bah nu blijkt het dat Quinten meer dan 3 weken te laat geboren is. dat verklaard het ook dat hij van die lange nagels had en ik geen vruchtwater meer terwijl de vliezen niet gebroken waren. en dat hij nu zo groot is en zo snel in zijn ontwikkeling sorry moest ik f kwijt
He Vlademira, ben wel ff benieuwd naar je verhaal, want ik ben zelf 2,5 week teruggezet door de echo destijds. Volgens onze eigen datum was ik afgelopen donderdag uitgerekend en volgens de echo dus pas 17-11, maar daar geloven wij om allerlei redenen helemaal niets van... Ben dus wel benieuwd hoe het bij jullie is gegaan? Was je ook teruggezet door de echo, of liep je gewoon overtijd?
ik heb ff fototjes bekeken van je zoontje, wat een schatje zeg trouwens maar zo lang zijn zn nageltjes toch ook weer niet..? mijn meisje is 2 weken te laat geboren en ik merk wel ook dat haar ontwikkelingen heel snel gaan.. meteen na de geboorte kon ze haar hoofd al hoog in de lucht houden op dr buik bijv maar vind je dat zo erg dan? hoeveel weken en dagen is die dan precies te laat geboren? je mag wel van geluk spreken dat het goed met hem gaat ik kan het me wel voorstellen dat je hier van baalt ik baalde ook van die extra 2 weken.. maar later loopt dat vast wel los
ze hebben mijn eerste ech aangehouden terwijl ik bij de volgende echo's 3 a 4 weken voor liep vanaf de 20 weken echo maar ze wouden hem niet vooruit zetten ik had met 35 weken al weeen die ze hebben gestopt omdat het te vroeg was terwijl er op de echo al 38 weken stond
ik baal er niet van dat hij overal zo snel mee is en dat hij te laat was heb ik verder niet zoveel van gemerkt maar heb het zelf elke keer al aangegeven tijdens mijn zwangerschap en toen werdt het elke keer afgewimpeld en nu blijkt dat i toch gelijk heb gehad baal ik een beetje dat ze het niet gewoon hebben laten komen toen ik al weeen had
Waar was dat voor nodig dan, want ik zie het probleem niet helemaal. Ik ben ook 2 weken overtijd gegaan, maar ik heb dat totaal niet als vervelend ervaren. Ik had een sterke gezonde meid en dat is toch waar het om gaat, lange nagels? Ja die hebben ze geveild, maar dat is toch niet erg?
het onderzoek was ervoor omdat ze dachten dat hij een vergrote nier had (bleek gelukkig niet zo te zijn) en toen is bij toeval ontdekt dat hij al bijna 3 maand was ipv 2 maand . vind verder niet erg hoor allen dat ze steeds zeiden dat het niet zo was en dat het blijkt dat het nu wel zo is dat vind ik vervelend en ik had met 35 weken al echte weeen en die hebben ze geremd en nu het blijkt dat hij toen al 38 weken was en gewoon geboren had kunnen worden baal ik daar een beetje van
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Gelukkig heb je een gezonde stevige kerel hij heeft ook een streepje voor op zijn leeftijdsgenootjes moet je maar denken.
Hoi Vlademira, nou, kan me je gevoel HELEMAAL voorstellen! Ik heb dus ook al een aantal malen proberen aan te kaarten dat we echt wel verder zijn dan dat ze denken en ELKE keer wordt dat idd afgewimpeld. Nu loop ik dus al overtijd en dat vind ik op zich niet zo'n ramp: als deze kleine uiteindelijk wordt geboren uiterlijk op de echodatum, is er niet zoveel aan de hand. Maar gewoon het feit dat ze je niet geloven en het gewoon afwimpelen en doen alsof je niet helemaal wijs bent... frustrerend he? Nu ik overtijd loop, begint iedereen in m'n omgeving ook een beetje zo te doen: zie je wel, je had niet gelijk, want je loopt overtijd op je eigen datum, dus doe nou niet zo eigenwijs. Tja, nou, we zullen bij de geboorte wel zien wie er gelijk had... Maar ik ben dus wel een beetje bang voor wat er gebeurt als ik ook over de echodatum heen ga lopen... Ik ken inmiddels de verhalen van weinig vruchtwater enzo en de risico's die eraan vastzitten als ze niet herkennen dat je kindje toch echt te lang blijft zitten en daar zit ik niet op te wachten. Heb je het hier met je VK of gyn nog eens over gehad? Die behoefte heb ik namelijk wel om, als blijkt dat wij toch gelijk hadden, daar nog eens goed over te praten met de VK... al zou het enkel maar zijn om uit hun mond te horen: Ja, sorry, je hebt toch gelijk gehad. Meer hoef ik helemaal niet te horen, enkel de bevestiging dat ik niet gek ben en dat ze beter naar me hadden moeten luisteren. Maar goed, snap je dus HELEMAAL!
het is ook nooit goed, ik ben met mijn echo een halve week naar voren gezet. Uiteindelijk 2 weken over de datum heen gegaan en toen ze er uit was riep de gyn dat dit absoluut geen overtijds kindje was maar gewoon op tijd (vanwege haar gewicht en de hoeveelheid vruchtwater en huidsmeer). Ze had trouwens wel al meteen hele lange nageltjes en haartjes! Maar goed ben blij dat ze er is. En over een tijdje maakt het toch niks meer uit of ze te vroeg of te laat geboren zijn. Als het goed met ze gaat dan is het toch oke, lijkt me. Het is wel vervelend dat er niet naar je geluiserd wordt door je VK of gyn. Maar dat vind ik altijd vervelend wie het ook is.
Volgens mij is het sowieso niet echt precisie werk.. ik ben ook al in t begin 2 weken terug gezet, toen weer vooruit gezet.. toen zou mn man weer 3/4 weken voor lopen en nu loop ik weer op schema
Hoi vladimera, jou gevoel kan me wel voorstellen, ook ik heb altijd het gevoel gehad dat ik wel 2.5 'te laat' ben bevallen. Ik ben 1.5 week teruggezet na de eerste echo. Na de 20 weken echo liep de baby alleen maar voor op groei en toen ze geboren was hingen de vellen er aan, ook had ze lange nagels, een bos lang haar en woog ze 4300 gram. De placenta was 'oud' en 'op' (verkalking) zei gyn., allemaal tekenen van te lang gezeten. Ik heb op de nacontrole het nog nagevraagd en de verlosk. zei dat ze idd de kenmerken heeft van 'te laat'. terwijl ik 5 daagjes na de uitgerekende datum ben bevallen. De preciese uitgerekende datum die na de termijnecho vastgesteld wordt, blijft meestal zo staan is mij toen verteld. Of de baby nu voor gaat lopen op groei of niet. De ene baby is gewoon 'eerder' klaar dan de ander, maar kan om wat voor reden dan ook er nog niet uit willen. Qua gezondheid schaat het meestal niet. (uitzonderingen daargelaten) Maar dat ze er bij jou nu achterkomen dat hij best 'eerder' had kunnen komen, ja... dat komt raar op je bord. Zo zie je maar weer... je eigen (moeder) gevoel klopt meestal!