Meer dan week geleden gekocht, nog niet ontvangen (mp)

Discussion in 'De lounge' started by Sheila82, Jul 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    echt weer iets voor MP.... ik koop en verkoop vanalles via MP maar laat echt zelden iets toesturen, er zijn echt zoveel oplichters daar...
    ik hoop voor je dat je het nog toegestuurd krijgt, maar als ik je berichtjes zo lees dan vrees ik het ergste...

wij hebben iets soortgelijks gehad, hadden iets besteld via MP en kregen chinese rommel opgestuurd (verroest en al!). uiteindelijk via google, ipadres en whois gegevens van een domein dat ze bleken te beheren, prive nr en adres achterhaald :D alleen de reactie van die mensen is al goud waard :) ze viel compleet stil.... uiteindelijk met enige dwang m'n geld teruggestort gekregen (aangegeven dat ik hun naam, adres, telnr, provider gegevens etc had, en dat dit toch wel erg op oplichting leek, en de politie hier vast wel raad mee wist), zij wilden hun produkt terug en zouden het geld terugstorten. aangezien ze enorm geschrokken waren dat ik ze zomaar op hun privenr belde, hebben we exact het aankoopbedrag teruggekregen, maar vervolgens zonder portokosten voor het terugsturen! dus de chinese rommel is in de container beland, en nooit meer wat van ze gehoord (maar wel m'n geld teruggekregen dus), heb ze op MP ook nog niet weer gespot (ik hou het wel in de gaten, vind het belachelijk dat het zo makkelijk is om mensen op te lichten)

dus... tipje.... probeer ze te traceren via google, ip adres, een eventueel domein dat ze bezitten... zulke mensen laten het vaak niet bij 1x iemand oplichtingen

2. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb vaker iets gekocht via mp en eigenlijk altijd alles ontvangen, is nog nooit mis gegaan..

Haar advertentie staat er nog steeds op, ze heeft maar 2 advertenties....ook nog 2 borstkolven geloof ik...maarja, zijn niet echt spullen die een oplichter zou aanbieden lijkt mij?

Daarom vraag ik me zo af wat er dan is....omdat ik dus niet het idee heb dat ze me wil oplichten...

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    wat een oplichter aanbied zul je je echt nog over verbazen...!
    misschien is ze op vakantie ofzo maar het is toch vreemd dat ze op geen enkele manier bereikbaar is! ik zou idd vanaf een afgeschermd nr eens bellen...

4. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    reageer (met een onbekend emailadres) op haar andere advertentie,
    dan zeggen dat je interesse hebt en dat je het op wilt halen,
    dan heb je haar adres, en als ze daar ook niet op reageren, dan is ze misschien idd op vakantie

5. Debby18

Debby18 Actief lid

Apr 2, 2006
    317
    0
    0
    Je zou ook eens op internet rond kunnen snuffelen, via de site www.internetoplichting.nl . Je zou daar een apart onderwerp kunnen openen, en hun sturen haar dan een mail dat ze erop staat, en dan is het aan haar om te reageren.

Ik hoop voor jou alsnog dat je bestelde én betaalde producten gewoon binnenkomen!

Liefs xxx,

Debby

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

daar wil ik wel voor je op reageren hoor geen probleem zeg het maar

7. Sheila82

Nou...ontving net smsje:

Hoi Sylvia,
    Er is iets mis gegaan bij de post, ben nu op vakantie,vr terug, stuur je dan 'n opnieuw doos nutramigen, sorry voor het ongemak

Ze weet dan dus wel dat het mis is gegaan met de post, ook al is ze op vakantie? Of hoe zit dat dan? Of zou ze ze toch 'vergeten' zijn op te sturen en dat ze dit maar zegt?

nouja, ik ga er dan maar vanuit dat ze het vrijdag of zaterdag opstuurt..blijf het toch raar vinden dat ze niet eerder iets laat weten dan....

Dus afwachten, denk wel dat ze het dan gaat versturen

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het geld kan je niet laten terugstorten omdat je het zelf hebt overgemaakt.

Alleen geld wat van jou rekening is afgehaald door andere, kan je laten storneren. Geld dat je zelf overmaakt, niet.

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Maar waarom koop je Nutramigen? Dat kun je toch gewoon gratis krijgen via de zorgverzekering. Mocht je omhoog zitten, ik heb ook nog staan en het hoeft niks te kosten.

10. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Het hoeft niet alijtd om oplichters te gaan.
    Mijn man heeft ook wel eens cd's te koop staan op MP en die gaan alleen per post de deur uit, na betaling. Hij wil gewoon geen vreemde aan de deur hebben staan. Zelfs niet als je in dezelfde straat woont, of elke dag in de buurt langs komt.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Sommige mensen zijn ook zo goed van vertrouwen.
    Ik heb namens mijn zon eens 2 magic kaarten verkocht. Samen een waarde van 700 euro !
    Mocht uiteraard opgehald worden, ging ervan uit dat dat gebeuren ging, je gaat toch geen 700 euro overmaken aan n vreemde?
    Dus wel, degene die ze kocht woonde zo ver weg, die wilde dat ik t verstuurde, prima zei ik, dan eerst t geld overmaken + de kosten van aangetekend versturen, ga dat niet met de gewone post doen. En dat deed ie nog ook...
    Ik mailde hem nog dat ie gek was, wie zegt dat ik te vertrouwen ben...Ik kwam geloofwaardig over in de mail zei hij dus vertrouwde hij mij.
    De gek, haha. Uiteraard heb ik de kaarten keurig opgestuurd en hij was er happy mee.

12. PBiard

PBiard Actief lid

Mar 6, 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    :oops: misschien rare vraag maar heb je je huisnummer goed doorgegeven? Ik had onlangs ook iets via mp gekocht en laten verzenden, maar na 2 weken nog niets binnen. Ik boze mail gestuurd blijkt dat ik door een typfout het verkeerde huisnummer had doorgemaild en het dus wel was verzonden :oops:

13. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Vraag om track and trace nummer.

14. Sheila82

Hoi, ja heb een smsje van haar gehad, zie 1 pagina terug..
    alleen blijf het wel raar vinden hoor, maargoed..afwachten of ik het zaterdag dan ontvang..hoop het!
    en dan vraag ik ook om track en trace nummer idd :D

15. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik zou idd zaterdag afwachten en anders wat iemand al zei met een ander mail adres reageren op de andere advertentie. geen gehoor, dan naar de politie!

16. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ik heb het eens omgekeerd gehad.

Ik had iets verkocht via MP, de koper wilde het zo voordelig mogelijk opgestuurd hebben. (het kon in een envelop)
    Ik heb het dus netjes in een bubbeltjes envelop gedaan, voldoende gefrankeerd en op de bus gedaan.
    Na een week kreeg ik een boze mail dat het nog niet binnen was en dat ze me aan zou geven omdat ik een oplichtster was als ik niet direct het bedrag terug zou storten.
    Dit heb ik niet gedaan omdat zij het zo verstuurd wilde hebben en niet via Track & Trace.
    Dit heb ik haar in een mail uitgelegd en daarna heb ik niets meer van haar vernomen.
    Voor het zelfde geld heeft ze de envelop wel ontvangen maar probeerde zij mij een poot uit te draaien.

17. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat n gedoe allemaal zeg!
    (trouwens vaag dat je je geld niet terug kan halen als je zelf stort...kan toch altijd n probleem zijn..)
    Ik koop vaak op MP maar nog nooit een bedrieger tegen t lijf gelopen gelukkig.
    Hoop dat je je spullen nog krijgt en anders zou ik idd alle mogelijke instanties inlichten over dit zaakje.
    66,- euro is niet zon heel groot bedrag (niet zoals t bedrag van die kaarten) maar je zal t maar niet kunnen missen! Want je moet dan toch zoals de TS al zei op n andere manier aan de spullen komen.

18. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    heb het ook wel enes gehad, was ik het mailadres kwijt van iemand die iets zou opsturen, paar keer 1 cent overgemaakt met de vraag of ze mijn geld wilde terugstorten, geen reactie.
    UIteindelijk bleek de postbode nhet op een hele verkeerde straat afgeleverd te hebben, en die mensen namjen pas nam weken de moeite om het hier te brengen Overigens heeft diegene me wel opgelicht, dacht het boek veilig bevallen gekocht te hebben, kreeg ik zo'n gratis editie van de CZ. Voel je je ook bedonderd...
    Heb haar nog willen bellen, maar uiteindelijk maar niet gedaan (adres van haar stond op pakketje)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ik ben heb een keer iets gekocht voor 3 euro. Nooit ontvangen. En ook al ging het maar om 3 euro, ik heb haar gestakeld totdat ze uiteindelijk toegaf en mij mijn 3 euro terug stortte.

Ze had haar naam natuurlijk doorgegeven voor het rekeningnummer. Toen heb ik haar naam en de woonplaats gekoppeld en toen gaan opzoeken. Er waren er maar 3 in de woonplaats. Ik heb gebeld en gelijk bij de eerste haar ex man aan de telefoon. Die vertelde dat ze altijd mensen zo oplichtte. Juist omdat het "maar" 3 euro was, lieten mensen het erbij.

Ok, ik dus niet, en nu al helemaal niet. Hij heeft mij verteld waar ze woonde en waar ze werkte. Ik heb haar toen in een email geschreven dat ik dit allemaal wist en actie zou ondernemen als ze mijn 3 euro niet terug zou storten.

Ik heb haar natuurlijk aangegeven bij MP en de dag erna waren al haar advertenties weg.

Ik hoop voor je dat je het zaterdag hebt. Anders wil ik je wel helpen zoeken naar de oplichter, ;)

20. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Heb je het al binnen?

Share This Page