Hai dames Gister om 10u heeft onze dochter voor de derde keer haar inentingen gehad. Andere keren weinig last gehad maar nu heel hangerig. Om 14 en 16u getempt: 37 graden En om 21.00 ineens 39!!!! Ik schrok ervan. Ook helemaal geen medicijnen in huis voor baby's. Erg dom dus m'n vriend is snel bij de supermarkt nurofen voor baby's gaan halen. (Hadden geen zetpillen) Nacht verliep dramatisch. Wil alleen maar op mijn buik liggen. Heeft een rompertje aan, koel haar met een washandje en geef haar meer water in de flessen. (Alleen water drinkt ze niet) Net getempt 39.2! Is het slim om de huisarts te bellen of is zo'n hoge koorts echt normaal na vaccinatie??? Nu is ze ook ineens verkouden geworden.. Wie heeft er ervaringen mee?
Omdat op de site van lareb stond dat de piek vd koorts 6-8 uur na vaccinatie is. Maar dat is natuurlijk maar een gemiddelde??? Want dat is hier dus niet t geval. Hier nu nog hoger dan gisteravond. Bij volwassenen loopt koorts op gedurende de dag, is dit bij kleintjes ook??
Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat je kleintje ook een visrusje heeft. Het is hoge koorts, maar nog niet zo heel lang. Kindjes kunnen zich daar heel naar door voelen. Bij mijn dochter loopt de koorts inderdaad op gedurende de dag, maar ze kan ook rustig 's nachts 40 graden hebben en dan 's morgens ineens minder hoge koorts. Als je het niet vertrouwd dan zou ik voor de zekerheid de dokter even bellen. Als ze gewoon haar flessen drinkt dan zou ik niet water erbij geven. Hooguit wat extra water in de fles. Succes! Moeilijk he om je kleintje zo ziekjes te zien.
Nee die hebben we niet in huis. Gister uit nood nurofen gehaald. Vanmorgen om 5.30 gegeven en ze voelt nu een stuk minder aan. Ze slaapt nu. Ze heeft net haar fles op. Dus dat gaat gelukkig goed.
ik zou als zo de winkels open gaan doosje zetpillen halen en die geven... en evt als t vanmiddag nog niet beter gaat kan je nog bellen maar een ha kan ook niet zoveel, die loopt der oren enzo na maar meer niet, mijn ha althans. sterkte, nooit fijn als je kleine ziek is! straks zelf ook lekker gaan liggen als je kleine weer slaapt (als je de mogelijkheid hebt)
Hier een van de drie die standaard de avond na een vaccinatie veranderd in een roodgloeiend straalkacheltje, als hij er last van heeft krijgt hij paracetamol zetpil en meestal is het de volgende dag al een heel eind over. 39 klinkt hoog maar is bij kleine kinderen niet meteen zorgwekkend, als het lang aanhoud (dagen) of boven de 40 komt en niet zakt als je paracetamol geeft moet je wel aan de bel trekken. Zetpilletjes 120mg paracetamol hebben ze meestal zelfs wel bij de supermarkt.
Dankjewel voor jullie reacties. Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen Ik geef nu geen nurofen meer.. Lijkt me toch best sterk spul (zit ibuprofen in) Maarja ik moest iets.... Het is de eerste keer dat ze ziek is.. Dus t is allemaal nieuw hihi. Het maakt in ieder geval wel heel wat in je los als moeder zijnde om je kleintje zo te zien. Ze drinkt gelukkig weer goed en is alert. Alleen wel super huilerig en hangerig. Maar dat hoort erbij.