Terug van hongerige baby's naar standaard (friso)

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sundance11, May 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

Jul 24, 2011
    328
    0
    16
    Hallo,

Mijn dochter van 5 maanden drinkt al een tijdje 4 x 210 voeding voor hongerige baby's. Sinds een week of 2 drinkt ze de flessen niet meer leeg. Soms laat ze wel 50/60 cc staan. De laatste fles om 19.30 drinkt ze wel helemaal leeg.
    Als ze 6 maanden is kan ze over op opvolgmelk. Ik zit te denken om haar daar de standaard van te geven.
    Hoe kan ik dat het beste aanpakken, deze maand gaan mengen met standaard 1 en hongerige baby's. Of als ze straks 6 maanden is meteen overgaan naar standaard 2?
    En is het beter om de flessen te gaan verkleinen? Bijv 2 x 180 en 2 x 210. Soms drinkt ze de flessen wel leeg.
    Of nog gewoon 4 x 210 aanbieden en kijken wat ze daarvan opdrinkt?
    Hoeveel mag ze hebben van de opvolgmelk?
    Zek rijgt ook al fruit en groenten. Van beide ongeveer 100 gram.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Je kunt nu nog wel Friso Standaard 1 gaan mengen met Friso Extra 1 (voor snel honger en lekker slapen) zodat het al voor wat minder verzadiging zorgt. Kun je even kijken hoe het gaat. Met 6 maanden kun je dan evt. over op Friso Standaard 2.
    Voor nu is evt 4 x 200 ml ook prima hoor, je mag tot 1 liter (klaargemaakt) geven.
    Tussen de 6-8 maanden is het advies gemiddeld 700-800 ml opvolgmelk per dag te geven.
    Groetjes Angelique

Share This Page