Meer dan 15 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ananashapper, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Hey allemaal
    Ivm vakantie helemaal niet meer gereageerd. Ik woog 87.0 precies...
    Het gaat nog steeds goed hier maar door vakantie natuurlijk wel wat meer gezondigd. Gisteren n pizza als lunch en vanmiddag een panini in de speeltuin genomen. Vanavond koken we wel gewoon gezond in het huisje. Vakantie is voor mij de uitgelezen kans altijd om lekker te eten...

    Balen @Ananashapper dat je zo'n rotte week hebt gehad...hopelijk gaat t nu weer beter, vooral tussen jou en je man!

    Vanaf vrijdag, zodra we thuis zijn....weer fanatiek aan de slag!
     
  2. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    #102 brownielover, 31 jan 2019
    Laatst bewerkt: 31 jan 2019
    Goeiemorgen allemaal!

    Ik heb wel meegelezen maar was druk met werk en de kids dua had nog niet gereageerd.

    @A new day lekker hoor vakantie. Dan moet je ook gewoon lekker genieten. Ik zelf let dan ook (bijna) niet op mijn eten. Dat kan daarna wel weer toch :) Geniet nog even van jullie laatste dag!

    @Oceanna hoe gaat het nu? Heb je iemand waar je de kinderen anders even heen kunt brengen zodat je even tijd voor jezelf hebt?

    @Ananashapper klinkt heftig je week. Hoe gaat het met je dochter, goed? Hopelijk blijft het tussen jou en je man ook goed gaan! Lukt het weer een beetje je voeding op te pakken?

    @Gymgirl echt knap dat je al zulke lange afstanden zwemt. Ik zeg elke week dat ik ga zwemmen maar het komt er niet van haha.

    @hier gister bodypump gehad, en Dinsdag een uur gewandeld met een vriendin. Van het weekend wil ik echt even de sportschool in gaan. Dus mezelf even een schop onder mijn kont geven.

    Eten gaat hier vrij goed gelukkig. Nu heeft mijn dochter gister een slagroomtaart gebakken op een feestje en ik ga morgen taart bakken met brownies op mijn werk. Ik ga namelijk in een ander filiaal werken dus wil wat lekkers meenemen voor mijn collega's. Maarja, blijf daar dan maar eens vanaf.. haha

    O. Brinta
    T. niks
    L. 2 boterhammen met smeerworst
    T. Gekookt ei en skyr
    D. Volkoren spaghetti met groente en bolognese saus
     
  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Vandaag gaat het wat beter. Dochter op de psz en zoon in zijn bed dus even tijd voor mijzelf.
     
    brownielover vindt dit leuk.
  4. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @ allen Hoe gaat het?

    Vandaag is mijn weekdag. Het resultaat is -1,1 kg. Zit nu op 74,5. Gister weer een klein rondje gaan hardlopen (met veel wandelen tussendoor ;)) maar dat gaat nog niet. Vandaag weer last van mijn knie.

    Las dat havermout goed is, maar wie heeft er een lekker recept voor me? Of doe je dat gewoon in een smoothie?
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Wauw mooi resultaat @Gymgirl !

    Ik heb morgen mijn weegdag, maar heb me vanmorgen al gewogen. Moet morgenochtend werken en dan sta ik 2 uur eerder op de weegschaal dan normaal.

    Resultaat: 62,3 dus -0,5kg

    Hopelijk zit ik volgende week onder de 62:D

    Havermout heb ik wel eens geprobeerd maar ik vind het niet heel erg vullend en absoluut niet lekker. Heb toen pap gemaakt met vers fruit enzo maar niet mijn ding. Wat wel lekker is, is om havermout pannekoeken te maken!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  6. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @melaniie super hoor! Wat heb jij al een mooi gewicht.
    Ik ga eens op zoek naar een recept voor havermoutpannenkoeken.
     
  7. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Gister een cheat dag gehad. Door de wedstrijden van de kinderen konden we niet thuis eten dus zijn we bij de MacDonalds geëindigd. Lekkerrrr!

