Meer duidelijkheid

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Edmee, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edmee

Edmee Lid

13 jun 2014
    5
    0
    1
    Docent biologie
    Goes
    Hoi hoi,

Voor het weekend, ongeveer een week geleden, had ik allerlei lage buikkrampen. Wat bleek? Buikgriep.

Nu is deze ver over en voelde eerder vanavond aan de linkerkant nabij mijn heupbot, een stekende pijn. Nu ging ik net naar het toilet en had me toch een behoorlijke slijmprop! Het leek op eiwit. Betekent dit nu dat ik op m'n vruchtbaarst ben?

Wil mijn lichaam beter leren kennen, zeker als blijkt dat ik een behoorlijk lange cyclus ga krijgen (vorig jaar ff gestopt met pil: 42 dagen gemiddeld).

Alvast bedankt! De ervaren mama's hier zullen zeker duidelijkheid kunnen bieden. Lichtroze afscheiding betekent dat de maandstond eraan komt? Nog niet bij mij :)

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hallo Edmee:

In je meest vruchtbare periode heb je inderdaad een soort eiwit-achtige afscheiding. Doorzichtig, draderig, en veel.
    In de dagen daarvoor is het meer melkig.
    Na je ovulatie wordt het dikker en wit/creme-kleurig.
    Een stekende pijn kan duiden op het groeien van het eitje.
    Ik heb voor ongi meestal of wat bruine afscheiding of wat paarsig/rozig. Maar wisselde per maand.
    En de eerste vijf cycli begonnen ongi's gewoon plotsklaps, zonder eerst lichter verlies.

Hopelijk heb je hier wat aan!

3. EveB

EveB Lid

26 mei 2014
    12
    0
    0
    Wanneer ik mijn eiwit-achtige slijmprop verlies zit ik nog niet op mijn vruchtbare dagen. Na de slijmprop word mijn slijm heel waterig en dit houd aan tot mijn eisprong. Deze ronde op zondag een slijmprop en pas de zaterdag daarop een positieve ovulatietest.

Deel Deze Pagina