Meer dan verwacht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ansje1982, 15 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Hoorde ik nu goed dat de vader van die 3 baby'tjes ook nog een tweeling heeft? :eek:
    Super vruchtbaar :o:

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ja, bizar! :roflmao:

3. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Blijkbaar erfelijk :eek:
    Of misschien zelf niet goed vruchtbaar en daarom mmm ingegaan en meerdere laten terugplaatsen?

4. Mammavantwee

De alleenstaande moeder die meiden hebben een grote tv in hun slaapkamer hangen :eek::roflmao:

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Sowieso verbaasde ik mij over het formaat van tv’s in dit programma en dat tv in de woonkamer bij meerdere gezinnen gewoon standaard aan lijkt te staan. Is dat normaal?

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.694
    113
    Eerste aflevering voor de helft gezien. Eerste wat ik dacht: iedereen slaapt whyyyy ga je elkaar dan om 4 uur s nachts wakker maken? En waarom ga je om die tijd gezellig doen met een kind?

Manolito vindt dit leuk.
  7. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

2 nov 2020
    751
    451
    63
    Vrouw
    Ja dat dacht ik ook met die eierkoek als ontbijt voor kindjes van net 1. Maar als ik zie wat een kliederboel die van mij met zn ontbijt (schaaltje yoghurt) maakt dan snap ik wel dat je daar met een drieling niet eens aan gaat beginnen.

8. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

2 nov 2020
    751
    451
    63
    Vrouw
    Denk dat het wel anders is met die camera. Misschien slaapt zij normaal verder op de bank maar is dat lastig net camera ploeg in je huis. Snap wel dat als hij 3 uur kan slapen dat hij dan niet ook nog tussendoor wakker gemaakt wil worden.

9. Mammavantwee

Vond sowieso het moment dat hij eindelijk kon slapen, zij hem wakker maakte omdat er 2 kindjes wakker maken..

Maar goed we zien maar een deel, en heb het idee dat zij het heel pittig vind. Wat ik ook goed begrijp, lijkt me niet niks 3 baby’s in 1 keer!

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Heeft een meerling vanaf begin zwangerschap altijd een vaste positie? Of kan A van plek wisselen met B waardoor je met de echo de score bij de verkeerde verder invult?

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Maar het ligt toch niet aan de zaadcellen of je een meerling krijgt? :D Althans bij een normale vruchtbaarheid komen die zaadcellen toch wel met miljoenen tegelijk dus die zijn er gewoon ;):roflmao:. Het ligt eraan hoeveel eitjes er aanwezig zijn als ze arriveren :o:of dat ze na de bevruchting delen.
    Het springen van meerdere eicellen per cyclus is het geen wat erfelijk kan zijn (bij meereiige meerlingen), daar doet de man in deze gevallen niets aan. Eeneiige meerlingen krijgen is niet erfelijk, het splitsen van een bevrucht eitje is namelijk een spontaan gebeuren en niet erfelijk.

12. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.100
    113
    Hangt er toch vanaf of het een een-eiige tweeling of twee-eiige tweeling is? In dit geval drieling?

13. Shalom

Shalom Niet meer actief

Bij een eeneiige meerling is het nog onbekend waarom een bevruchte eicel zich deelt (dus ook of dat van een man/vrouw doorgegeven wordt).
    Bij een twee (of meer) eiige meerling is bekend dat er een gen bestaat die zorgt voor een eisprong van twee of meer eicellen. Aangezien de vrouw een eisprong heeft (en een man niet) kan dit zich enkel bij een vrouw zich uiten in meerdere eicellen die bevrucht kunnen worden.
    Een man kan wel drager van dat gen zijn en het doorgeven aan zijn dochter waardoor die weer meer kans kan hebben op het krijgen van een meerling.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.694
    113
    Geen echo ervaring zelf hoor. Maar het ligt eraan waarschijnlijk. De placenta, die het kind aansluit op de baarmoederwand, ligt vast (al kan de relatieve positie wat veranderen als de baarmoeder groeit). De vliezen zitten weer aan de placenta vast.
    Een kind ligt in de baarmoeder in 2 vliezen die de vruchtzak vormen. Bij een 2 eiige tweeting heeft elk kind zn eigen vruchtzak, en zullen die redelijk op dezelfde plek blijven. Bij een eeneiige tweeling kan je alle varianten hebben: sommigen liggen net als eeneiige, met elk hun hele eigen zak. Soms delen ze het buitenste vlies, en hebben ze elk een eigen binnenvlies. Die zullen ook nog wel te onderscheiden zijn door positie denk ik, al delen ze wel een placenta, misshcien kunnen ze een beetje langs elkaar orben, dat weet ik niet zeker. Alleen een deel van de eeneiige tweeling ligt dus echt samen in hetzelfde vruchtwater. Die kunnen dus wel om elkaar heen zwemmen/wurmen en elkaar echt direct aanraken.

15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    #35 spruitje80, 18 jan 2024
    Laatst bewerkt: 18 jan 2024
    Maar dan ligt het toch nog steeds niet aan de man?
    Het enige wat erfelijk kan zijn is dat er meerdere eicellen springen in één cyclus en allemaal bevrucht kunnen worden, dat maakt die grotere kans op een meerling. Het splitsen van een bevrucht eitje is niet erfelijk, maar enkel spontaan, eeneiige meerlingen krijgen is niet erfelijk (althans vooralsnog hebben ze daar geen verklaring voor, daarnaast krijgen eeneiige tweelingen ook niet per definitie vaker zelf een tweeling vandaar dat het nu als niet-erfelijk wordt gezien).
    Het gene wat erfelijk is bij een bevruchting en de evt grotere kans op een meerling ligt niet aan de zaadcellen maar aan de eicellen.
    Dat er meerlingen worden geboren ligt dus nooit aan dat de man enorm vruchtbaar is. Dat bedoel ik.
    Het gen dat meer kans op meerlingen geeft kan overigens wél doorgegeven worden via de vader aan een dochter. Maar in dat geval zie je dus dat de grotere kans op een meerling een generatie overslaat. De man zelf heeft geen extra kans op een meerling, maar zijn eventuele dochter dan weer wel.

16. Mamavan123

Mamavan123 Bekend lid

20 apr 2023
    569
    486
    63
    Hoor ik nou goed dat de alleenstaande mama 7 eitjes had laten terug plaatsen? Dat is toch vragen om problemen? Of is dat normaal?

17. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    In totaal, toch niet tegelijk?
    De 'rake' terugplaatsing was er 1 van 2 eitjes.

18. Mamavan123

Mamavan123 Bekend lid

20 apr 2023
    569
    486
    63
    Oh sorry verkeerd begrepen. Ik vond het al bizar veel :roflmao:

19. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik heb net aflevering 2 gezien en tot nu toe lijkt ze dat eigen bedrijf nog te hebben toch? In dit artikel is ze dat al kwijt. Wordt hier nog over verteld?
    Wat een krachtige vrouw zeg!! Zo relaxed, wauw.
    Ze doet me een beetje aan Geogina Verbaan denken trouwens :).

Shalom vindt dit leuk.
  20. Shalom

Shalom Niet meer actief

Ik vind haar ook echt fijn om naar te kijken.

Deel Deze Pagina