    Hoe is jullie weekend gegaan?
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  8. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Hey allemaal! Weer terug na een weekje vakantie. Hoe gaat t met iedereen?
    @Gymgirl lekker een keer naar de mac! Hartstikke leuk toch met de kids en daar kan je dan extra van genieten!

    Onze week was lekker...alleen partner de hele week ziek. Dus niet uit eten geweest, in het vakantiehuisje gezond gekookt...dus voor mijn afvalrace prima natuurlijk!
    Vanochtend gewogen: 86.1. Dat betekent nu in totaal 4.9 kwijt! Heel fijn! Ik ben blij!

    Schema vandaag:
    Ontbijt: magere Franse kwark-banaan-muesli
    T. Stukje brownie (traktatie op t werk, kon t echt niet laten :oops:)
    Lunch. Restant rijst met broccoli van gisteren.
    T. Tomatenbouillon
    Diner. Wortel aardappel vlees.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    He meiden,

    Hier niet zo'n goed weekend. Ohoh.. Had mijn laatste werkdag zaterdag in mijn filiaal (werk in een winkel) dus er was taart en verse brownies. ik heb dus lekket gezondigd. Doe ik elke week nu ik er overna denk, haha :roflmao:

    Maar we gaan weer vol goede moed door:D

    Balen @A new day dat je partner ziek was! Wel nog kunnen genieten van de vakantie verder? Voor je weegschaal was het een goede week dus!:D Mooi gewicht ben je al kwijt!

    O. Brinta
    T. Ei, appel en banaan
    L. 3 kha boterhammen met kipfilet
    D. Stamppot boerenkool met gehaktbal
     
  10. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Hoe gaat t dames?

    Hier met eten de hele week nog goed! Vanavond helaas geen bodypump, maar volgende week ga ik 2x. Het is thuis 1 grote ziekenboeg. 2 van de 3 kinderen ziek, de middelste zo erg dat hij een soort ibu gecombineerd krijgt met zetpillen tegen de pijn. Morgen KNO kijken wat hij zegt..

    Vanaf volgende week is er een les in de sportschool met trampolines. Ik ga mee doen, super cool:D

    O. brinta
    T. skyr
    L. boterhammen met kip
    T. onbekend
    D. zoete aardappelsoep met brood
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  11. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Ah jouw kinderen ook al zo ziek? Sneu is dat hé. Je voelt je dan zo machteloos, die kleintjes met koorts en pijn.
    Hier zijn de kids er weer bijna bovenop. Alleen partner blijft ziek.

    Klinkt goed, groepsles met trampoline. Dat lijkt me geniaal. Heb er weleens filmpjes van voorbij zien komen. Lijkt me wel heel moeilijk! Laat je weten hoe t was? Misschien nog wel iets voor mij? Ik voel nu alles qua voeding zo goed gaat, ook meer de behoefte te bewegen. Ik heb meer energie en het geeft me zoveel drive dat afvallen!

    Vandaag op site van chickslovefood een appelontbijttaart gevonden. Zo dat zag er lekker uit, dat ik m voor vanavond alvast klaar maak...morgenvroeg een heerlijk ontbijtje! :)
     
  12. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Ja echt heel naar als ze ziek zijn. Vanmiddag alsnog ook naar ha geweest, hij heeft ondanks pcm en ibuprofen al 4 dagen koorts. Nu AB gekregen, hopelijk knapt ie nu snel op. Wij gaan dit weekend ook een nachtje weg met ons tweeën dus dan is het niet fijn weggaan als het thuis zo'n ziekenboel is.

    Fijn dat je kids bijna beter zijn, hopelijk knapt jouw man ook snel op!

    Ik heb je recept even bekeken. Ohmy die ziet er lekker uit! Hoelang zou je die bodem kunnen bewaren denk je, en dan in de koelkast ofzo?:oops:

    Ik heb ook een ander recept van een collega gekregen van de week. Als t goed is staat ie in de bijlage. Ook een soort appeltaart ontbijt!

