Meer dan 15 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ananashapper, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    @Gymgirl ja daar heb je gelijk in. Je beweegt en geniet tegelijkertijd enorm van je gezinnetje :) dubbel goed dus haha!

    Recept zoete aardappel. :)

    2 grote zoete aardappels koken en pureren met één beetje kookroom (light).
    Handjevol geroosterde walnoten in stukjes toevoegen.
    100 gram zachte geitenkaas in stukjes toevoegen
    150 gram bladspinaze iets kleiner snijden en toevoegen.
    Zongedroogde tomaatjes in stukjes toevoegen (vond ik persoonlijk iets minder lekker erin)
    Kipfilet in stukjes bakken en toevoegen.

    Smakelijk :)
     
    brownielover vindt dit leuk.
  2. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Vandaag is mijn weegdag: 75,6 kg. Dus -1,5 kg :)
    Deze week weer niet kunnen hardlopen door mijn knieblessure. Waarschijnlijk volgende week ook nog niet. Jammer! Maar deze week wel 4x 2 km gezwommen.
    Wilde eigenlijk gaan schaatsen, maar ben bang dat mijn knie dat niet houdt.

    Gebruiken jullie een app om je maaltijden bij te houden? Of om thuis te sporten?
    Ik gebruik de app Food. Vind ‘m erg fijn.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  3. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    wauw wat een mooi resultaat @Gymgirl!

    en knap hoor 4x zover gezwommen. ik ga zondag zwemmen met mijn dochter, oefenen voor zwemles maar misschien kan ze mee een baantje trekken haha.

    morgen is mijn weegdag. ik heb vanmorgen gespiekt en hoop op hetzelfde resultaat:D

    ik hou alles bij in myfitnesspal. kun je bij jouw app ook alles scannen?
     
  4. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Ik heb de discipline niet om alles structureel in te vullen dus ik maak van tevoren een planning waar ik me volledig aan moet houden. Zolang ik me daar dan houd weet ik dat t klopt wat ik eet en voelt t goed zo. Knap dat jullie het bijhouden.

    Vandaag weer goed gegaan. Nu t weekend in met 2 verjaardagen en een vriendin die langskomt. Altijd momenten dat mijn gezonde eten op de proef wordt gesteld.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Yes, vanmorgen 62,8. Dat is -0,4

    Niet heel veel maar heb ook wel wat gesmokkeld van de week toen ik op visite was. Hopelijk volgende week rond de 62.

    Fijn weekend allemaal!
     
    Oceanna en Gymgirl vinden dit leuk.
  6. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @melaniie Ja, je kan de barcode van het product scannen en dan weet hij wat er in zit. Je hoeft alleen maar de hoeveelheid die je neemt aan te passen. En je vult in welke maaltijd het is. Bovenin je scherm staat een balkje met hoeveel je gegeten hebt en hoeveel je nog mag. Zowel in calorieën als in eiwitten, koolhydraten en vetten.

    Wat is jouw streefgewicht? Want 62 kg is super! Eerlijk gezegd is dat ook mijn streefgewicht, maar eerst maar eens richting de 70 kg. En dan stapjes van 5 kg.

    @A new day Veel plezier! Komt vast goed met je voeding.
     
  7. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @Ananashapper Hoe is het met je?
     
  8. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Ah dat klinkt een beetje hetzelfde als de app die ik gebruik!

    Mijn streefgewicht is 52. Ik heb vanaf 60 kilo een gezond BMI. (ik ben errug klein, vandaar haha) Mijn eerste doel is 60, dan 55 en dan 52. Idd in kleine etappes anders lijkt het zo lang te duren. Al duurt het ook lang. Haha

    Wat trouwens ook een leuke app is, is monitor je gewicht. In een grafiek kun jr dan zien n.a.v. je gewicht dat je telkens invoert wanneer je ongeveer jee doel bereikt.
     
    Gymgirl vindt dit leuk.
  9. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @melaniie Ik heb die app gedownload. Leuk om te zien dat de lijn daalt. Geeft moed.

    Hoe is jullie weekend gegaan?
    Ik heb een rustig weekend gehad (qua afvallen). Zaterdag stond de hele dag in het teken van wedstrijden van de kinderen. Leuk, maar voor mij niet zo actief. :)
     
  10. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Hier gaat het voorlopig niet goed :$

    Ik hou nog altijd veel vocht vast en zie de weegschaal omhoog gaan i.p.v. omlaag. Dat is uiteraard niet echt motiverend en dus ga ik ook sneller iets lekkers eten want ‘het lukt toch niet’ :rolleyes:

    Ik moet even opnieuw de knop omdraaien denk ik :p
     
  11. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Balen meid. Kan me voorstellen dat het niet motiveert. Weet je waar dat vocht vasthouden door komt? Anders zou ik toch even contact opnemen met de assistente van je huisarts.
    Ik heb maar 1 tip: minimaal 2 liter water drinken.
     
