schoonmoeders..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marie86, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie86

Marie86 Actief lid

2 jan 2014
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Mijn vriend en ik zijn 'bezig' om zwanger te raken van ons 3e kindje. Om mijn eisprong op te sporen gebruik ik ovulatie testen, degene die positief zijn bewaar ik in mijn keukenrommel la (bloos) nou betrap ik mijn schoonmoeder op bepaalde uitspraken waardoor ik eigelijk meer dan zeker weet dat ze tijdens het oppassen op de kinderen ze toevallig deze testjes heeft gezien en nu weet dat we bezig zijn. Sinds die dag is ze anders, heel vrolijk en veel lachen. Vanmiddag kwam ze spontaan even langs terwijl mijn vriend de schuur aan het opruimen was en daar een box uit haalde, ze zag dat en zei meteen bewaar die maar want je weet maar nooit. Euhm huh? Wat zei je schoonmams? Haha... me schoonmoeder tegen me vriend... lieverd wel elke maand sparen he schat dat is heel belangrijk. Euhm ja mama haha.. veel hints dat ze het erg geweldig zou vinden om nog een keer oma te mogen worden, ben benieuwd hoe jullie het zwanger zijn/worden ervaren met jullie schoonmoeders?

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Met mijn moeder erg leuk! Met mn schoonmoeder niet zo. Geen band mee en heb ook de intentie niet om die te krijgen. Ze zal haar 2e kleinkind dan ook minder vaak zien dan de eerste omdat ik haar absoluut niet toevertrouw om op een baby te passen :)

3. Marie86

Marie86 Actief lid

2 jan 2014
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die kant heb je natuurlijk ook, dat is altijd minder, maar belangrijk is dat je het samen met je moeder kan delen dat lijkt me toch in jou geval dan belangrijker. Ga ik te ver als ik vraag waarom je dat niet toevertrouwd? Absoluut geen nieuwsgierigheid maar pure interesse.

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Die denkt dat de 3de al onderweg is. Weet ze t verschil tussen een ovulatie test en een zwangerschapstest?
    Die van mij zou t niet weten...

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

+1 :d

6. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Leeftijd, vergeetachtigheid en ik voel mezelf niet op mijn gemak daar. Toen bonusdochter 3 was zette ze bijv altijd snoep op tafel wat ze dan niet mocht hebben maar haar wel strafte als ze eraan zat. Ben toen zo boos geworden dat ik het met schaaltje en al heb weggegooid ;)

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Volgens mij intresseert het me schoonmoeder geen reet dat nr3 onder weg is... 1 ding scheelt: zij intresseert mij ook niet, heb dr heel de zwangerschap nog niet gezien of gesproken, lekker rustig

8. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Schoonmoeder was in de wolken met eerste zwangerschap! En dan nog eens eindelijk een meisje in de familie waar zij ook meter aan mocht worden :) Nu blijkt onze dochter toch wel een heel pittig dametje te zijn. Toen mijn vriend overlaatst een opmerking maakte van "ja dan moeten we er nog eentje maken", hij vond het zo zielig hoe ze daar alleen aan het zandbakje zat. Zei schoonmoeder "Dan toch niet hier hoor, nog zo eentje bij? Ik heb mijn handen al vol met eentje en N. blijft toch mijn kleine meisje"... Ze zei het wel al lachend, maar toch vreemd. Ben heel erg benieuwd hoe ze gaat reageren als we het "goede" nieuws brengen :D

9. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Toen ik zwanger was van onze eerste, kwam mn schoonmoeder ongevraagd langs. Elke dag stond ze voor mn deur, werd er gek van.
    Ik wilde mijn moeder ook bij mn bevalling omdat ik erg ziek was (zwangerschapsvergiftiging) die zij zelf ook heeft gehad.
    Mn schoonmoeder vond dat maar niks. Toen ik lag te bevallen in het ziekenhuis stormde ze steeds de bevalling kamer binnen ze werd steeds weg gestuurd. Op het moment dat zoontje bijna geboren werd stormde ze weer binnen. En bleef staan... Zucht.
    Arts en gyn waren druk met mij en mn zoontje bezigdie elk momeny geboren kon worden.
    Mocht ik ooit weer zwanger blijven, dan vertel ik het pas laat.. En no way dat ze te horen krijgt of ik lig te bevallen.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wat een schending van je privacy zeg, daar zou ik ook niet mee kunnen lachen...

