Hallo, Ik heb een prachtige dochter van 7 weken oud. Vanaf een week of 2 is ze erg onrustig. Ze gaf veel melk terug, bv en fv kwam er met bogen uit. Ik ben gestopt met bv, want dit ging gewoon niet, en overgestapt op fv nutrilon standaard. I.o.m. met cb en huisarts zijn we de voeding gaan verdikken,(met Tammi jbpm) en nu bleef het ook in maag. Maar de voeding kwam nog wel omhoog en daar had ze veel last van, veel slikken, de hik, zuur ruiken mondjes terug geven, zelf naar een paar uur, erg onrustig. Iom de huisarts zantac gaan gebruiken, ik merkte wel iets verbetering. Mijn dochter slaapt het best in een draagdoek, overdag slapen in haar wiegje is een drama, en met inbakeren schreeuwde ze het uit, dus daar mee gestopt, (dit moest ik proberen van de arts van het cb) Ze heeft ook erg veel last van darmkrampjes en daarom ben ik omneo gaan gebruiken, ik zag weinig verbetering. Ze bleef onrustig, ze heeft moeite met poepen, laat veel windjes etc. Ze dronk weliswaar haar fles wel op, maar het viel mij de laatste tijd op dat ze er langer over deed. Ook heeft ze sinds anderhalve week uitslag op haar gezicht vooral hoofdhuid, acher haar oren voorhoofd, borst. Ik dacht eerst aan baby acne, maar het werd ook rood en droog. Gister was de omneo op, dus ik heb toch maar naar het cb gebeld en het probleem voorgelegd. Zij rade mij aan om nutrilon pepti te gaan gebruiken. Ik vermoedt zelf ook een beetje kma, maar ik hoop daar niet op. Ik gelijk naar de winkel, en jeetje wat is het duur. Maar ja de gezondheid van mijn dochter gaat voor. Ik had al gelezen op internet dat de smaak niet fijn is. Maar ze klokte de fles zo naar binnen, ik had het ook verdikt omdat het dunner is. Ik dacht al nou komt er vast veel terug, maar tot mijn verbazing bleef alles binnen. Ze had snel weer honger dat weer wel, en ik merkte op dat de pepti haar niet zo zwaar ligt als de normale nutrilon. In haar onrust merk ik nog niet veel verschil. Maar ik geef het nog maar een dag. Als ik internet moet geloven, lees ik veelal dat reflux klachten erger werden door de pepti. Mijn vraag is zijn hier moeders waarvan hun kinderen pepti krijgen dat de reflux klachten juist afnamen?
Reflux kan veroorzaakt worden door KMA. Als dat het geval is, zal het spugen dus inderdaad minder worden door pepti. Dus het kan zeker. Bij mijn dochter stonden reflux en KMA los van elkaar. Dieetvoeding is dunner, en dus werd het spugen erger. Dieetvoeding is overigens ook lichter verteerbaar, dus het is logisch dat je kindje sneller weer honger heeft.
Ja bij mijn zoon, een week of 6/7 geleden begonnen met pepti, na eindeloze wisselingen van refluxvoedingen en zantact etc en de reflux is over, die kwam dus door de koemelkallergie!
Je kan de pepti nog iets verfilmen met de jbpm. Het is idd wat lichter verteerbaar. Heftig wat kwam hebt meegemaakt sterkte!
Toen mijn dochter 6 weken oud was, op pepti overgestapt na een ziekenhuisopname. Ze bleek al gelijk vanaf het begin ontzettend veel te spugen (zowel na borst- als flesvoeding) en was ook echt een huilbaby. De kinderarts dacht eerst aan reflux en heeft daarvoor medicijnen gekregen. Spugen moest daar niet minder van worden, het huilen wel. Maar dat gebeurde niet. Daarna een ziekenhuisopname gehad (observatie) waar ze dus nutrilon pepti hebben geprobeerd, om te kijken of het misschien niet een kma was. Vanaf toen huilde ze dus amper, sliep gewoon langere stukken door. Echt zo'n groot verschil. Ze spuugt trouwens nog steeds hoor, maar het is wel een groot verschil als je het vergelijkt. En groeien gaat overigens ook beter. Pepti is inderdaad erg duur, maar wanneer er een vermoeden van kma is wordt het gewoon vergoed. Hier tenminste wel... Kan het cb je niet doorverwijzen naar het ziekenhuis?
Reflux en koemelkeiwitallergie gaan vaak hand in hand. Daarom zie je vaak verbetering als een moeder de zuivel uit haar dieet schrapt of als een kind dieetvoeding zoals pepti krijgt. Je kindje is nog vrij jong, als je wilt kun je, met dieet voor jezelf, relacteren.
Sinds maandag is mijn zoontje aan de pepti. Dit na een bezoek aan de kinderarts (zij heeft mij een machtiging gegeven voor de apotheek waardoor ik het voor 3 maanden gratis kan halen, word dan vergoed door verzekering, 'n idee voor jou misschien?) Maar hier twijfel tussen reflux of KMA of beide. Wij gaan nu testen eerst met pepti en als de klachten daar niet van over gaan dan maagzuurremmers. Maar ik moet het van de arts 2 weken de tijd geven om aan te kijken of het helpt. Dan pas kan je zien of het gaat werken omdat het lichaam ook tijd nodig heeft om eraan te wennen. Merk wel idd dat hij iets meer spuugt en ook tussen de flessen door meer spuugt maar ik geef het nog ff de tijd.