sporten en lekker stuk fietsen oid.
     
  11. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Haha nou ik zou na een halfuur direct honger hebben. :p Op hoeveel kcal zit je gemiddeld per dag? (zonder avondeten)

    Vind het wel super knap van je, ik kan mijn draai niet echt vinden met name in de weekenden.
     
  12. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    350 ongeveer. En met smoothie en yoghurt zo’n 500 denk ik. Zonder avondeten inderdaad.
     
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    350 Als je een zero ontbijtkoek neemt met tussendoor en lunch in totaal?:eek: meid dat is veel te weinig:oops:

    Heb je de app myfitnesspal al? Zo niet, download die eens. die berekend je kcal die je nodig bent om af te vallen. Zal voor jou misschien voelen als veel in verhouding tot nu, maar soms moet je meer eten om af te vallen.

    Ik bedoel dit trouwens allemaal goed:oops:
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  14. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier een schema met aantal calorieën.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    brownielover vindt dit leuk.
  15. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    @melaniie ik vat het ook niet verkeerd op hoor, vind het juist heel lief dat jullie mee denken.

    @Oceanna hoe doen jullie dat, 450/500 kcal voor je avondeten ? Eten jullie nooit pasta, pizza of rijst oid? Ik heb geen idee hoe ik dat moet redden met 500 kcal hoor het avondeten :$

    Hierbij mijn dag met kcal info van ‘mijn eetmeter’ app van het Voedingscentrum.

    Ontbijt: peijnenburg ontbijtkoek zero (1 plakje, 27 gram). 65 kcal
    Totaal: 65 kcal

    Lunch: 1 tijgerbroodje 77 kcal
    1 beleg optimel salade ongeveer 48,2 kcal.
    Totaal: 125,2 kcal

    Tussendoor: Groene appel zonder schil. 69,9 kcal
    Totaal: 69,9 kcal

    Avondeten: Appelmoes 2 EL. 40,8 kcal
    Yofresh mayo 1EL 72 kcal
    Aardappelblokjes 2 opscheplepels 166,6 kcal
    Krokante kipschnitzel 305,5 kcal
    Grove roerbakgroenten (paprika, courgette, wortel ui...) 200 gram 44 kcal
    Totaal: 628,9 kcal

    Eind totaal vandaag: 888,8 kcal. (Ongeveer)
    (Ik heb niet alle appelmoes en yogonaise opgegeten, lag denk ik van appelmoes nog halve EL op mijn bord, en ook dan de yogonaise nog een halve eetlepel op mijn bord..)

    En ja.. :oops: ik had weinig tijd vandaag omdat het druk was op mijn werk dus heb vandaag alsnog maar 1 broodje gegeten in mijn lunchpauze, morgen ga ik echt mijn lunch verdubbelen.
     
  16. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Gelukkig!! En fijn dat je je menu wilt delen, dan kunnen wij meekijken. Hoelang ben je precies? En wat geeft jouw eetmeter aan wat je binnen moet krijgen? Want 880-1000 is crashen zoals ze dat zeggen.

    Ik zou naast een extra broodje ook iets anders kiezen voor je ontbijt. die smoothie klonk goed, maar misschien is brinta of havermoutpap een optie? Zit net wat meer in, en vult zeker een paar uur goed. Eet je smorgens ook geen tussendoortjes meer?

    Wat ik verder "mis" zijn eiwitten. Je sport veel, dus je spieren kunnen deze wel gebruiken. Neem bijvoorbeeld een gekookt eitje mee voor bij je appel:)
    Mijn menu is bijvoorbeeld dit:

    O. Brinta (250kcal)
    T. Banaan (99kcal)
    L. 2 tarwe pistolets met filet american (303kcal)
    T. Skyr (150kcal)
    D. Wat de pot schaft, gemiddeld 400-500kcal

    Totaal: +/- 1200kcal. Vaak zit ik rond de 1300-1400

    Mijn lengte is 1.56, ideaal zou 1300 zijn. Dan zou ik theoretisch gezien 0,5kg per week moeten afvallen.
     
