Meer echo’s tijdens zwangerschap

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Maev, 5 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Die van mij maakte elke controle een echo, ik dacht ook dat dat normaal was...
    Tot ik van een zwangere vriendin hoorde dat ze voor een pretecho ging en ik haar vroeg of ze niet gewoon op de controle kon wachten ;)

(Nu hoeft elke controle nou ook weer niet hoor, ik vond het erg fijn maar is niet noodzakelijk :) )

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Eerlijk? Met jouw handtekening vind ik het niet meer dan logisch ;)

Riverdale87 vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Vraag 1:
    Ik vond zelf dat mijn vk erg snel was met dingen escaleren en doorverwijzen. Ik had geen enkele reden om aan haar te twijfelen of dat ze een klacht over het hoofd zou zien. Ik denk als andere vks niet zo precies werken en klachten wegwimpelen of niet zorgvuldig hun protocol afwerken, dat je dat probleem dan op moet lossen. Maar niet door alle gezonde zwangeren ook maar alle beschikbare onderzoeken te laten doen.

Vraag 2:
    Nou er is gevraagd wat vrouwen willen... maar alle zwangere moeders willen natuurlijk zo veel mogelijk zekerheid, dat alles 100% ok is. Daarom vind ik het een vreemd onderzoek... beetje “makkelijk”. Iets wat je ook hier op het forum kunt vragen of in de viva kan lezen, maar niet erg nieuwswaardig. Veel interessanter zou ik het vinden of vrouwen meer gerustgesteld worden van meer echo’s, of dat sommige vrouwen er misschien alleen nog maar onzekerder van worden. Of dat afwijkingen die door een extra echo gevonden werden , in een eerdere fase gemist zijn door een fout in de werkwijze bijvoorbeeld. Nou ja, talloze onderzoeksvragen.

Littlegirl1989 en Torretjeee vinden dit leuk.
  4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Heb even gereageerd direct onder je reactie dan is het wat overzichtelijker.

5. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ja maar dit artikel gaat het voornamelijk over groeiachterstand. Niet over alle andere afwijkingen die af eerder gezien worden op een 20 weken echo. Ik blijf erbij dat je voor veel meer angst en onzekerheid kan zorgen met meer echo's. De schatting van een groot kind bijvoorbeeld, veel vrouwen zijn al angstig voor een bevalling. Als ze dan te horen krijgen dat ze een groot kind krijgen kan dat voor meer angst zorgen, wat ook weer complicaties geeft bij een geboorte.

6. HvO

HvO Niet meer actief

Ik vind dit wel lastig omdat ik niet heel objectief kan “oordelen” omdat ons zoontje met een onopgemerkte groeiachterstand is geboren (39+6 en 2340 gram). Ik heb mijn laatste echo bij 30 weken gehad nav een GUO voor vergroot nierbekken.

Dus vanuit mijn eigen gevoel zou ik ja zeggen voor extra echo’s omdat ik verder ook een normale zwangerschap heb gehad hadden ze dit alleen met een echo kunnen zien.

Maar ik snap wel dat extra echo’s bij sommige vrouwen niet meteen tot geruststelling zal leiden maar misschien tot meer onzekerheid.

Ik zou dan ja zeggen op vergoeding van extra echo’s. Maar niet meteen bij elke zwangerschap standaard die extra echo’s, maar het ook als keuze bij de toekomstige ouders laten? Beetje hetzelfde principe als de 20-weken echo. Iedereen heeft er recht op maar het blijft een keuze.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In België krijg je in principe elke maand een echo bij je gynaecoloog. Ik vond dat alleen maar prettig, niet stresserend. Ik zou het veel lastiger vinden als er maar twee of drie echo's gebeurden in een ganse zwangerschap.

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    #68 Mythique, 8 sep 2018
    Laatst bewerkt: 8 sep 2018
    Mijn eerste deed ook 8 weken, tussen de 10 en 12, 20 en 34 weken standaard... wist ook niet dat, dat niet normaal was.

Wat vervolgens leidde tot een hele heisa omdat er een groeiachterstand zou zijn, vier weken lang drie keer per week naar het ziekenhuis om in de 39e week toch terug naar de VK te worden gestuurd om uiteindelijk van een randdysmatuurtje te bevallen omdat hij toch een kilootje lichter was dan de echo’s aangaven.

Dus ja, ik sta er dubbel in. Bij mij heel veel heisa, extra controles en aan het eind bleek het toch weer allemaal anders dan wat de echo’s lieten zien. Gelukkig heb ik me al die tijd geen echte zorgen gemaakt omdat hij mij van binnen bont en blauw schopte. En ik ben van mening dat, dat veel meer zegt dan al die echo’s.

9. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Ik krijg vanwege medische redenen om de week een echo. Het stelt mij heel erg gerust.

Deel Deze Pagina