hallo, ik ben vanmorgen bij de gyn geweest voor een echo en er was geen ei te zien(cd 14) terwijl ik gisteren en vandaag toch een positieve ovulatietest had.kan het zijn dat ie al gesprongen is? is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? voel me een beetje onzeker nu....
dank je voor je reactie, we proberen al jaren zwanger te worden,wat dus niet lukt, maar ze kunnen niets vinden wat niet goed is. op het moment ook geen behandeling, binnenkort ivf.
Heftig zeg! Zelf denk ik dat de kans klein is dat je ei al gesprongen is. Ten eerste omdat je ei springt aan het einde van je lh-piek. Jouw test was nog positief, dus zat je nog niet op het eind. Ten tweede, als hij gesprongen zou zijn zie je eigenlijk altijd op de echo het corpus luteum nog zitten. Een beetje gyn zal die ook herkennen. Wat dus de oorzaak is van je positieve test... Ik durf het niet te zeggen. Niet toevallig met ochtend urine getest (die is doorgaans TE geconcentreerd), of de interpretatie van 'positief' verkeerd (teststreep echt net zo donker of donkerder dan controlestreep?) sorry, het lijken misschien domme vragen en misschien gebruik je al wel heel lang ovulatietesten, maar ik zie hier toch geregeld berichtjes van vrouwen die die testen niet helemaal door hebben. Excuses als het dom overkomt 😊
bedankt voor het meedenken hoor, en nee hoor, komt helemaal niet dom over, ik snap je wel. ik gebruik de testen van cb, dus gewoon een smiley op de vruchtbare dagen, kan niet missen. voorheen had ik elke maand en echo (en een eisprong) vorige maand voor het eerst de testen gebruikt, toen 2 dgn een smiley en daarna niet meer, nu dus weer 2 dgn een smiley en de tijd komt overeen met (normaal) mn eisprong. op de echo was niets te zien, vandaar dat ik me ook een beetje zorgen maakte. volgende week moet ik bloedprikken, dan kunnen ze geloof ik aan de hand van progesterongehalte zien of ik wel een eisprong gehad heb
Ik denk dat in de tussentijd je ei wel al gesprongen kan zijn. Ik had laatst ook een knalpositieve ovutest en een dag later een controle afspraak bij de gyn. Toen was er ook geen ei meer te zien.
even een update! bloed laten prikken op cd 21 en een progesteronwaarde van 19, volgens gyn aan de lage kant. snap er niet veel van, wel positieve ovulatietest, maar een te lage waarde? heb ik dan wel een eisprong gehad? ook deze ronde heb ik weer positieve testen, lijkt me toch niet dat dat steeds valspositief is? misschien iemand die hier ervaring mee heeft? hopelijk iemand die met lage progesteronwaarde wel zwanger is geworden? zit echt een beetje te wachten op positieve verhalen
Hallo Silly, Mijn laatste cyclus heb ik ook bloed laten prikken om te kijken of ik een (fatsoenlijke) eisprong had gehad. Mijn progesteron was toen 19 of 20 ofzo, ik weet t niet precies meer. Toen ik ging Googlen kwam ik er achter dat dat best laag is dus ik had de hoop al opgegeven, maar ik was toch zwanger. Inmiddels bijna 32 weken. Dus t kan blijkbaar wel en ook met een "lage" progesteron waarde.
hoi simmy, gefeliciteerd met je zwangerschap! wat fijn om jou te verhaal te lezen, dat geeft me toch weer hoop, dank je wel!
Herkenbaar. Hier maandelijks echte knallers van OV testen. Echter de eerste follikelmetingen waren er totaal geen eitjes te zien en ook bleef de PGST te laag. Sinds clomid 150 nu wel steeds mooie bloedwaardes en eitjes maar helaas zonder resultaat. Woensdag moeten we op intake voor IUI of IVF (afhankelijk van de onderzoeken). Gyn geeft aan dat de hersenen het hormoon (LH) wel aanmaken en er ook wel een slecht eitje zal zijn en dat hierdoor de testen kleuren. Als er daadwerkelijk niets was krijg je immers je ongi ook niet...