Hoi, Ik kom net een heel apart stukje tegen op wikipedia toen ik wat informatie zocht over de celdeling van embryos. Zou dat dan betekenen dat als je dus inderdaad door IVF of ICSI een kind baart, je daarna weer opnieuw 3 kansen hebt voor een 2e kindje via IVF of ICSI? Ik heb altijd aangenomen dat je in heel je verzekerde leven maar 3x een dergelijke behandeling mag doen ongeacht of er een kindje geboren wordt of niet.
Idd als je een kindje hebt gekregen door ivf icsi krijg je weer 3 pogingen. Ook als je 12 weken zwanger bent geweest en hrt dan mis gaat bijvoorbeeld.
Klopt, je krijgt uit de basisverzekering 3 pogingen per doorgaande zwangerschap. Niet per geboren kind. In de voorwaarden van je verzekering kan het goed nalezen. Vaak is doorgaande zwangerschap 9-10 wk na de punctie (in het algemeen +/- 12 wk zwangerschap). Punctie = poging, ook als daar helaas geen bevruchting/embryo's uit ontstaan. Er zijn verzekeraars die ook 4 en evt verder vergoeden vanuit de aanvullende verzekering.
In Nederland wel ja. Ik denk dat je in de war bent met België, daar krijg je maar 6 behandelingen in totaal en niet opnieuw 6 behandelingen na een doorgaande zwangerschap.