    djoyz vindt dit leuk.
  17. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    @melaniie als ik naar mijn BMR kijk zou ik 1674 kcal nodig hebben op een dag.
    En als je dan kijkt dat ik een staand beroep heb zou dat nog x1,8 mogen.. :eek:

    Brinta of pap is geen optie, ik vind het lekker ruiken maar als ik het probeer ga ik bijna over mijn nek haha, lijkt wel papier machè ofzoo_O

    Normaal eet ik dan mijn ochtend tussendoortje een appel, en mijn middag tussendoortje een pakje crackers (100 kcal).
    Ik had vandaag alleen een korte werkdag (begon om 12:00 uur) dus ontbijt laat thuis en op mijn werk lunch rond uur of 13:30 uur.
    Een gekookt ei neem ik af en toe inderdaad ook mee, maar ik heb geen tijd om het ‘smorgens nog te koken en ‘s avond ervoor kan wel, maar dan vergeet ik het weer.. :oops:

    Ik ben 168 cm. Hebben jullie geen grote eters thuis? Ik ben echt benieuwd, want ik heb niet het idee dat ik mijn bord helemaal vol schep ‘savonds, en alsnog zit ik ruim over de 500kcal.

    Bedankt voor alle lieve tips en het meekijken :thumup:
     
  18. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Hahaha ik lig dubbel om je opmerking over papier machè.:roflmao: Maar oké dat valt dan af. (vanille) yoghurt met cruesli of granola? Ik heb chocolade cruesli van de Lidl die is super lekker:D

    Ik kook (of nouja mijn vriend) direct na het avondeten/afwas de eieren, iniedergeval genoeg voor 2 a 3 dagen. Dan hoef je het niet elke dag te doen:)

    Ik heb jouw lengte en gewicht ingevuld in mijn app, om te kijken wat die aangaf met een actieve leefstijl. Hij geeft bij mij aan dat je 1510 kcal moet eten om gemiddeld een kilo per week af te vallen.

    Ik zou het gewoon eens een weekje of 2 proberen!:thumup: Ik weet zeker dat je ineens zult afvallen.

    Verder noten! Bevatten goede vetten en kcal die jij wel kunt gebruiken:p

    ik heb hier in huis trouwens niet echt grote eters. kids sowieso niet en mijn vriend kan er wel wat van, maar ook hij moet afvallen dus we eten allebei wat minder dan normaal. Maar avondeten is hier standaard ook 400-500 kcal, ongeacht wat we eten. Ik denk dat dat vrij normaal is.
     
    djoyz vindt dit leuk.
  19. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.455
    1.505
    113
    Vrouw
    @melaniie ja echt hoor, getvero_O
    Ik heb ook aardbeien granola, met stukjes gedroogde aardbei in huis en dat eet ik soms ook wel ‘s morgens maar ik dacht daar zit weer zo veel suiker in.. :oops:
    a fijn, 2 broodjes in tas voor lunch, en smoothie met aardbeien, kersen, mango en perzik met yoghurt staat klaar om mee te nemen voor ontbijt:thumup:
    Eieren hebben we niet meer in huis, dus zal even vragen of mijn vriend die vanmiddag met de boodschappen meeneemt.
    Vanmorgen stiekem op de weegschaal gestaan en 87,9 (-0,4 tov zondag ochtend).
    Ik ga de weegschaal in de kast zetten denk ik, ik ga er echt veel te veel tussendoor op staan en dat schiet niet echt op natuurlijk.. :confused:

    Nouja, goede start van de dag in ieder geval. Fijne dag iedereen! ;)
     
    brownielover vindt dit leuk.
  20. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Red ik ook vaak niet hoor meestal er wel overheen. Dus ik zit aan meer dan die 1500 kcal. Maar ik probeer wel iedere dag veel te verbranden. Volgens mijn Fitbit red ik de 2800kcal per dag. Dat is ook mijn doel meestal zit ik er overheen.
     

Deel Deze Pagina