Hulp nodig bij keuze fv

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Carino, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    #1 Carino, 27 jan 2014
    Laatst bewerkt: 27 jan 2014
    Mijn zoon is nu 8 weken en heeft de eerste 6,5 week volledig borstvoeding gehad en sinds 1,5 week krijgt hij langzaam opgebouwd kv erbij.

Sinds gister is hij volledig over op nutrilon HA en gebruik ik nutriton voor het spugen. Hij heeft flink last van reflux en krijgt daar zantac voorw at goed helpt tegen het zuur. Door het spugen slaapt hij slechte n daarom dik ik de voeding in.

Door de nutriton (gebruikt ik al langer bij afgekolfde melk) raakte hij verstopt en daarvoor geef ik nu lactulose, 5ml per dag.

De situatie nu is dat hij slecht drinkt bij te veel nutriton en ook heeft hij veel last van krampjes en obstipatie. Hij poept wel elke dag maar hij is constant aan het persen en kronkelt zo tijdens de fles. Dat houdt hem steeds wakker en het voeden gaat zo moeizaam.

Ik hoef niet perse HA te geven en ben dus nu aan het denken of ik zal wisselen van voeding. Iemand tips. Zit te kijken naar omneo-comfort, of emfamil AR of toch doorgaan en langer laten wennen aan wat hij nu krijgt.

Het gaat er dus om dat de voeding ingedikt moet zijn en zorgt voor minder gedoe in de darmen waardoor hij niet de hele dag onrustig is.

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik gebruik sinds vandaag omneo-comfort. Brn overgestapt van standaard I.v.m. ontlasting wat ze moeilijk kwijt kan. Zelfde reden als jij dus. Weet nog niet of het werkr maar hoop het wel ;)

3. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    je moet de baby en de voeding even de kans geven om te wennen ong 2a3 weken vertelde de kraamhulp en de huisarts
    om over te stappen zou ik beter overleggen met de huisarts of consultatieburo

4. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    Enfamil is een super middel voor het spugen maar mijn zoontje raakte oom verstopt van jbpm en van de enfamil nog een stuk erger...
    gebruik nu zelf frisio forte sinds gisteren ipv enfamil en tot nu toe gaat het spugen goed

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nutriton bevat veel 'hulpstoffen' nl 70%. Deze hulpstoffen zorgen vaak voor krampjes en/of diarree of verstopping.

Beter is pure jbpm (tammi) of voeding geven waar het al in zit (van friso heet het comfort).

Als het de nutriton is heb je grote kans dat dit zo blijft, bij mijn oudste heeft het geduurd tot ik er na een hele poos mee stopte. Daarnaast vind ik (mijn mening) het omzin om 'medicatie' te geven wat veroorzaakt wordt door iets waar je zonder kunt.

Emfamil is redelijk prijzig, dus ik zou eerst kijken naar omneo/comfort of dezelfde voeding met pure jbpm.
    Ik zou wel direct stoppen met de nutriton, maar de keuze die ik dan zou maken wel minimaal 2 weken volhouden.

Forte is voor hongerige babys, dat lees ik niet uit dit verhaal.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij zo'n last heeft van reflux dan is het zaak om heel vaak heel kleine voedingen te geven, dus echt niet meer dan 90/3 per keer. Op die manier heb je veel minder of geen verdikkingsmiddel nodig. 10 voedingen op een dag is beter dan 6.
    Tammi is zuiverder, van de hulpstoffen in nutriton krijgen veel kinderen buikpijn.

Als je niet te ver van Belgie woont, dan kun je daar bij een apotheek Gelilact kopen, dat verdikt ook, maar komt van een andere plant dan nutriton.

Pas je de leefregels al toe?

Misschien een beetje laat voor jullie, maar anderhalve week om helemaal af te bouwen is veel en dan ook echt veel en veel te snel!
    Normaal gesproken trek je minimaal een week, maar liever 10-14 dagen per af te bouwen voeding uit. Op die manier loopt je klierweefsel minder trauma op, en is de kans op een borstontsteking veel kleiner. Voor een baby is het ook beter om veel geleidelijker aan aan kunstvoeding te wennen, want vooral met reflux is kv pijnlijker dan mm.
    Als het even kan, liever nog gewoon even doorkolven zodat je borsten veel rustiger kunnen wennen, en je kind nog minstens 1 fles per dag met mm krijgt.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Enfamil AR zit rijstzetmeel. Daar krijgen veel kinderen kramp en verstopping van.

Deel Deze Pagina