Hoi, Waarschijnlijk ga ik met een ruggenprik bevallen. Ik moet eerst volgende week nog naar de anesthesist om te bespreken of het mogelijk is i.v.m mijn rug ( hernia operatie gehad en nu weer zware bekkeninstabiliteit ). Ik hoop dat het kan. Ik vroeg me af hoe bij jullie de ervaring was met een ruggenprik, ik las bv dat je ook een blaaskatheter krijgt ( logisch ook wel ), maar daar zou ik nog het meeste tegenop zien. Hoe is jullie ervaring daarmee? Kortom is het echt zo fijn of niet? Ik hoop reactie's te krijgen. Gr MB2005.
Ik ben vorige week bevallen. Ik werd ingeleid en heb toen ik 5 cm ontsluiting had een ruggenprik gekregen. Ik had aan de verpleging gevraagd of ze de catheter wilde zetten nadat de ruggenprik was gezet zodat ik 't niet voelde. Aangezien ik net geplast had vond ze dat geen probleem. Het zetten van de ruggenprik deed echt geen zeer. Het is me echt 100% meegevallen. Eerst werd de prikplek een beetje koud gemaakt, toen kreeg ik een verdoving, die vloeistof brandde een beetje onder de huid en daarna zette ze de ruggenprik en dat voelde een beetje duwend. Ik vond het echt een verademing. De weëen kwamen erg snel achter elkaar en na de ruggenprik kon ik eindelijk weer bijkomen. Ik vind het echt een aanrader!!
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/294490-gaat-ruggenprik-precies-zijn-werk.html Tadaaa Verder heb ik niks zinnigs te melden, ik kreeg dat ding niet ook al werd ik heel boos, haha!
Hier ook een ruggenprik. Ik heb geen katheter gekregen. Het zetten viel zover ik nog kan herinneren wel mee (zat recht in een helse weeenstorm en ben de helft al weer vergeten). Wel bleek toen de ruggenprik eenmaal gezet was dat ik volledige onsluiting had. Is dus eigenlijk voor niets gezet
hier ook ruggeprik absoluut een eitje!!! deed geen pijn en de catheter heb ik niet eens gevoeld! die deden ze er na de ruggeprik in. was zooo blij dat ik die weeen niet meer voelde ontsluiting ging toen ook erg snel. na een half uur persen lag jochie niet goed ervoor , en kreeg ik een KS.
ik hoop het ook voor je!! heel veel succes tzt!!! wat erg zeg dat je zoveel pijnklachten hebt sterkte!
ik ben vorige maand bevallen en ik heb ook een ruggenprik gehad. nou de ruggenprik heb ik niet eens gevoeld toen ze die zette en de katheter ook niet op dat moment ik was alleen maar blij dat ik die ruggenprik kreeg omdat ik heftige weeen had en op 5cm ontsluiting al persweeen kreeg maar het bleek dus dat ze mijn ruggenprik verkeerd gezet hadden en dus alleen de persweeen een beetje afnamen en voor de rest voelde ik de weeen nog heel erg
Het zetten valt dus wel mee. En als ik het zo lees is het over het algemeen wel positief. Ik ben bij de vorige 2 zonder bevallen ( ook heel snel bevallen, 1 keer thuis want ziekenhuis haalde ik al niet en de kraamzorg was er ook niet bij, en de tweede keer moest ik naar het ziekenhuis omdat de kleine in het vruchtwater gepoept had en daar ging het ook heel snel, van 6 tot 10 cm in een kwartier en persen was in 7 minuten klaar met tegenhouden Bij de oudste maar 18 minuten geperst allebei zijn ze in ongeveer 2,5 uur geboren ) De jongste was ook behoorlijk zwaar 4250 gram, en dat is ook niet echt goed voor mijn rug. Nu wordt de kleine ook al wel weer bovengemiddeld geschat maar niet zo zwaar als de jongste, maar dat hangt af van hoe hij nu nog groeit. Al met al hoop ik dat de prik gezet kan worden en dat inleiden tegen die tijd ook goed gaat, en dat mijn rug weer redelijk hersteld daarna. Gr MB2005.
