Mijn zoontje (8mnd) vind eigengemaakte groentehap niet lekker Erg jammer want het zou handig zijn als hij zo met de pot mee zou kunnen eten. Hij vind het wel lekker om gewoon een stuk groente in zn handen te hebben maar dan eet hij te weinig. Potjes vind hij wel heerlijk maar doordat daar vanalles doorheen zit geef ik hem toch liever vers (niet dat potjes slecht zijn maar mijn zoontje reageerd allergisch op bepaalde dingen en in potjes zit vaak vanalles om het wat lekkerder te maken). Mag je eigenlijk door het eten van je kindje jus doen? Zo ja welke jus doen jullie erdoorheen? Hebben jullie verder nog tips om mijn zoontje toch aan de verse hap te krijgen? Wat mag er verder doorheen om het wat lekkerder te maken?
Je zegt dat hij stukken eten lekker vindt, dan geef je die toch? Potjes bestaan voor 80% uit vocht. Dus het is logisch dat je kindje na het eten van een aardappel of stuk broccoli eerder vol zit. Bij 8 maanden hoeven ze ook echt nog geen hele borden weg te werken hoor! Paar hapjes is helemaal prima! Als je kind aangeeft dat het voldoende heeft, dan heeft het voldoende. Dat zegt niets over dat hij het eten niet lekker vond! Vleesjus bestaat uit de sappen maar ook de vetten uit vlees (bij vet vlees althans) en de boter of margarine waarin je gebraden hebt. Dat zijn verzadigde vetten. En het zout niet te vergeten. Beetje voor een keer kan geen kwaad, maar geen hele bergen en niet ieder dag, zou ik zeggen. Ik ben sowieso geen voorstander van pure smaken opleuken door er appelmoes, jus, mayo of ketchup overheen te gooien!
onze zoon wou het ook niet tot precies 7 mnd, toen at hij alles. dus misschien heeft jou zoon nog wat extra tijd nodig..
@zogelukkig 't probleem bij de potjes is dat overaldoorheen extra dingen zitten waar mijn zoontje niet altijd goed op reageerd. Hij reageerd bijvoorbeeld niet zo goed op appels maar door veel potjes zit als extra iets wat appelsap doorheen. En verder zou ik graag willen dat hij leert met de pot mee te eten. Een potje nu vind ik prima maar hij moet natuurlijk op den duur wel wat anders leren eten. Van stukken eet hij maar een heel klein beetje, hij raspt het langs zn tanden en haast alles valt op de grond. Hij krijgt dan dus niet genoeg binnen en is nadien nog erg hongerig. @Marieken Hopelijk heeft het gewoon tijd nodig! nog ff afwachten en proberen dus! Bedankt voor jullie reacties!
Persoonlijk vind ik met 8 maanden met de pot mee-eten erg vroeg hoor. Wij gaven alleen stukken uit de hand en er ging helemaal niet veel naar binnen tot 1 jaar, maar hij at wel met smaak en dat vinden wij veel belangrijker! Het is nu met 8 maanden echt nog BIJvoeding he!
Misschien kun je als middenweg kijken of ie meer wil eten als jij hem stukjes 'voert' of van een vorkje laat afbijten. Dan heb je meer kans dat ie wat grotere hoeveelheden opeet. Ik zou jus nog niet geven. Ik doe wel soms beetje kookvocht van de groente of vlees overheen gieten voor de kids, maar daar is verder alleen een beetje olie aan toegevoegd.