https://www.ad.nl/buitenland/gynaecoloog-snijdt-bij-keizersnede-in-hoofd-baby-het-is-alleen-maar-het-haar~aa9ab7b0/ De horror! Dan schrik je je toch ook helemaal de rambam! En dan ook nog dat commentaar van die dokter
Ja...en toch denk ik; wat is het exacte verhaal hierachter? Wat als er nood aan de man was? Kindje in nood? De wand vd baarmoeder is nou eenmaal niet heel dik meer bij een voldragen zwangerschap. Een iets te diepe snee is zó gezet in het heetst vd strijd. Alsnog had die dokter/ziekenhuis wat netter kunnen reageren. Maar om nou als ouders zo de media op te zoeken vind ik ook niet helemaal fair.
Het gebeurd dus schijnbaar vaker, alleen de reactie van de arts kan dus absoluut niet deur de beugel in mijn ogen!
Ik dacht in eerste instantie wat een drama! Tot ik op fb, onder het nieuwsbericht, echt heel erg veel reacties las van mensen die dit hebben meegemaakt bij hun keizersnede. Blijkbaar gebeurt dit best vaak. Ik vind wel dat de arts wat menselijker had mogen reageren.
Natuurlijk had de arts menselijker moeten reageren, natuurlijk heeft het AD voor de smeuige vertaling van het Frans gekozen, natuurlijk is dit niet de bevalling die je als moeder wilt, maar komop zeg, 'nachtmerrie'? Ze had het bij een klacht tegen de arts wegens lomp gedrag moeten laten en niet Facebook moeten opzoeken. Dat laatste gaat haar dochter waarschijnlijk meer problemen opleveren dan het litteken zelf.
Ja ik heb ook eens iemand ontmoet waarbij dit is gebeurd. Dat was helaas wel in het gezicht. Je schrikt je idd kapot.
Bij mijn laatste ks vreesde mijn arts er ook voor. Het was een geplande dus eigenlijk alles heel rustig en relaxed tot het einde. Er kwam een kinderarts in volle galop binnen vliegen. Arts en vpk blokten de baby iemand anders mijn vriend en een paar minuten later zag ik bij allemaal de gezichten opklaren en kwam onze baby terug en was iedereen weer ontspannen. Terug in mjjn kamer vertelde de arts dat hij dacht de baby geraakt te hebben.
Zij zegt dat de dokter dat zo heeft gezegd, maar of dat echt zo is? Daarnaast weten we niets behalve dat het babytje hechtingen heeft. Hoe, wat, wanneer en waarom weten we niet aangezien het AD het gewoon klakkeloos overneemt en niet eens een beetje onderzoek doet. Hoog Telegraaf gehalte.
Als de arts echt zo reageerde: zeer lomp, tijd voor lesje "hoe praat ik met patiënten". De anesthesist "blijf bij de patiënt". De patiënt "ook artsen makem fouten". Natuurlijk is het niet fijn als je kleintje geraakt wordt maar het is een risico van een ks. Straks de haartjes er over, niemand die het ziet. Wees blij dat het niet in het gezichtje is
Weet je wat echt een nachtmerrie bevalling is? Als moeder of kind blijvend invalide taken, of een van beiden komt te overlijden. Als de moeder een totaal ruptuur had. Als het kind langdurig zuurstof tekort had. Etc. Dat is een nachtmerrie bevalling, niet dit.
Dat is natuurlijk heel erg, wat jullie is overkomen. Maar toch kan deze vrouw jaar éigen bevalling als een nachtmerrie hebben ervaren. In jou ogen in het natuurlijk minimaal maar dat betekend niet dat ze haar gevoelens maar moet wegstoppen. Ja het kindje leeft maar heeft meteen wel een flink litteken te pakken en als je dan ook nog zo botte boer aan je bed hebt die zegt dat ze zich niet moet aanstellen, " want het is maar tussen de haren" ipv sorrie dat ik per ongeluk in het hoofd van jullie kind heb gesneden,dan mag je dat best vreselijk vinden. Ook al hebben anderen ergere dingen moeten meemaken. Edit, en dan was ik nog vergeten dat de ruggenprik niet werkte en dat ze dus elke snee in haar buik heeft gevoeld en daarna elke hechting en kram.
wat jij schrijft is natuurlijk verschrikkelijk, dat je moet bevallen van een dood kindje dat is inderdaad een nachtmerrie. Maar wat deze vrouw heeft meegemaakt kan ook een nachtmerrie zijn (het is alleen niet jouw nachtmerrie). Als je gruwelijke pijn hebt bij een geplande keizersnede, er niet naar je geluisterd wordt, terwijl je ook niets kunt doen, dan voel je je behoorllijk hopeloos. Daarna wil je je pasgeboren kindje bij je hebben, en dan krijg je te horen dat er in het hoofdje is gesneden... dan mag dat ook een nachtmerrie zijn. On topic, het is een beetje een overdreven sensatie artikel.
Dit gebeurt echt heel vaak, en natuurlijk is dat niet leuk maar het geneest. Mijn neefje had een kleine snee op z’n wang, helemaal goed gekomen. Ik vind het artikel heel vervelend qua toon, ik heb heel erg het idee dat het is aangedikt voor een beter verhaal. Maar goed, misschien is het wel helemaal waar.
In mijn oorspronkelijke post, dit is een reactie op een reactie, gaf ik ook duidelijk aan dat een klacht indienen een optie is. Alleen dat ze geen Facebook moet gebruiken om een hetze tegen het ziekenhuis te maken. Daar kreeg ik de reactie op dat ik makkelijk praten had. Dit is dus een reactie op dat ik makkelijk praten heb, mijn reaktie op het artikel staat hierboven.
Nee hoor, maar wel in dit geval dat het niet behoorlijk is om op Facebook over een ziekenhuis te schrijven dat jouw bevalling door het ziekenhuis een nachtmerrie was. Ik had heel bewust mijn post gewijzigd met etc. In het lijstje, maar ik was al gequote zonder die aanpassing.