Gisteren bij de VK geweest en tijdens de echo schatte ze de baby op 10 weken. Volgens mijn laatste menstruatie zou ik echter 9.3 moeten zijn (gisteren) Ik heb nog eens zitten rekenen maar het kan gewoon niet kloppen. Ik zou dat eerder bevrucht moeten zijn als ik een posi ovutest in handen had. Ik ben geinsemineerd dus weet heel zeker dat het echt niet eerder geweest kan zijn. Is het gewoon een groot kind? Trekt het nog bij? Hoe precies is zo'n echo eigenlijk?
Het is echt millimeter werk ( elke millimeter scheelt dan rustig een dag of een paar dagen) en daarom kunnen ze meestal pas echt wat zeggen rond de 12 weken. Waarschijnlijk maken ze tegen die tijd nog een echo en houden ze dan de termijn aan. Overigens zouden ze jouw datum aan moeten houden als die minder dan een week scheelt met hun berekeningen...
Dat scheelt maar een paar dagen met je eigen berekening toch? Volgens mij kan dat prima. Helemaal precies is het toch niet te zeggen. Hier hebben ze 3 x gemeten. Eerst was het 9 plus 4, toen 9 plus 1 en uiteindelijk 9 plus 3. Mm-werk inderdaad dus. Het hangt ook af van de tabellen die ze hanteren. In het ziekenhuis was ik weer 3 dagen verder dan volgens de echo van de vk.
Het kan maar zo zijn dat je bij de volgende echo weer terug word gezet naar 9 weken. Als je weet wanneer je geinsemineerd bent zou ik gewoon die telling aan houden (wel in over leg met de vk dan). Misschien heeft de innesteling korter geduurt als normaal? EEn andere verklaring zou ik er zelf niet voor hebben