7-cellig embryo

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dunnie, Feb 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dunnie

dunnie Actief lid

Sep 5, 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Hai allemaal.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste tp gehad van een 3 dagen oud embryo. Bij de punctie had ik 3 rijpe folikels waar ook 3 eitjes uit kwamen. Alle 3 zijn ze bevrucht en volgens het umc waren ze alle 3 van goede kwaliteit.
    De beste van de 3 is terug geplaatst.

Dan komt mijn vraag.

Heeft iemand van jullie een idee of een 7-cellig embryo ook goed genoeg is, en waarom het een oneven aantal is?

Ik lees echt teveel op het internet en eigenlijk moet ik gewoon stoppen met Google....

Ik hoor graag jullie ervaring!

Liefs

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    7 cellig is prima hoor voor dag 3. Het gaat erom dat ie mooi doordeelt, en geen fragmentatie heeft.

3. dunnie

dunnie Actief lid

Sep 5, 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Deze had geen fragmentatie. De ander was 6 cellig en de ander was 6 met een beetje fragmentatie.

Zo rot om elke keer wat anders te lezen.... je maakt jezelf helemaal kierewiet zo

4. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Niet meer googlen. Als er geen fragmentatie is heb je een topper in je buik.
    Nu afwachten of het nestelt.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het aantal cellen zou elke dag moeten verdubbelen. Maar volgens mij gaat dat nooit precies tegelijk. Vandaar dat je ook een oneven aantal cellen kunt hebben. Het hangt er maar net vanaf op welk moment je kijkt en wanneer welke cel gaat splitsen.

Qua aantal cellen zit je goed. Op dag 1 zou je op twee cellen moeten zitten, op dag 2 op vier en op dag 3 op acht. Jij zat op zeven, dus dat is prima. De achtste moest waarschijnlijk nog delen die dag.

Onze dochter is ontstaan uit een terugplaatsing van twee embryo's. Een perfecte acht-cellige en een zes-cellige met wat fragmentatie, op dag drie. Geen idee uit welke ze is ontstaan. Dat kan zo maar die van zes met fragmentatie zijn geweest. Als zo'n embryo niet bruikbaar zou zijn geweest, hadden ze hem niet teruggeplaatst.

Succes met de wachtweken!

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Het aantal cellen zegt niks. Ik heb een 8 cellige en 10 cellige (beide vers, geen cryo) maar niet zwanger. Sinds vandaag een 12 cellige (cryo) in de buik, die al bezig was een klompje te worden.

Ik duim voor je!

7. dunnie

dunnie Actief lid

Sep 5, 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Dank jullie voor de fijne geruststellende reacties!

Dan ga ik daar gewoon vanuit. Wat zijn die wachtweken rot zeg!!! Mijn hele lijf reageert op van alles! Maar wat me nog het meest verbaasd zijn mijn borsten! De zijn anderhalf keer zo groot! Manlief vind het overigens prima LOL.

Duimen draaien de komende dagen.

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Dat komt door de Pregnyl, die je 1,5 dag voor de punctie hebt gehad. Pregnyl is puur zwangerschapshormoon, waarop je lichaam helaas wel twee weken kan reageren.

9. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ja en in combinatie met utrogestan zorgt de pregnyl ervoor dat je allemaal zwangerschapaskwaaltjes krijgt.
    De wachtweken zijn vreselijk. Sterkte met de komende tijd!! Hopen op een mooie positieve test op de testdatum!

10. dunnie

dunnie Actief lid

Sep 5, 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Ja echt heel erg dit!!! En ik moet nog een ruime week.....

Heel erg bedankt en nog gefeliciteerd!

11. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Zie ik het goed? Positief getest?! Van harte meid!!!

12. dunnie

dunnie Actief lid

Sep 5, 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Ja bizar he!! Ik zit nog vol ongeloof. We hebben de eerste echo al gehad met 6 weken. Kleine beetje hart activiteit al kunnen zien whoohoo. Nu nog een weekje wachten tot de 2e echo

13. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Fijn hoor, gefeliciteerd!

14. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56