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Mijn ouders en schoonouders weten niet dat we bezig zijn en dat wil ik graag zo houden. Heb echt geen behoefte aan iedere keer hoopvolle blikken als je toevallig eens onverwacht op bezoek gaat, of zodra je je een keer niet lekker voelt.

Nu krijgen we al regelmatig eens een hint dat ze het wel heel leuk zouden vinden. Schoonmoeders iets subtieler dan die van mij, om er vervolgens wel meteen achteraan te roepen dat het natuurlijk geheel onze keuze is of we we überhaupt kinderen willen ;)

Laatst ook, waren mijn neefjes het weekend logeren hier. Krijg ik op maandag een appje van mijn moeder: en, wat dat dachten jullie van eigen kindjes?

Heel lief bedoeld hoor, maar ze horen het wel gewoon als het raak is ;)

12. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Dat heeft er jaren voor gezorgd dat ik mn schoonmoeder niet kon luchten of zien. Heb het haar zo kwalijk genomen. Voelde ook als enorme schending van mn privacy. Was een hele mooie bevalling alleen jammer dat zijn er een stempel op moest drukken. Op het moment dat hij er uit kwam, schoot hij terug omdat ik haar zag binnen komen. Bij een tweede gaan we dat volledig anders doen.
    Ze is nog steeds niet mn beste vriendin zeg maar.

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn moeder zit ook altijd te hameren op kleinkinderen. Altijd van die gemene hints of uitspraken. En als je er iets van zegt krijg je reactie dat het maar een grapje is. Grapjes bestaan voor groot deel uit de waarheid en daar erger ik me aan. Mijn schoonmoeder was er nooit echt mee bezig. Die zei altijd dat als het zover is wij die keus zelf gemaakt moeten hebben en zij dan een blije oma zal zijn. Punt.

14. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hier goede verhalen. Ik heb altijd heel open kunnen zijn over mijn wens, ook naar mijn schoonmoeder toe. Ze komt ook twee keer langs in de week.
    Als ik wil dat mijn moeder of schoonmoeder iets niet zien, zou ik het nog beter verbergen, maar het is ook zo dat bij mij mijn schoonmoeder ook helpt met schoonmaken, dus daarom alleen al is dat handiger haha :) Ik heb geen geheimen, de positieve testen had ik in de la gelegd waar altijd die van mijn dochter nog lagen en die heb ik nu weggedaan. Dus als ze al wat zag had ze geen idee dat het 'verse' waren ;)
    succes met je schoonmama, maar ik ben het eens met wat iemand hier schreef, ik vermoed ook dat je schoonmama denkt dat ze zwangerschapstesten heeft gezien.

15. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Ik heb schatten van (schoon)moeders, maar mijn moeder kon wel eens uitspraken hebben die als grapje bedoeld waren maar die er té dik bovenop lagen. Ik ben nu zwanger van de eerste en ik merkte aan mijn moeder dat ze errug graag oma wilde worden. Zowat iedereen om haar heen is al oma, dus ik kan me dat opzich wel voorstellen. Mijn moeder heeft ook best wel vaak gezegd dat ze voor haar 50e graag oma wilde worden, waarop mijn antwoord dan kort en krachtig was "dan heb je mooi pech". Ze wordt dit jaar 52.

Ik heb mijn moeder verteld dat we ervoor gingen om kinderen te krijgen. Ondanks dat ze toen overigens wel op hield met "grapjes" maken, merkte ik dat ze soms wel teleurgesteld was als ik vertelde dat ik ongesteld was geworden. Mijn schoonmoeder heb ik niet verteld dat we ervoor gingen. Mijn schoonouders zijn namelijk erg gelovig en zien liever dat je trouwt voordat er kinderen komen. Ik was bang dat ze er dan steeds over zouden beginnen.

Toen ik eenmaal zwanger was, hoefde ik het niet eens aan mijn moeder te vertellen want zij zag het gelijk aan me terwijl ik nog niet eens een test had gedaan haha.
    En om eerlijk te zijn zag ik er een klein beetje tegenop om het tegen mijn schoonouders te vertellen, omdat ik dus "bang" was dat ze over trouwen zouden beginnen, maar ze reageerden zo super enthousiast en blij dat ik er bijna van schrok en zowat moest huilen haha!

