Meer dan 15 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ananashapper, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Lekker bezig allemaal! Hier blijft t ook goed gaan! We hebben echt de smaak te pakken. Gek he, dat ineens je mindset ten positieve veranderd. Hopelijk blijft dit zo en gaat mijn huidige voedingspatroon een gewoonte worden wat gewoon bij mij past.

    @Gymgirl ik heb van die droge watercrackers voor als ik echt persé wat moet nemen, of n handje noten, maar in principe eet ik niets meer. We eten ook bewust niet te vroeg. Pas rond 18:30. Scheelt ook!

    Die pizzawraps...heerlijk is t. Ik maak de wraps zelf. Het is namelijk zo simpel, en veel lekkerder. Alleen bloem, water, zout en een beetje bakpoeder bij elkaar voegen, deegballetjes maken en die vries ik in. Als ik dan n wraps nodig heb, hoef ik hem maar uit te rollen en kort te bakken in pan. Daarop doe ik tomatensaus of zelfgemaakte pesto en gooi alle groenten erop die ik lekker vind of nog in de koelkast heb liggen, kleine beetje 30+ kaas erover, 8 minuten in oven... :) heerlijk!

    Dag van vandaag:
    Ontbijt: pistolet kipfilet zuivelspread en komkommer.
    Tussen: peer
    Lunch: omelet rode ui champignon
    Tussen: bananenmuffin
    Diner: vis en roseval aardappel uit de oven en erwten.

    Veel thee en spa rood gedronken
     
  2. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik eet bijna elke avond nog wel wat :p
    Meestal yoghurt of een beetje popcorn.

    Avondeten is hier redelijk vroeg tegen half 6 al en anders heb ik alweer honger als ik ga slapen.

    Menu van vandaag:
    Havermout (met peer en amandelmelk)
    Halve appel en halve banaan (gedeeld met zoontje)
    2 boterhammen met kom soep
    Koffie met koekje
    Couscous met falafel
    Yoghurt (met stukjes warme appel en kaneel :thumup:)
     
  3. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Wij eten altijd erg vroeg door de sporten van de kinderen en muziekles. Vaak om kwart voor 5/ 5 uur al. Dan vind ik het tot 11 uur wel erg lang. Ik krijg dan gewoon trek. Gister een ruime hand met gemengde noten gegeten. Hoop dat de weegschaal me zo niet afstraft.
     
  4. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Helaas, ik weeg nu 77,1
    Sinds vorige week is dat - 1,4 kilo alleen had ik me dinsdag stiekem gewogen en toen zat ik op 76,9 kilo. Ik ben die dag wel geblesseerd geraakt, dus heb minder gesport dan de bedoeling was. Maar heb me wel aan het ‘dieet’ gehouden. Bah! Baal er echt van.
    Meiden, hoop dat het bij jullie beter gaat!
     
  5. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    He meiden,

    Jeetje wat zijn jullie allemaal lekker fanatiek zeg. Ik heb niet heel erg vaak tijd om te reageren maar probeer het wel een paar keer per week. Bij mij gaat het echt nog niet helemaal zoals ik zou willen. Op dagen dat ik werk gaat het echt prima maar als ik vrij ben zit er toch weer zo een koekje of een snoepje in mijn mond. Maar het geeft niet, het komt vanzelf en het gaat steeds beter. Ook val ik nog steeds af, het gaat niet snel maar dat hoeft van mij ook niet. Ik heb een hee

    @Ienemine, lekkere menus heb jij ook. Ik hou van die inspiratie. Wat lekker dat je werkgever het sporten deels vergoed! Zouden meer werkgevers in moeten investeren. Ik zou ook echt wel heel graag willen sporten maar ik heb vaak geen puf meer 's avonds en kan ook mijn jongste erg moeilijk achter laten. Zij slaapt moeilijk in. Daarbij is het financieel niet haalbaar naar de sportschool te gaan maar op zich kun je natuurlijk ook prima buiten sporten. Ik probeer nu wel 2x per week een uur te wandelen en dit wil ik naar mate de kleine beter gaat slapen uitbreiden. Ik beweeg wel redelijk veel op mijn werk, werk op een BSO met een sportzaal en doe ook echt mee met de kinderen.

    @Oceanna, jeetje wat heftig zeg! Je mag echt trots op jezelf zijn dat je dit allemaal voor elkaar bokst!

