hoi allemaal, ben nieuw hier en probeer ook al een tijdje zwanger te worden, maar wil nog maar niet echt lukken... mijn cyclus die schommelt ongeveer rond de 35 - 40 dagen. ben sindskort op verzoek van de huisarts begonnen met temperaturen, en dit wordt mijn eerste maand... na 2 maanden moeten wij terug naar HA.. ben sinds 3 weken ook al begonnen met etos zwanger worden pillen, om mijn cyclus normaal te laten verlopen... ik denk dat velen van jullie hier wel dit probleem herkennen...
Hoi Chaay! Welkom hier! Tja... gemiddeld worden de meeste vrouwen pas na 6 maand tot een jaar zwanger dus eigenlijk nog niet iets om je direct zorgen om te maken. Wel fijn dat je al zo snel terrecht kunt bij je huisarts. Ik zit nu midden in ronde 7. In ronde 5 ben ik zwanger geraakt maar dit heeft helaas niet lang mogen duren. En elke maand denk ik "hoe meer rondes hoe dichter ik bij een zwangerschap kom te zitten" Het zal nu vast niet lang meer duren. Maar als dan de komen tja... dan is het weer even flink balen. Maar van de andere kant geeft het ook weer duidelijkheid. Want je leest hier zat verhalen over meiden die overtijd zijn en negatieve testen hebben. Ik heb zelf een cyclus tussen 30 en 35 dagen en vind mijn ei met de ovutesten. Duurder als tempen maar dat tempen zie ik mezelf niet snel doen (lees: vergeten) Het is dat de foliumtabletjes op de aanrecht staan anders zou ik die nog vergeten. Ik wens je veel succes, niet te veel zorgen maken en natuurlijk dat je snel zwanger mag raken! Liefs Cyntje
Hi cyntje78 bedankt voor je reactie ja ik weet dat het nog te vroeg is om me zorgen te maken, maar iedereen lijkt in mijn ongeving opeens zwanger.....dan denk je bij jezelf waarom lukt het mij nog niet.. oh wat erg , hoop dat je wel weer snel zwanger mag worden!! heb een tijdje ook ovutesten gebruikt, maar heeft niet echt geholpen bij mij.. ik dacht als het na 6 mnd nog niet is gelukt gaan we naar de HA, en dan hadden we toen ook gedaan..en na 2 mnd moeten we dus weer terug met mijn temp.curve. jij ook veel succes.. liefs, Chaay
he dames weet hoe jullie je voelen, ik ben in ronde 8 zwanger geraakt, ben 2 maanden ervoor met ovu testen begonnen van sensitest, zijn goed en duidelijk en vooral niet al te duur als je ze in een pakket koopt kijk maar even op de site van sensitest. Het heeft bij ons geholpen, en klinkt cliche maar sta er niet te veel bij stil, ik had een enorme dip en toen boem! Hopelijk helpt het jullie ook. Groetjes mau
Hallo, Ik ben nu ook in ronde 7 bezig. Best wel irritant idd dat het bij sommigen al heel snel lukt, maar er zijn er wel veel meer waarbij het nog veel langer duurt. Dus geen zorgen maken! Ik gebruik deze maand voor het eerst ovutesten, maar heb helaas mijn ei niet kunnen vinden. Ik heb elke maand een cyclus van de rond de 29 dagen. Ik zit vandaag op dag 19. en heb de hele week al veel last van vruchtbaar slijnmverlies, maar waaneer mijn eisprong nu precies is??? De ovutesten zijn steeds negatief. maar goed, zolang ik wel slijmverlies heb, lijkt me dat een goed teken toch? liefs
hi, ja denk als je slijmverlies rond deze dagen hebt dat het wellicht een goed teken is! ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.. maar ja dit soort symptomen heb je ook paar dagen voor NOD..(bij mij dan) dus effe afwachten en hopen dat het dan gelukt is..
Hoi, Hier ook in ronde 7...nu op dag 22. Cyclus rond de 35 dagen. Ik ben nu aan het tempen, ei moet als het goed is nog komen. We wachten weer af.... Succes allemaal!
Hier pas in ronde 5, maar wel al langer dan een half jaar bezig. Ben in september vorig jaar gestopt met de pil, maar ja mijn cyclus is helemaal doorgedraaid... Eerste 2 maanden was het nog netjes, 33 32, daarna ineens 90 en dat kwam dan ook alleen maar door een kuurtje van de HA en daarna vanzelf weer 47, dus ben benieuwd! Ben wel van plan om na deze cyclus te gaan temperaturen.
