Hey dames, Zoals in het onderwerp staat..als jullie een discussie hebben met je partner, hoe lossen jullie dit op? en hoe pakken jullie het aan als je partner zich niet begrepen voelt? Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd wat meer discussies, waarbij hij dingen in mijn ogen niet zo handig uitlegt. Hij zegt dat ik dingen niet zo letterlijk moet nemen en dat hij zich niet begrepen voelt. Eigenlijk ben ik de discussie wel zat en wil graag een nieuwe strategie hoe we dit kunnen voorkomen/sneller oplossen. Vriendlief wil namelijk overal de oorzaak van weten en het tot de bodem uitzoeken hoe iets ontstaan is..maar dat werkt niet zo goed, soms hebben we daardoor het 2 dagen over iets kleins.. ik hoor graag van jullie!
Ken je het boek 'houd me vast' van Sue Johnson? Dit boek gaat over hoe je op een goede manier meningsverschillen en discussies met je partner kunt oplossen, met respect voor beide kanten en hoe je voorkomt dat je in een circel blijft rondpraten, etc... Ik vond het een goed boek en heb er wel veel aan gehad! Dus als je op zoek bent naar een nieuwe strategie, zeker een aanrader
Mijn mening toch lichtelijk opdringen totdat hij mij gelijk geeft! Dat doet hij omdat hij weet dat ik koppig ben en toch nooit zal toegeven. Maar over het algemeen zeggen we dat we er morgen over verder praten en dan uiteindelijk hebben we het nergens meer over. De meeste van onze meningsverschillen gaan nergens om. En een meningsverschil is een meningsverschil. Een ieder heeft zijn mening. edit: aan mij heb je niks
hihi, herkenbaar Soms accepteren van elkaar dat je andere mening hebt en er dus niet uit komt! Op naar het volgende, het leven is te kostbaar om overal lang bij stil te blijven staan! En topicschrijfster, onzekerheden in het leven accepteren, als manlief tot de bodem uit wil zoeken waarom dingen zo zijn, houd ie niet voldoende tijd over om te genieten van het leven!
zo denk ik er dus ook over! Laat gewoon ieder z'n mening hebben klaar en laat het. Maar dat lukt m niet.. Dus hoe ik het aan z'n verstand kan brengen??
meestal gaan we even ieder iets aparts doen en meestal realiseer ik me wel dat het nergens op slaat of dat het overdreven is om er een discussie over te hebben.. (of gewoon dat ik gelijk heb) ik moet zeggen sinds we een kindje hebben, hebben we wel vaker een discussie en moeten we wel aan onze nieuwe 'rol' wennen, maar ik neem aan dat dat normaal is
Ik zeg altijd; ja, schat je hebt gelijk! Ik heb geen zin in eindeloze discussies, zie het nut er nooit van in! Soms hebben we wel eens een menings verschil over bijv wie die acteur in een film is en dan ga ik googlen om toch mn gelijk te halen :-D
Ik heb ook altijd gelijk. Opgelost . Maar mocht er buiten dat toch nog een discussie ontstaan. Tja, hij is Grieks, ik ben half turkse. Dan weet je het wel. Dat gaat soms heftig. Maar uiteindelijk praten we het uit en knuffelen we elkaar dood. Ik moet zeggen dat wij elkaar echt geweldig in balans houden. We respecteren elkaar en hij is onwijs lief voor me. Hij is de eerste man (uit een rijtje van 3) waar ik dagelijks met veel liefde voor kook, zijn koffietje zet enz. Heerlijk als hij thuiskomt van het werk en het huisje is lekker aan kant en de kaarsjes staan aan. Vroeger nam ik die moeite niet eens voor iemand. Maar die waren het dan ook niet waard .
Dat zeg ik ook vaak als ik er klaar mee ben en dan wordt hij daar weer boos om Mannen! Ik ga meestal wat anders doen, dan praten we een tijdje even helemaal niet met elkaar en na een tijdje hebben we het er niet meer over en is het weer goed We hebben inderdaad wel vaker discussies sinds de kleine er is...
We gaan maanden zonder onenigheid en discussies, maar de laatste dagen is het weer op eieren lopen in huis. Hij niet in zijn hum en ik waarschijnlijk iets te opdringerig ( wil dan graag weten wat 'm dwars zit! ). Momenteel moeten we de discussie geloof ik maar niet met elkaar aan gaan. Hij is licht ontvlambaar en bij het minste of geringste ontsteld of boos. Heb 'm maar even gemeld dat ik niet met 'm in discussie wil treden. We ontlopen elkaar een beetje nu... Vast geen goede oplossing, maar het scheelt in ieder geval verhitte momenten! In de meeste gevallen komen we er niet uit. We willen allebei ons gelijk halen... Hartstikke onhandig . Een nachtje slapen, al dan niet met een op de bank, werkt eigenlijk altijd wel. De volgende dag is er niks aan de hand en bleek het inderdaad de discussie niet waard.
Wij verdedigen allebei altijd eerst heel fel ons eigen gelijk, en op een gegeven moment bindt 1 van de 2 dan als eerste in door een soort compromis voor te stellen, en daar gaat de ander dan altijd op in en komt de eerste dan ook weer tegemoet. Zo gaat het eigenlijk altijd, soort ongeschreven regel. We kunnen heel heftig ruzien, maar zodra iemand toenadering zoekt is dat altijd gelijk het einde en maken we het goed. Die eerste stap zetten we allebei even vaak, schat ik.
Ikz ie dat je 3 april je eerste echo hebt, is misschien de discussie bui wat anders door je hormonen of iets (omdat het meer van de laatste tijd is) Hier heb ik natuurlijk gewoon gelijk maar soms steek ik mn middelvinger op en zeg ik je hebt gelijk schat en ga weer lekker verder haha
@triskele, denk dat de spanning van de zwangerschap wel meetelt..we hebben een heftig jaar achter de rug met mk's. Mijn vriend en ik zijn normaal ook goed in balans, het lijkt alleen op dit moment dat ie zo licht ontvlambaar is.. en hij blijft er dan ook lang mee lopen, waar ik weer niet zo goed tegen kan. We hebben in ieder geval vanochtend een tijd gepraat en nu is het weer goed gelukkig..wel vermoeiend..
Misschien hakt de spanning er bij hem toch meer in als je denkt, een zwangerschap doet veel ook met een man qua emoties, spanningen e.d. Dikke knuf voor jullie ik hoop dat alles goed gaat met deze zwangerschap!
Het gaat bij mij de ene oor erin en bij de andere eruit en zeg gewoon "Ja hoor je hebt helemaal gelijk". Als hij geen gelijk heeft komt ie er wel vanzelf achter en vaak is hij dan zo mans genoeg om dit ook toe te geven.
Ik kent dat wel. Onze strategie is als we er niet meer uitkomen,to agree to disagree We houden gewoon op met discusseren en accepteren dan we ieder een eigen, andere kijk hebben op het onderwerp. Die regel hebben we in het leven geroepen toen we voor de zoveelste keer daaaaaagen over 1 stom dingen aan het bekvechten waren. En gezien we beide Stieren zijn (ook niet de meest makkelijke combi ) stonden we echt letterlijk met de hoorns in elkaar vast. En dit werkt een stuk relaxter.