Onze jongste eet nog steeds heel weinig. Dusdanig weinig dat ze 's nachts twee flessen nodig heeft en overdag meestal 3 en nog steeds beperkt aan komt. Het is niet zo dat ik me zorgen maakt (het cb ook niet), maar minder flessen zou mooi zijn. Dus gaf het cb aan om meer eetmomenten in te voeren. Dan eet ze vaker kleine beetjes. Ik sta er niet onwelwillend tegenover, misschien werkt het voor haar, maar zie de praktische uitvoering niet helemaal. Misschien hebben jullie tips? Ons schema nu, neem de tijden plus-min 15-30 minuten. Heel soms slaapt ze heel anders, dan komt het natuurlijk echt anders uit. 7:45 brood met beetje melk 10:00 fruit met water of thee 12:30 brood, soms wat melk, soms thee 15:00 fruit en/of rijstwafel en/of komkommer, soms koekje of knijpfruit 18:00 avondeten Ze slaapt na het fruit, zowel 's middags als 's ochtends, meestal krijgt ze nog een flesje net voor bed, maar als ze goed heeft gegeten alleen na het ochtendslaapje. Ze gaat om 19:30 naar bed, dan krijgt ze ook een fles. Ik zie gewoon niet zoveel ruimte, het cb gaf wel aan om de gewone melk niet bij de maaltijd, maar tussendoor te geven, daar zie ik wel een optie toe rond 9:00 als ze net bij de gastouder is of als we terug zijn van de jongens naar school brengen. Maar verder vind ik het lastig.
Slaapt ze echt weer verder op melk? Kan het gewenning zijn? Krijgt ze een toetje na haar eten? Je zou dat nog kunnen proberen of een schaaltje yoghurt geven voor het slapen gaan. Qua eten overdag ziet er goed uit. Hier wat zoon daadwerkelijk op een dag eet: 3 broodjes Soms plakje ontbijtkoek 1-1,5 stuk fruit 1 tussendoortje 1,5-2 opscheplepels aardappelen, 1,5-2 opscheplepels groente en wat vlees. Laat soms wat staan. Ik schep wel altijd 2 opscheplepels op. Van rijst, macaroni eet hij vaak maar 1 opscheplepel. Schaaltje yoghurt 300cc water/thee 300cc melk 200cc water met een smaakje (zeer sterk aangelengde aanmaaklimonade)
Mini eet bij het brood een half sneetje, waarvan de korsten blijven liggen, meestal met boter en/of pindakaas. Soms ook wel kaas of worst of dergelijke. Verder een aantal happen avondeten en wat vla, yoghurt of fruit als toetje. Soms krijgt ze een half fruitijsje als toetje. Alleen haar fruit eet ze goed, een halve appel per keer, de rest wat minder. Ze eet heel enthousiast, proeft bijna alles en doet ook echt haar best, maar het is gewoon niet veel. Als ze 's nachts een flesje krijgt slaapt ze meteen verder. Water of een knuffel werken niet en het flesje gaat ook meteen op. Ik geloof echt dat ze wel honger heeft, bij de middelste merkte ik ook dat hij op een gegeven moment gewoon de aandacht of gewoonte had, maar dat gevoel heb ik bij mini echt nog niet.
Oei dat is dan wel weinig wat ze eet als ik mijn 2 (jongens) eters vergelijk. Mijn dochter (middelste) is ook geen goede eter, maar sliep wel gewoon in de nacht. Gelukkig begint ze wel heel enthousiast, dat scheelt wel vind ik. Medisch gezien is er niks aan de hand? Iets als een blokkade ofzo waardoor ze als ze eet een vol gevoel heeft. Ontlasting loopt ook goed? Ik kan je dus niet verder helpen, sorry. Sterkte, lijkt mij wel vermoeiend.
Je zou een monkey platter kunnen proberen? Ik zet er in de ochtend vaak een neer met fruit en in de middag hartige dingen ( kaas, worst, ei, avocado, wraps, augurken etc). Daardoor kunnen de kindjes laagdrempelig eten pakken en eten ze hier iig effectief meer en groeien dus iets beter