    @A new day wauw dat klinkt lekker die wrappizza, ga ik zeker ook eens proberen! Fijn he dat iedereen zo gemotiveerd is. Ik hoop het ook voor altijd vast te kunnen houden. Het zal ook heus wel eens minder goed gaan maar laat dat dan tijdelijk zijn waarna daarna de draad weer opgepakt wordt.

    @Dompiewompie, nou ik schrok ook wel hoor van het weinig aantal stappen dat ik maak. Had veel en veel meer verwacht! Op een werkdag kwam ik ook maar aan de 7000 wat op zich niet eens heel veel scheelt met een vrije dag.

    @melaniie, dat is wel gek dat je vetpercentage dan omhoog is gegaan. Ik snap nooit zo goed hoe ze dat nauwkeurig kunnen meten trouwens.

    @Gymgirl, ik hoop niet dat je het vervelend vind dat ik het zeg maar ik denk dat je erg streng bent voor je zelf. Een handje noten is gewoon een heel gezond tussendoortje en moet echt kunnen! Als je vind dat het allemaal 'moet' en over 'afstraffen' praat dan denk ik dat geen mens dat volhoudt. Het is wel de bedoeling dat je het zelf wil dus niets 'moet' maar je kiest ervoor! En 1,4 kg is echt een fantastisch resultaat, wees trots op elke stap die je zet!
    Sorry! Maar ik herken het ook zo erg en op die manier heb ik het nooit vol gehouden!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  6. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    @Ananashapper je hebt gelijk! Ik lijn samen met een vriendin die veel zwaarder is en zij us deze week 3,7 kilo afgevallen. Maar zoals ik al zei, zij is veel zwaarder.
    Vandaag weer netjes een uur gezwommen, 67 baantjes. Weekend nog even rust met mijn knie en volgende week misschien weer wat hardlopen.

    @Ienemine wat eet jij vandaag?
    Ben met mijn boodschappenlijstje voor het weekend bezig en mis wat inspiratie.
     
  7. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.502
    2.501
    113
    Nederland
    goeiemorgen allemaal!

    Iedereen lekker weekend? Ik ben vandaag aan het werk, wel fijn want dan eet ik iniedergeval gezond :D

    Vanmorgen weegdag; 63,2! Yes, hoop volgende week onder de 63 te zitten. Mijn lengte is trouwens 1.56m

    @A new day ik ga die wrap eens proberen,klinkt makkelijk en heel lekker!

    @Gymgirl is baantjes zwemmen een beetje vol te houden? ik heb mijn knie ook overbelast dus ik wil voorlopig even niet de sportschool in. Maar zwemmen is natuurlijk verlichtend!

    @Ananashapper ja ik vraag me ook af of die meting wel klopt hoor, ik meet ook mijn omvang van buik benen etc dus daar zie ik het ook wel aan.

    O. brinta
    t. skyr, mandarijn en een banaan
    l. brood (?)
    t. eierkoek
    d. nog onbekend

    vanavond gaan we (vriend en ik) weg dus zal misschien wel beetje buiten t boekje gaan haha
     
  8. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Wat een mooi gewicht heb jij al. Wat is jouw streefgewicht?
    Baantjes zwemmen is heel goed te doen. Het is alleen soms wat saai tussen de bejaarden. Een enkeling is rond de 30, maar die zwemmen wel erg hard ;)
    Volgende week wil ik proberen om 2 kilometer per keer te zwemmen. Dat zal ongeveer 1 uur en een kwartier zijn, denk ik. Gister heb ik in een uur 612 cal. verbrand. De moeite waard!

    Veel plezier vanavond en geniet ervan!
     
  9. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    He meiden, wat gaan jullie allemaal lekker!
    Ik ben deze week ook 1kg afgevallen, heel blij mee!
    Wil iedereen zijn nieuwe gewicht en watje bent afgevallen even naar mij sturen in een pb?
    Anders kost het zoveel zoektijd. Als iemand anders de tabel wil overnemen dan heel graag!
    @Ienemine ik heb van jou denk ik nog geen lengte en streefgewicht en gewicht van vorige week.
     
  10. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Dag dames hier gaat het qua eten wel goed, maar ik hou veel vocht vast opeens. Mijn gezicht en vingers zijn helemaal gezwollen. Heeft iemand van jullie dit wel eens? Ik heb dit normaal nooit dus weet niet zo goed waar het vandaan komt :(

    @Ananashapper mag ik je morgenvroeg een pb sturen? Ik hoop dat ik dan minder opgezwollen ben en ook minder weeg dus :p
     
    Ananashapper vindt dit leuk.
  11. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    @Dompiewompie wat gek! Dat herken ik niet! Verder nergens last van? En drink je daarnaast ook veel? Ik drink de hele dag door...wisselend water thee spa rood en daardoor veel plassen en helpt met het niet te hongerig voelen.

