Wel spontane zwangerschappen, nu toch IUI?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by madelein, Nov 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    #1 madelein, Nov 13, 2014
    Last edited by a moderator: Nov 14, 2014
    Ik ben op zoek naar ervaringen, hopelijk positieve ;), om even mijn vertrouwen in mijn lijf en alles even op te peppen. Soms lijkt het allemaal zo zinloos!!

Wij zijn nu bijna 4 jaar 'bezig' voor ons eerste kindje. Zoals je in mijn onderschrift kan lezen hebben we inmiddels een aardige geschiedenis. 2 Mk en een goede zwangerschap vorig jaar, wat helaas mis gegaan door een infectie van de placenta. Het kindje was verder kern gezond.

Omdat ik er heel lang over doe om zwanger te worden, en vanwege de langdurige kinderwens, heeft onze gyn besloten ons te helpen met IUI om de kans te vergroten. We doen dit in een met hormonen gestimuleerde cyclus ( injecties) omdat ik lange en onregelmatige cyclussen heb. Mocht ik na 6 pogingen niet zwanger zijn dan gaan we door voor ivf.
    Dit alles dus ondanks dat ik vorig jaar een hele goede zwangerschap heb gehad, op de infectie na. Het kindje was super sterk, dus we kunnen wel gezonde kindjes maken zeg maar ;)

Zijn er meer dames hier die om deze reden met dergelijke behandelingen gestart zijn? Zo ja wat is jullie ervaring? Heeft het voor jullie gewerkt?

2. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik hoop hier ook aan te mogen beginnen, wil je dus veel sterkte wensen en succes.
    1x per jaar zwanger worden en dan misgaan is pure hel.

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Jep.. Erg oneerlijk, en onbegrijpelijk. Vooral het goed bedoelde: 'maar je weer in ieder geval dat je zwanger kunt worden' komt echt m'n neus uit.
    Ik hoop dat jullie snel mogen beginnen aan iets wat de boel hopelijk wat versneld!

4. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    De opmerking:
    Mijn vrienden hebben het nog zwaarder die zijn nog nooit zwanger geweest...

Oh ja, is het bij ons beter dan? We hebben allebei geen baby :s

Wat jullie is overkomen vind ik vele malen erger dan een miskraam tot 12 weken hoor, dus wij zijn niet te vergelijken...
    Succes meis en sterkte

5. Lutty

Lutty Actief lid

Oct 26, 2012
    469
    0
    0
    Ik wil jullie allebei heel veel sterkte maar vooral succes wensen!

Hier na drie miskramen (eerste zwangerschap natuurlijk, tweede met Clomid, derde in wachttijd voor fertiliteit en dus natuurlijk). Uiteindelijk zwanger geworden met "IUI", maar dan zonder de inseminatie, lees: ik heb de hormonen gehad en de opvolging maar we hebben de baby zelf gemaakt. We mochten zelf aan de slag omdat het zaad van VL erg goed van kwaliteit was.
    En aan mijn onderschrift zie je dat het hier wel gewerkt heeft! Ik was van de eerste behandeling zwanger en eindelijk goed zwanger ook!

Nu even een kantlijnnotitie, mijn miskramen hadden ook wel nog andere mogelijke oorzaken (schildklier, tussenschot in baarmoeder, te dun baarmoederslijmvlies) die ze voor of tijdens de behandeling hebben "opgelost".

En die dooddoener "je weet tenminste dat je zwanger kan worden" grrrr! Ik zou die mensen vermoord hebben!
    Mijn antwoord was dan ook standaard "ja, ik weet dat ik zwanger kan worden, maar ik weet ook dat het mij niet lukt om het gezond op de wereld te zetten, een positieve test doet mij dan ook niets meer en onbezonnen zwanger zijn zit er voor mij echt niet meer in".
    Terwijl die anderen dan vaak eens zwanger wel gewoon een goede zwangerschap hebben.
    Maar mensen gaan het denk ik nooit begrijpen!

Hou moed, stel vertrouwen in de artsen en laat de behandeling zijn werk doen! En dan hopelijk kunnen jullie binnen dit en een jaar komen melden dat jullie mama zijn geworden!

6. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    @meissie: pfff wat een opmerking idd... Ik had soms liever niet zwanger geweest, dan had ik niet geweten wat me af is gepakt. Aan de andere kant weet ik dat mijn lijf in staat is om een kindje te laten groeien en dat is ook wel weer geruststellend.

@lutty: dank voor je verhaal, wat super dat je zo snel zwanger bent geraakt!! Hele fijne zwangerschap gewenst!

7. Expatje

Expatje Actief lid

Dec 9, 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier na 1.5 jaar zelf proberen de mm in gegaan. Tijdens het wachten om voor IUI te beginnen (na 9 maanden onderzoeken, dus alweer 2.5 jaar na gestopt te zijn me de pil) 2 spontane zwangerschappen die beiden miskramen werden. Alsnog besloten te beginnen met IUI omdat het net zo goed nog 2 jaar kon duren. De 2de "echte" IUI (de andere waren ramppogingen) was raak en bleef plakken (nu 23 weken). Ons was het dus nog niet gelukt om een gezond kindje te maken. Een kindje met 18 weken verliezen is wel heel heftig. Ik wens je heel veel succes en geluk met alles wat komt.

Share This Page