Meer drinken noodzakelijk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Eki, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Onze ukkepuk van 7,5 maand krijgt nu nog 3 flessen van 180/6 (waarvan 1 sochtends in de vorm van pap) maar de middelste fles gaat nu sinds een paar dagen steeds niet op. Water/diksap/thee drinkt hij praktisch niet, maakt niet uit in wat voor beker.
    Is het noodzakelijk dat hij op deze leeftijd al meer moet drinken dan alleen zijn flessen?
    Is er een minimum aan vloeistof wat hij binnen moet krijgen op deze leeftijd?

2. meelezer

meelezer Niet meer actief

Minimum is toch echt 500cc. Ik denk dat water, thee ed een kwestie van oefenen is. Hier tot ruim 8 maanden alleen melk gegeven, iets anders lustte ze niet. Nu drinkt ze met 14 mnd een rietjesbeker water leeg.

Qua vocht kan je wat extra fruit geven bijv in smoothie of wat extra flesjes melk verdund geven (bijv 3x120/3). Qua zuivel mag je ook Griekse of Turkse yoghurt geven.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Fruit telt ook mee als vocht en je kunt bij groente wat water erdoor doen.

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Meelezer: als 500 de min hoeveelheid is zou hij dus eigenlijk met 3 flessen van ong. 200 ml melk en een fruithapje meer dan genoeg binnen moeten krijgen?
    Zuivel maak ik me op zich geen zorgen om, volgens mij krijgt hij daar genoeg van, inclusief een toetje van griekse yoghurt.

Beertjeennicky: ook een goed idee, om er water bij te doen. Maar zou de groente dan niet té waterig worden, is dat nog wel lekker?

Dan is het nu maar hopen dat hij, als zijn 3e fles wegvalt, wat beter water oid gaat drinken... Iemand nog tips hoe dat voor elkaar te krijgen??

5. proudmommy2013

Bezoekje bij cb gehad Siem dronk 3x180/6 op
    Sinds een week laat ie dus 100-200 ml staan per dag.
    Op cb zeiden ze dat melk minder belangrijk wordt en de vaste hap goed is.
    Ochtend 1/2-1 boterham 120/4
    Fruit
    Middag 1-2 boterhammen met water of uur later 120/4
    Tussendoortje met water diksap thee of oefenen met beker yoghurt.
    Avond, 150-200 gram avondeten evt toetje
    Laatste fles mag als eerste wegvallen maar hoeft niet. Hoeveelheid afhankelijk van Siem zelf.

Siem regelt het zelf ook wel hoor.
    Over dikke maand gaan we naar nr 3 voeding daar mag je echt maar 500 ml Max van geven dus flessen minderen zal wel moeten.

6. proudmommy2013

In groente zit ook vocht en om het niet te droog te laten eten doe ik gewoon een scheutje erbij. Zal niet meer dan 10 ml zijn?? Maar is goed te doen hoor.

7. meelezer

meelezer Niet meer actief

Ik denk dat het wel goed zit. Heb geen tips om aan het water te krijgen. Ik heb het dagelijks aangeboden.

Deel Deze Pagina