Hoi allemaal, Zijn er regels /richtlijnen wat betreft de tijd tussen bevalling via ivf en gaan voor een cryo behandeling? Kun je bijvoorbeeld na een 5/6 maanden gaan voor een cryo inseminatie? Het heeft bij ons jaren geduurd eer we zwanger werden en ik wil na de bevalling eigenlijk niet te lang wachten. Ervaringen?
Ik ben toevallig gisteren langs geweest, mijn zoontje is zeven maanden en een week, en ik mag direct starten (nou ja, volgende cyclus dan, deze cyclus ben ik voorbij m'n eisprong). Ik heb wel weer een cyclus van mezelf, dus het kan in mijn eigen cyclus. Maar ik kreeg het idee dat het anders ook best in een kunstmatige cyclus had gekund. Ik heb een bevalling zonder complicaties gehad en ik geef geen borstvoeding meer. Dat waren wel dingen waar naar gevraagd werd.
Bedankt voor je reactie! Fijn dat je geholpen wordt. Toen ik zwanger bleek zei mijn gynaecoloog dat ik over een jaar terug kon komen. Zelf vind ik dat te lang, vandaar ook mijn vraag. Mag je geen borstvoeding geven als je aan de cryo tp begint?
Een jaar das dus 3 mnd na je bevalling aangezien je ook 9 mnd zwanger bent. 9+3=12 maanden Ik start een volledige nieuwe ICSI poging zo'n 3-4 maand na de bevalling en dat is prima zegt mijn gyn.
Oh ik bedoel een jaar na de bevalling, dat zei de gynaecoloog. 3/4 maanden na de bevalling lijkt me ideaal! Je weet nooit hoe lang het weer allemaal gaat duren. En als het wel snel lukt, is het juist leuk! Kunnen de kinderen samen opgroeien. Succes!
Hier adviseren ze minstens een jaar er tussen. Nu vind ik dat zelf ook. Na de bevalling is je lijf echt even tijd nodig om te herstellen en in mijn ogen is een jaar dan goed. Wij gaan dus niet eerder dan na een jaar weer proberen.
Das mooi als je daar tijd voor hebt. Ik ben inmiddels 38 en 39 als baby geboren is. Ik heb geen tijd om een jaar te wachten. En ja ben op tijd begonnen met de kinderwens, we hebben alleen over de eerste 10 jaar gedaan.
wij zijn met 9 mnd weer begonnen en zoals je ziet meteen raak. bij onze kliniek hebben ze ook geen bepaalde regel hoeveel tijd ertussen moet. hadden eerst met 8 maanden een afspraak maar zou verzekeringstechnish niet slim zijn (dec. 2016 nog ). bij ons vroegen ze trouwens niet maar borstvoeding geloof ik. ik heb kunstmatige cyclus gedaan.
Volgens mij moet je dat helemaal zelf weten. Maar mocht je onverhoopt een keizersnede krijgen, dan zal je wel een jaar moeten wachten voor je weer zwanger wordt.
Ik weet niet of borstvoeding wel of niet een bezwaar is bij ivf/icsi, ivm de hormonen die je dan krijgt. Bij een cryo tp zal t wel meevallen. Ik noemde het omdat mijn cyclus na het stoppen met BV direct weer op gang kwam. Volgens mij was het Kaila die hier laatst nog een topic opende over BV en IVF.
Hier nu zwanger van de eerste en voor we voor een 2de starten, wil ik toch ook zeker een jaar na de bevalling wachten. Gewoon om mijn lichaam de tijd te geven zich te herstellen en om ze toch ook niet te kort op elkaar te krijgen, stel dat het meteen de eerste poging zou lukken (waar ik zeker niet op reken hoor, bij deze poging hebben we echt geluk gehad, dat besef ik goed). Deze keer hebben we geluk gehad, maar mijn vriend is ook een pak ouder en geeft zichzelf maar tot hij 48 is. Dat wil zeggen dat we als we een jaar wachten na de eerste nog ongeveer een jaar hebben om zwanger te geraken van een 2de kindje. Als dat niet lukt, zal dat wel een harde klap worden, maar we hadden natuurlijk ook niet verwacht dat de eerste zo lang zou duren. Ben wel heel blij dat we met cryo's kunnen starten om er dan weer 'in' te komen, in plaats van gelijk met een verse poging te moeten starten.
Je hebt zo'n regel '9 maanden zwanger, 9 maanden ont-zwangeren'. En daar hebben wij ons aan gehouden. Gevoelsmatig lijkt het me ook goed om hormonaal eerst weer 100% op koers te zitten.