Ook hier goede ervaringen. Het enige behoorlijk rottige is dat je stil moet zitten tijdens het zetten van een ruggenprik en dat is errug moeilijk als je zware weeen hebt. Dus heb ik mijn man maar even flink geknepen, haha. Blaascatheter gehad, maar van inbrengen voel je niks. Vond het wel een vervelend gevoel de 24 uur dat hij er daarna nog in heeft gezeten. Het eruit halen is in twee seconden gepiept, doet geen pijn, is alleen een wat vervelend gevoel. Hou je wel in de gaten dat je daarna geen blaasontsteking krijgt? Succes met bevallen!
hier ook met ruggenprik.. ik liep al 2 dagen voor inleiding in het ziekenhuis en die gel deed niks liep al 2 dagen om de 4 minuten weeen en 2 dagen met 2 centimeter. de 3de dag hebben ze de ruggenprik gezet, nou na 5x prikken zat hij er eindelijk in, en huppa weg gevoel van de ween heeerlijkkk.. het enige mindere eraan is dat je niet meer kan gaan rondlopen haha ik moest van de verpleegster op mijn rechterzij gaan liggen voor de ctg dus heel de verdoving zakte naar de rechterkant, met gevolg dat ik mijn rechterbeen niet meer voelde en niet meer kon bewegen haha.. maar echt heerlijk!! uitvinding van de eeuw catheter zetten ze erin als je de ruggenprik hebt gehad en voel je werkelijkniks van, zelfs het toucheren voel je dan niet meer, een half uur voor je mag gaan persen word de ruggenprik uitgezet en dan begin je het wel weer te voelen maar hey na die 72 uurs bevalling van mij had ik kracht voor 10 anderen ahha heerlijk vond ik het om te bevallen echt. ik vond de pijn tijdens de uitdrijving echt meevallen zou het zo nog 1000 keer over doen... (sorry wilde even mijn fijne bevalling delen) ondanks de 72 uur en vermoeidheid en chagerijnigheid van mij was het HEERLIJK!!!
Hier ook een ruggenprik fan, maar ik wou ook echt dood tijdens de bevalling door de pijn van de weeën het duurde ontzettend lang voor ik 5 cm ontsluiting had. De eerste 2 had ik van de gel gekregen en de volgende 3 duurden 17 uur. De 5 volgende cm's waren er met 3 kwartier toen de ruggenprik eenmaal zat. Ik had ook erge bi, maar dat maakte het qua ruggenprik niet anders. Hoe het zit met een hernia, geen idee. Het stilzitten tijdens het zetten van de ruggenprik vond ik ook verschrikkelijk.. waarom moet dat tijdens een wee aaah!! O en ik wist achteraf pas dat ik een katheter had gekregen, echt niets van meegekregen! Viel gelijk in slaap toen die ruggenprik zat
Nou,ik ga steeds meer hopen dat het lukt. Mijn hernia is wel weg, maar het schijnt met het lidtekenweefsel te maken te hebben volgens de doktersassistent ( ik vroeg het gelijk toen ik mijn gegevens opvroeg gisteren ). Nou heb ik "mazzel"dat ik geopereerd ben via de endoscopie en dus maar een piepklein lidtekentje heb en hij zat laag (l5 S1 ) dus ik heb goede hoop dat het gewoon kan. Wat hebben sommige meiden trouwens zware bevallingen gehad zeg. Nou ging het bij mij wel snel, maar de pijn was ook vreselijk hoor vooral bij de eerste had ik me helemaal ingesteld op een cm per uur, i.p.v de storm zonder tussenpozen. Bevallen is gewoon geen pretje, mar het eind resultaat is zo mooi @Desiree, dat je gelijk in slaap viel! kan je nagaan hoe uitgeput je bent na zoveel uur. Ik hoop toch dat het bij mij weer wat sneller gaat hoor. Gr MB2005.