  12. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    @Gymgirl ik ben idd al bij de ha geweest en die zei ook water drinken. Ik drink meer dan 2l water per dag, word snachts ook vaak wakker omdat ik zo een dorst heb... Ha wilde het nog even afwachten dus we wachten :p
     
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Dat is idd erg frustrerend! Ik zou als het nog een week aanhoud nog een x langs gaan. Misschien helpt het om extra komkommer te eten en citroen toe te voegen aan je water?
     
  14. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Ja leuk hè. Mijn lijn gaat alleen niet meer zo snel als eerst. waar ik eerst in juli mijn doel zou halen is het nu augustus. Ook wel n beetje mijn eigen schuld haha

    Weekend hier was goed. Zaterdag taart gehad ivm verjaardag, daarin tegen geen avond eten omdat ik nog vol zat dus dat compenseert elkaar mooi. :)

    Mijn dag vandaag;

    O. brinta
    T. appel
    L. volkoren pistolet met filet american
    t. volkoren pistolet met filet american
    d. runder saucijs met aardappels en groente
     
  15. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Sorry dat ik even in jullie topic val maar;
    Heb je je bloedsuiker al eens laten controleren? Aankomen, vocht vasthouden, veel dorsthebben kunnen symptomen zijn van diabetes.
     
    A new day en brownielover vinden dit leuk.
  16. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    @melaniie water met iets ik heb ik inderdaad nog niet geprobeerd!

    @LisbethSalander oei diabetes heb ik nog niet aan gedacht! Ha zei hier ook niets over.. als het blijft aanhouden ga ik sowieso terug naar de ha en laat ik toch eens prikken :thumup:

    Voor de rest menu vandaag:
    O muesli (want te lui voor havermout te maken :p)
    T appel
    L 2 rijstwafels met pindakaas
    T koekje
    A stoofpotje

    En natuurlijk flink water gedronken. Ik denk dat ik eens ga bijhouden hoeveel zout en suiker ik binnenkrijg en of ik daar toch iets moet aanpassen:rolleyes:
     
  17. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    He meiden, ik ben er weer hoor.
    Zal straks even uitgebreid op iedereen reageren :)
     
  18. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    He meiden,

    Nou daar ben ik weer hoor. Het was even drama. Kinderen om de beurt ziek, man en ik hebben grote ruzie gehad maar is inmiddels ook weer goed. M'n middelste dochter werd geopereerd dus alles heeft even op een laag pitje gestaan. Dat vond de weegschaal vanmorgen ook, meteen een kg aangekomen maar ik ben er weer en ik ga er weer voor!

    @Dompiewompie, nou wat vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt! Ik dacht inderdaad ook meteen aan diabetes. Luister goed naar je lichaam!

    @melaniie, een taartje op zijn tijd moet inderdaad best kunnen. Het gaat erom dat je bewuste keuzes maakt.

    @Gymgirl, lukt het al een beetje een balans te vinden?


    @A new day, hoe ben jij je weekend doorgekomen? Nog het 1 en ander kunnen weerstaan?

    Ik heb het idee dat de rest verder niet zoveel reageert dus even afwachten wat er gaat gebeuren.
    Van niemand heb ik eigenlijk het nieuwe gewicht doorgekregen deze week dus als jullie het goed vinden sla ik even een weekje over en dan maak ik volgende week weer een nieuwe tabel!
    Kom op meiden, we gaan dit doen he!
    Liefs!
     
  19. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @Ananashapper Wat een heftige week! Fijn dat je er weer bent.
    Ik heb de balans volgens mij aardig gevonden. Hardlopen doe ik nog niet, eerst volledig herstellen. Voor wandelen vind ik het nu wat te koud. :oops:
    Maar ik zwem nu. Dat gaat erg lekker. Ik zwem nu 2 tot 2,5 km per keer (80-100 baantjes). Qua tijd valt het wel mee, meestal een uur, maximaal 1 uur en een kwartier. En lekker warm! :)

    Heb jij je stappenteller al geprobeerd?
     
  20. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Op het moment zit ik zelf weer in de kreukels en psychisch niet helemaal lekker. Kinderen huilen veel en ik weet niet meer wat te doen. Gewicht staat beetje stil.
     

Deel Deze Pagina