Wat is minder warm..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LW85, 18 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik moet zo weer weg met de kinderwagen.
    Ik heb nu de maxi cosi erop zitten met zonnescherm en ervoor een zomer-dookie. Ik loop zo veel mogelijk in de schaduw en dan doe ik de dookie ervoor weg. Als ik echt een stukje in de zon moet hang ik hem weer naar beneden.

Dit lijkt mij koeler dan de kinderwagenbak (een rode van bugaboo), of zit ik er nu naast?
    We hebben eventueel ook nog de parasol van bugaboo..

2. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kinderwagenbak veel koeler! In de maxi Cosi zit je opgekropt en vast extra heet

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou de kinderwagen bak gebruiken. Dan ligt uk niet zo ingeklemd. Over je kinderwagen bak kun je ook een hydrofiel hangen die je vast zet met knijpers ... althans zo deed ik dat.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Doen jullie de kap van de kinderwagen omhoog? Dat leek meer zo warm.. In de kinderwagenbak ligt hij wel lekker uitgestrekt inderdaad.

5. minon

minon Niet meer actief

De matrasje van de bak lijkt me een stuk minder zweterig dan het plastic van de maxicosi. Als ik met de maxicosi weg moest deed ik een hydrofiel erin leggen en dan de baby daarop voor het zweet en een natte doek over de kap. Nat washandje mee in een zakje met van die plastic ijsblokjes en af en toe even lekker afvegen. Dat laatste natuurlijk niet als je baby een paar weekjes oud is maar met een maand of zes kan dat prima en vinden ze het heerlijk.

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

In de kinderwagen... Maxicosi zitten ze helemaal ingesloten... En een Dooky is ook erg warm hoor misschien beter even naast je wagen lopen zodat je kindje niet in de zon ligt.

En nog beter als het kan een paar uur wachten voor je naar buiten gaat.

7. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja omhoog parasolletje erop grote hydrofiel erbij

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Die dookie is net zo dun als een hydrofiel (het is de dookie-breeze) en we hebben geen wasknijpers dus die gaat mee. Naast de kinderwagen lopen om de zon eruit te houden doe ik al constant maar lukt niet altijd helemaal.
    We hebben trouwens ook speciale hoes om de maxicosi voor de zomer.

Ga zo gelijk de bak erop doen en de parasol tevoorschijn toveren :) zoontje zit al lekker dik in de factor 50.
    Zo moet het lukken :) Bedankt allemaal

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    De dookie kan toch ook aan de reiswieg?

Ik zou iig de reiswieg nemen en niet mc. Vet warm dat ding.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Sowieso de reiswieg. De maxi cosi is niet bedoeld om mee te wandelen, maar om je kind veilig in de auto te vervoeren.

Pas wel op dat je geen warmtestuwing krijgt onder de kap van de reiswieg met de dooky ervoor. Liever de kap naar beneden en in de schaduw lopen denk ik.

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Maxi Cosi is een broeikas!
    Heb daar in iedergeval een aëromoov voor maar blijft een hittebak.
    Zou de reiswieg gebruiken

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  13. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik zou de kinderwagen bak pakken en de dooky daarop doen, maxi cosi is echt te warm

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kinderwagenbak gebruiken: veel koeler! In de MC zweten ze zich altijd het ongans. Hier zelfs midden in de winter nog wel helemaal klam uit dat ding :(

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Maxi Cosy autostoel is bloedheet! Wagenbak is echt veel en veel koeler. Dan de kap opklappen en parasolletje erop en klaar.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou zowiezo de kinderwagenbak doen omdat een MC een autostoel is en niet bedoeld om op je onderstel te zetten of het nou +30 graden is of -30 graden

en indd zoveel mogelijk in de schaduw en regelmatig je kindje checken op warmtestuwing. Dookie ken ik niet. Ik had altijd een parasol boven de bak.

Deel Deze Pagina