Voor de dames die hun ei niet vinden: wij hebben er bewust voor gekozen om heel vroeg te gaan testen met de ovulatietesten, juist omdat je eigenlijk geen idee hebt wanneer dat ei precies komt. Ik denk echt dat vrouwen er te gemakkelijk vanuit gaan dat hun cyclus volgens 'het boekje' is: zelfs als je een cyclus van 28 dagen hebt dan kan je ei heel vroeg of heel laat komen. Het kan zelfs per cyclus wisselen. Misschien door volgende keer ruimer te gaan testen vind je het wel, of nog even doortesten, misschien is 'ie gewoon laat (hier ook pas dag 20 van de cyclus). @Chaay: opvallend dat jouw huisarts je laat temperaturen, mijn huisarts vond het juist veel te onbetrouwbaar en hechtte veel meer waarde aan de ovulatietesten.
hi, ja dat komt omdat ik de ovutesten al had geprobeerd, vandaar dat ze zei probeer maar te temperaturen...
Channa, jij zegt dat je een eisprong hebt op dag 20. Hoe lang is je cyclus? Ik heb een cyclus van 29 dagen en heb de ovutesten gebruikt van dag 11 t/m dag 19. Zou ik nog langer door moeten gaan denk je? liefs
Hier ronde 6 en ook ruim een half jaar bezig... Ik word er een beetje onzeker van. Dat komt oa omdat iedereen in mijn omgeving binnen 4 maanden zwanger was En ik lees vaak dat de meesten pas na een half jaar zwanger worden, maar volgens mij klopt dat niet hoor. 70% is binnen een half jaar zwanger, das dus het merendeel... Ik ben sinds deze cyclus begonnen met ovutesten. Mijn eisprong in ieder geval gevonden, maar dat had ik ook verwacht. Ik heb altijd vruchtbaar slijm en buikpijn rond die tijd. Ik hoop zo dat ik snel zwanger raak (zoals iedereen) want ik begin me steeds vaker af te vragen of alles wel goed zit
Hey saskia, We zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben bezig met ronde 7, ben ook begonnen met ovulatietesten. Maar ik kan mijn ei helaas niet vinden. Dat maakt me erg onzeker. Welke ovulatietesten heb jij gebruikt? liefs
Ik heb ook ovulatietesten geprobeerd, maar bij mij heeft dat geen zin. Ik heb namelijk een inwendige echo gehad, waarin ze zagen dat ik meerdere eiblaasjes had op mijn eierstokken. Maar het is nog niet vastgesteld dat ik pcos heb. Dus bij mij blijven die testen maar positief aangeven, omdat mijn eitjes dus niet willen springen. Vandaar dat ik wil gaan tempen.
Hier al 9 maanden bezig. En nu in ronde 10 of 11. Misschien zelfs al 12 1k weet het gewoon niet eens meer. Ik ben aan het tempen geweest op advies van de ha. Toen bleek dat de zwemmertjes van mijn man niet olympisch materiaal bleek te zijn... Heb van januari t/m 3 mei getempt. En ook ovu testjes gebruikt, gewoon die van het kv. Die doen het prima bij mij. Deze cyclus zijn we eerder gestart met om de dag klussen. Is wel ff wennen. hihi. En ik wilde eerst geen ovu testjes doen maar ik denk dat ik dat toch maar ga doen. Dan kan ik in ieder geval mijn lf controleren. Ik heb baal er ook van dat ik nog niet zwanger ben. Mijn vriendin die tegelijk met mij voor een beebje ging is twee weken geleden bevallen van een tweeling... Super gaaf voor haar. En ze zijn ook helemaal geweldig. Maar ik had het er wel ff moeilijk mee. Ik wil nl ook zo graag. En waarom ik zo graag wil? Ik zou het niet weten.... Ik vind het namelijk ook heel eng. Zo'n beebje wat dan in je buik groeit, de bevalling en dan ook nog de verantwoordelijkheid, het opvoeden, de financiën enz... Ben ik daar wel geschikt voor? Arg? Hoe dan ook ik wens iedereen heel veel succes met zwanger worden!
Hier zitten we ook aan ronde 7... Bij ons is het wel via KID waardoor de kansne nog kleiner zijn. Wat zijn die etos pilletjes waar jullie het over hebben? x
Kruidvat 5 voor 10 euro. Ik had vrijdag een positieve test. Heb ik ook eens 2 streepjes gezien En nu wil ik dat dolgraag eindelijk eens op een zwangerschapstest