Wat mooi om zoveel positieve verhalen over een ruggenprik te horen, ik zie daar namelijk ook erg tegenop, vaak in het ziekenhuis kiezen ze daar al snel voor vooral omdati k een tweeling krijg. Maar ik vroeg me nog een ding af als ik jullie verhalen zo lees. Wanneer krijg je wel of niet een katheter? Ik heb gehoord dat ze die idd vaak na de ruggenprik erin zetten. Maar wanneer krijg je die? sommige als ik het zo lees van jullie hebben die namelijk niet gehad en andere wel.
Ik heb 2x een keizersnee gehad, 2x ruggeprik en 2x katheter. Bij de 1e was het spoed en werd het katheter na de ruggeprik geplaatst. Bij de 2e was het gepland en werd de katheter eerst geplaatst door de verpleegkundige en later pas de ruggeprik. Het zetten van de katheter is een erg naar gevoel, maar niet echt pijnlijk,.....het voelde voor mij gewoon tegennatuurlijk...alsof er alleen iets uit moest daar en niet in..
Ik heb even een vraagje 'tussendoor'. Ik zat dit topic te lezen en toen zag ik dit berichtje. Onze dochter is ook via een spoedKS geboren en toen is de catheter inderdaad na de ruggenprik gezet. Maar in januari krijg ik een geplande KS en ik had al wel eens begrepen dat ze dan de catheter voor de ruggenprik zetten. Waarom??? Kunnen ze dat niet lekker even doen als die prik er al in zit? Als ik het heel lief vraag misschien... On topic: het lijkt me dat je gewoon een ruggenprik kan krijgen. Maar hoe het met dat littekenweefsel zit weet ik ook niet. Maar als je de vorige twee keer in 2,5 uur bevallen ben vraag ik me af of er wel tijd is voor een ruggenprik!! Jouw ontsluitingsfase gaat dus ook supersnel als ik het goed begrijp... Hele fijne bevalling gewenst in ieder geval!
maybe01 bij ruggeprik krijg je volgens mij ALTIJD catheter hoor! enne gewoon vragen of die geplaatst kan worden als je de ruggeprik al hebt.
ja idd bij ruggenprik ALTIJD katheter,, en hier ook na de ruggenprik en hier ook een gekke gedachte dat er iets in ging terwijl er eigenlijk iets uit moet hahha
Hele lange bevalling gehad en heb niks gemerkt van die ruggenprik. Niks gevoeld. Bij mij werkte die ruggenprik eigenlijk alleen niet zo geweldig. Ik voelde de enorme pijnen ( door wee-opwekkers) nog steeds aan mijn rechterzijde. Links had ik geen pijn meer. Daarnaast had ik totaal geen idee wat ik moest doen tijdens het persen omdat ik daar geen gevoel had. Ons zoontje is dus met een vacuumpomp gehaald. Volgende bevalling ga ik zonder ruggenprik doen. Denk ik...
Ik heb afgelopen vrijdag een ruggenprik gehad, een spinaal i.v.m. keizersnede. Het is me vies tegengevallen! Ik moet er wel bij zeggen dat ik erg kleinzerig ben en extreem bang voor prikken. Eers heb ik een infuus gehad in de hand en dat viel me erg mee, terwijl ik daar het meest bang voor was. Ik had hiervoor wel verdovende zalf gevraagd op mijn hand, maar buiten dat was het ook snel gedaan en het irriteerde ook niet bij beweging. Ze zeiden dat de verdoving venijnig zou zijn en de prik zelf daarna vrijwel pijnloos. Dus na de verdoving, die inderdaad behoorlijk pijnlijk was maar snel gedaan, ging ik met vertrouwen de volgende ronde in. Ik heb de hele OK bij elkaar gegild! Het kostte heel veel moeite goed stil te blijven zitten. Ik was zo vreselijk blij dat ik verzocht had of mijn man me mocht begeleiden, want ik ging echt door het plafond en werd gewoon misselijk van de pijn. Voordeel: het duurt maar even. Toen ze ermee ophielden was het ook direct over en hij werkte erg snel en goed. Ik heb werkelijk niets gevoeld van de ingreep, zelfs geen aanrakingen gevoeld. De catheter werd ingebracht na de prik, dit is in het ziekenhuis hier gebruikelijk maar ik had er ook zelf om verzocht. Dat moet geen probleem zijn voor ze hoor, dus gewoon om vragen!