Mijn schoonmoeder vraagt altijd hoe het met me gaat en heb mijn (schoon)moeders ook meegenomen naar de 3D echo. Daar hebben ze het nog steeds over haha!
    Ik had van mijn moeder verwacht dat ze soms wat bemoeierig zou worden, maar dat is gelukkig absoluut niet zo! Kortom, aardig wat vooroordelen gehad over de moeders, maar ik zou er wel voor kiezen om het voor onszelf te houden als we er weer voor gaan.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Voor het zwanger worden hier ook opmerkingen. Zo was er familie op bezoek en achternichtje (baby) was ook mee. Geeft mijn schoonmoeder dat kindje aan mijn moeder met de opmerking: zo, nou mag jij want het zal bij ons nog wel even duren voordat er bij ons kleinkinderen komen. En nog meer van dat soort ongein.
    We hebben niemand laten weten (nou ja, ik had tegen mijn beste vriendin het er wel uitgeflapt dat ik ging stoppen met de pil) dat we ervoor gingen gaan. We hebben het met 13 weken verteld. Vroeg genoeg :p
    Haha, had de zwangerschapsvitaminen zelfs helemaal achter in de schoonmaakkast verstopt en elke week stopte ik wat pillen in een Smintdoosje die dan wel in de keukenkast stond. Op het potje stond namelijk een tekening van een zwangere vrouw :D

Mijn schoonmoeder vindt het erg leuk om oma te mogen worden. Ze wil ook erg graag een keer mee naar de winkel om te zien wat voor spulletjes er zijn en, zoals ze zelf zei, om mijn smaak een beetje te leren kennen. Ze had namelijk al kleertjes gekocht. Dat is natuurlijk heel lief maar heb toen wel tegen haar gezegd dat bepaalde dingen echt voor een jongen of meisje waren. Zij vond van niet maar geloof wel dat ze doorheeft dat we een meisje geen jongenskleding aan gaan doen en andersom.
    Verder zat ze ongevraagd aan mijn buik, heb daar direct wat van gezegd. Niemand mag aan mijn buik zitten, dat is iets voor mij en mijn man.
    Overigens pas ik wel een beetje op met dingen delen/doen. Met onze bruiloft heeft ze zich ook bemoeid en wel op zo'n manier die echt niet kon.

Wel laten we hun de spulletjes zien die we gekocht hebben en na echo's e.d. bellen wij hun (of zij ons) of alles goed was.
    Af en toe moeten we zowel mijn moeder als schoonmoeder een beetje afremmen in bepaalde dingen maar op zich gaat het allemaal prima.

17. Hahaha, dat was ook wat ik dacht! Die is aan het wachten tot het nieuws naar buiten komt! :D

Mijn moeder is er altijd geweest tijdens ons MMM-traject. Wist wanneer alles plaatsvond, waar we mee bezig waren, hoe we erin stonden, paste op als dat nodig was en heeft ons altijd gesteund. Met m'n schoonmoeder hadden we dat totaal niet. Die snapte er niet zoveel van, riep altijd maar dat we ongetwijfeld een tweeling zouden krijgen op een dag ;) Met zwanger zijn precies hetzelfde; met mijn moeder geweldig, leeft mee, weet hoe alles zit e.d. Schoonmoeder hebben we voor het laatst gezien toen we het gingen vertellen, toen ik 6 weken en een dag zwanger was.. :-X

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Het verbaasde mij enorm hoe ze reageerde. ze heeft al een veel kleinkinderen, en toen wij vertelden dat we de derde verwachtten sprong ze een gat in de lucht. het is dat we in een restaurant waren anders had ze me plat geknuffeld. Zodra we het restaurant uit waren deed ze het alsnog, en heeft de hele avond geroepen: ''ooh ik vind het zo leuk, zo leuk!' Was er zelf bijna ontroerd van, zo lief.

19. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heb een ontzettend goede band met mijn schoonmoeder.
    Ze kan ook echt niet wachten om eindelijk oma te worden..
    Ze weet het ook dat wij straks er voor gaan, vind het juist heerlijk om er met haar over te kunnen praten... :)

20. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Gelukkig is mijn band redelijk met ze, ik wil alles op onze manier. En dat weet iedereen maar al te goed, dus heb van niemand last :D
    Vind dat heerlijk, wat een rust. En als ik wat vertel of vraag is iedereen enthousiast ;)

Deel Deze Pagina