    Ik zal even laten weten hoe de trampoline les ging volgende week. Lijkt me idd wel lastig, maar wel leuk. Hopelijk gaat t ook goed met mijn bekken en dat ik niet in me broek plas zo na de bevalling:roflmao: Ik weet niet of je een anytime sportschool in de buurt hebt, maar daar zit ik bij.:)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Ik zit er even doorheen...

    Eigenlijk is morgen mijn weegdag maar heb net al stiekem gewogen.
    74,4 kg. Dan ben ik dus 100 gram afgevallen deze week!
    Terwijl ik wel gesport heb:
    vrijdag 1 uur en een kwartier gezwommen
    zondag 3 km hardlopen (rustig opbouwen ivm blessure)
    maandag 1 uur gezwommen
    dinsdag 4,5 hardlopen
    woensdag 4,5 km hardlopen

    Tussendoor snoep ik niks en drink alleen maar water en thee zonder suiker.
    Ik vind het moeilijk om gemotiveerd te blijven, maar weet dat ik moet doorzetten. Volgende week moet de weegschaal vriendelijker zijn. Toch?
     
  14. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Het kan ook gebeuren dat je vetweefsel omgezet wordt in spieren door het sporten. Spieren zijn zwaarder dan vetweefsel. Dus dan val je misschien minder af maar raak je wel vetweefsel kwijt.
     
  15. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    @Gymgirl idd heeeeeel erg demotiverend wanneer de weegschaal tegenwerkt :(

    Hier verder bij de ha laten testen op suiker maar was helemaal prima, volgens haar zal het eerder iets hormonaal zijn :rolleyes:

    Voor de rest is het hier precies een ziekenboeg dus vandaar dat ik even niet reageerde. Heb me ook niet meer gewogen omdat ik het getal liever niet weet momenteel haha :p
     
  16. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @Dompiewompie Fijn dat het geen suiker is. Maar gaan ze nu verder kijken wat je eraan kan doen?

    Ik heb me net gewogen. Het resultaat is -0,2 kg. Geen idee hoe het kan, maar goed. Er is weer iets af. Gewoon maar doorgaan.
     
  17. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    @Gymgirl nee voorlopig niet helaas. Ik heb ook veel andere klachten van mijn spiraal (aanhouden bloedverlies, buikpijn, etc) en het advies is steeds wachten tot april, dan zit het een 6 maanden. Aanvankelijk had ik gehoopt dat de klachten tegen april wel weg zouden zijn maar zo ziet het er niet naar uit :rolleyes:

    Net gewogen en zit nu op 85.5 dus dat is toch iets eraf:thumup: Gewoon volhouden dus!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  18. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Nou bij mij is er helemaal niks af. Heb ook niet gesport deze week, misschien ligt het daar aan. Officieel is morgen mijn weegdag, ik heb hoop op 100 of 200 gram:roflmao:
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  19. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Welke sport(en) doen jullie? Misschien kunnen we elkaar inspireren.

    Ik trap af.
    Ik zwem (baantjes) en doe aan hardlopen.
     
  20. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Ik volg elke woensdag bodypump, afentoe hardlopen (staat wel al ff stil) en donderdag ga ik dat trampoline fitness volgen.

    Eigenlijk moet ik ook nog 1x gewoon fitnessen maar staat ook even stil. oeps

    Even een ander baalmoment van mezelf.

    Ik werk al 10jr bij mijn huidige werkgever en wil graag doorgroeien. Ik word aan het lijntje gehouden en krijg geen definitieve ja of nee. dus ik heb elders gesolliciteerd voor de functie die ik wil en ik ben er aangenomen! Alleen vandaag heb ik gebeld dat ik de baan niet aanneem. Ik zou er maandelijks 300 euro op inleveren en geen reiskostenvergoeding meer krijgen. Dit kunnen we financieel niet missen helaas. ik baal echt enorm en heb het gevoel dat ik hier nooit meer wegga. :(
     

Deel Deze Pagina