    Ik heb een minder gezond weekend gehad. Hele dag op pad met vrienden gisteren. Lunch in restaurant, avonds uit eten...ik kies wel bewust geen vette hap maar toch, je pikt toch een stokbroodje en frietje mee. Bewust al geen friet bij mn clubsandwich genomen en bij t avondeten geen toetje (Ok, dat vond ik wel even moeilijk) en rijstgerecht ipv vlees met frietjes. Maar toch, ik voel me dan toch meteen weer schuldig. Morgen weer pas op de plaats!!
     
  12. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Ondanks het etentje zaterdag en de snacks overdag, toch een halve kilo afgevallen weer! :) fijn!

    Hoe gaat t verder met iedereen?
     
    brownielover vindt dit leuk.
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.502
    2.501
    113
    Nederland
    Wat goed! Ik vind dat je best goede keuzes hebt gemaakt van het weekend. Ik ben in het weekend geen ster in diëten haha. Woensdag weer bodypump (geen kniepijn meer gelukkig) en dan vrijdag hardlopen met een vriendin
    Verder niet want ik moet dit weekend werken.

    Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek , voor het eerst. Ik ben super nerveus en verwacht er niet veel van want ben geen ster in mezelf verkopen haha. Maar wie weet:p
     
  14. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    Ik ga de tabel morgen middag maken.
    Ik lopen hier ff een paar dingetjes niet zo lekker :(
     
  15. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    Hier is de tabel.

    20190123_092202.jpg
     
    Gymgirl vindt dit leuk.
  16. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik kreeg geen meldingen meer en ben helemaal vergeten mijn gewicht door te geven deze week :oops:

    Voor de rest gaat het hier redelijk. Ik merk wel dat als het druk is, ik niet heel bewust bezig ben met afvallen.
    Gelukkig zit ik wel in goed ritme met de kindjes qua eten.

    Bewegen blijft wel een dingetje. Ik beweeg door de dag wel (spelen met de kindjes, wandelen, etc) maar ik zou graag ook ‘bewust’ sporten. Dus eens gaan lopen of een klasje volgen. Ik hoop dat ik hier in de toekomst meer motivatie voor kan vinden! ​
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  17. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Ja ik herken het...bewegen... @Dompiewompie ik vind het ook lastig en probeer t maar simpel te houden want 2x per week fanatiek naar de sportschool zal hier nooit gebeuren...
    Gisteren bijvoorbeeld een uur met de kinderen buiten gewandeld. Lekker door de sneeuw, slee erbij en wandelen maar. Vandaag naar de kapper...ipv de auto te pakken wandel ik erheen. Meer komt er hier ook niet van. Dus dan maar zo.
    Volgende week vakantie en dan wil ik daar bewegen door vroeg te gaan zwemmen of even een uur over t park te lopen als de kids slapen. Zoiets.

    Qua eten gaat t goed hier :) geniet van allemaal lekkere makkelijke nieuwe gerechtjes. Gisteren zoete aardappel stamppot met spinazie kip zongedroogde tomaat en stukjes geitenkaas erin. HEERLIJK.
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  18. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Die beweging is prima. Je hoeft niet naar de sportschool. Regelmatig een flinke wandeling, of wat vaker de trap ipv de lift is goed. Ik weet niet hoever de kinderopvang of school is, maar misschien dat je kan lopen/fietsen.
    Als ik mag kiezen tussen de sportschool en lekker buiten spelen met de kinderen, dan weet ik het wel! Niets gaan boven family time. :):thumup:
     
    A new day vindt dit leuk.
  19. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.502
    2.501
    113
    Nederland
    Hier gaat het allemaal nog goed! Beweging mwah.. dat blijft wel een dingetje. Gister bodypump gehad en morgen hardlopen. Vandaag overal heen en weer gevlogen maar verder vind ik het wel moeilijker. Was in het begin (okt nov) veel gemotiveerder met sporten enzo
     
  20. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.502
    2.501
    113
    Nederland
    heb je een recept daarvan? klinkt super lekker! gaan jullie weg met vakantie?:)
     

Deel Deze Pagina