Lieve mede-forummers, Ik zit al een tijd in twijfel of ik nog zwanger ben of niet. Dit geeft me veel onrust, de hele dag door spoken er vragen door mijn hoofd. Ben ik nog zwanger of niet meer? Ik hoop dat jullie met me mee willen denken of een tip hebben voor me. Ik heb afgelopen jaar twee vroege miskramen gehad met 4/5 weken allebei. Het zal ons eerste kind zijn, dus veel ervaring heb ik nog niet! Een babietje is heeeel welkom en zeer gewenst. In het kort is het volgende gebeurd: - Licht positief getest vorige week wo en do (rond nod waarschijnlijk) - Op vrijdag kreeg ik bloedingen en kramp, zaterdag ook bloedingen en kramp. De kramp was best pijnlijk en vergelijkbaar met mijn gewoonlijke menstruatiekramp. Het bloed was echter heel anders. Het was vooral bloed en geen grote stolsels. Het was ook anders dan mijn twee vorige vroege miskramen, waarbij ik grote stolsels verloor en ook een soort groter stuk weefsel met vlokken erop (plat en ovaal, zo'n 4 cm doorsnee). Dit heb ik nu niet gehad. (heel goed op gelet) Het was nu vooral veel bloed en een paar mini stolseltjes en sliertjes. Het bloed was eerst helder rood en later wat stroperig en donker. - De kramp duurde twee dagen (vr en za) en vanaf zo was het bloeden minder en het is binnen een week helemaal opgehouden. Nu bloed ik al een dagje niet meer. Ik dacht natuurlijk meteen dat ik weer een vroege miskraam had.... Kramp en bloed, dat kan niet goed zijn. Toch ging ik later twijfelen omdat het zo anders was en ik vooral bloed verloren had. - Opnieuw getest op zondag nog tijdens de bloedingen: negatief. (toen dacht ik: idd een vr mk) - Afgelopen woensdag na twijfel weer positief getest. - Vandaag, 6 dagen na woensdag, nog steeds positief met dezelfde soort test. Alle positieve testen waren licht, maar wel duidelijk te zien. Geen moeilijke twijfel tuurstreepjes, wel echt licht. Verder voel ik nog wel van alles in mijn buik gebeuren en heb nog wat symptomen, maar eigenlijk durf ik niet meer te hopen. Toch heb ik een stemmetje die zegt: het zit misschien nog goed! Wat denken jullie hiervan? Was dit een vr mk of misschien een soort pseudo ongesteldheid? Volgens mij kan het allebei en weet ik niet meer wat ik moet denken.... Ik wil morgen de vk bellen voor advies, maar ben benieuwd of jullie tips of advies hebben of misschien heeft er iemand wel hetzelfde meegemaakt? Hoe liep dat af? Wanneer was er toen duidelijkheid? Ik vind die onrust heel moeilijk. Ik weet dat ik 'rustig' moet afwachten, maar de twijfel maakt me een beetje gek! In ieder geval fijn om mijn verhaal even te doen hier. Dank jullie wel alvast voor het lezen en jullie gedachtes.
Heey meid wat vervelend die onzekerheid! Bij een goede zwangerschap verwacht je in de begin periode dat de zwangerschapstesten snel oplopen dus gebeurd dat niet dan verwacht ik helaas dat het toch echt een vroege misjraam is. Misschien komt het weefsel niet goed los waardoor je niet flink bloed en dat hoeft ook niet altijd bij een vroege miskraam. Mijn advies zou zijn test om de twee dagen dan zou je goed moeten kunnen zien dat je testen oplopen en maak een afspraak voor een echo. Sterkte meid en ik hoop voor je als nog dat het toch nog een goede zwangerschap blijkt
De onzekerheid is killing! Ik kan je geen goed advies geven, ik begrijp je helemaal. Ik hoop dat de vk je kan geruststellen en advies kan geven maar er zal ook niet veel meer op zitten dan afwachten, de tijd zal het uitwijzen. Ik hoop voor jou op snel een mooie zwangerschap en sterkte! Hou je ons op de hoogte?
Meid, wat een rot onzekerheid Het kan zijn dat er inderdaad weefsel achter is gebleven, dan denkt je lichaam onterecht nog zwanger te zijn. Er is ook een kans dat je te maken hebt met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In ieder geval zou ik morgen even de vk bellen en de situatie uitleggen. Misschien kan zij in ieder geval kijken of er geen aanwijzingen zijn voor een bbz. Er is natuurlijk ook een kans dat het bloeden een andere oorzaak heeft en dat er wel een zwangerschap is, maar eerlijk gezegd denk ik dat die kans klein is Heel veel sterkte!!
Dank jullie alledrie voor jullie reacties! Ik ga morgenvroeg de vk bellen. Aan achtergebleven weefsel had ik ook even gedacht, dat er nog iets uit moet komen wellicht... Ik hoop echt dat het geen bbz is, dat lijkt me verschrikkelijk eng. Ik zie aan jouw onderschrift, dat je het zelf hebt meegemaakt. (dpbovenkamp) Misschien wel belangrijk om dat uit te laten sluiten inderdaad of er anders vroeg bij te zijn. Ik las al over vrouwen die daardoor een eileider kwijt zijn geraakt. Ik heb ook weinig hoop dat het goed zit, (toch nog een beetje natuurlijk) maar wat er dan wel aan de hand is? Ik ben benieuwd wat de vk morgen voorstelt. En ook een beetje zenuwachtig om te bellen. (ik trek niet zo makkelijk aan de bel) Nogmaals dank jullie wel voor het meedenken. Ik laat het zeker even weten, wat de vk zegt.
Een kleine update: vanochtend heb ik de vk gebeld en zij stelde voor dat ik eind deze week (een week nadat het bloeden is gestopt) nog een test doe en is deze nog steeds positief, dat we dan met een echo gaan kijken wat er aan de hand is. Wordt het negatief, dan kan ik er vanuit gaan dat mijn lichaam het zelf heeft opgelost. Het is dus nog even spannend......... Maar dat weekje extra onzekerheid, lukt me nog wel. Nu heb ik iets om naar toe te 'werken'. Dat geeft wel een iets rustiger gevoel. Vanochtend heb ik nog heel licht positief getest met een kruidvat 2v5. Met een kruidvat early (iets gevoeliger) teste ik gisteren duidelijk positief. (net als afgelopen woensdag, 6 dagen eerder, een even licht plusje) Nu heb ik nieuwe testen kv 2v5 in huis gehaald voor komende week. Ik ga steeds 's ochtends testen, om de dag. Dan moet er toch iets uit af te leiden zijn, zou je denken! Ik laat het zeker nog even weten, hoe dit verder gaat en wie weet heeft er nog eens iemand in de toekomst iets aan dit verhaal. Wat er ook uitkomt. Gek genoeg heb ik nog steeds hoop dat het goed zit.