Zwanger na vroege miskraam.. positieve verhalen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kinesteet, Oct 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Ha meiden,

Ik hoop dat iemand me even een opsteker kan geven, want de moed zakt me soms een beetje in de schoenen.

Begin dit jaar, in januari, een vroege miskraam gehad. Ik was toen 5 maanden gestopt met de pil. Ik hoopte toen dat het daarna wel snel weer raak zou zijn, dat was ook wat mensen tegen me zeiden want 'nu weet je lichaam hoe het moet'.
    Maar inmiddels 9 maanden later nog steeds geen positieve test. :(

Zijn er dames bij wie het ook even duurde na een (vroege) mk, maar uiteindelijk wel lukte?
    Ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen, ben soms bang dat het nooit meer gaat lukken! :$

2. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi Kinesteet,

Kan me je zorgen voorstellen hoor! Je wilt zo graag een positieve test zien en dan een blijvend babytje...
    Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar heb wel een vriendin die haar eerste kindje kwijtraakte vlak voor de achtste week zwangerschap. Daarna duurde het ruim een jaar toen werd ze opnieuw zwanger. Inmiddels heeft ze een dochter en twee zoons....dus moed houden hoor! Het komt allemaal goed! :)

3. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Thanx Joppie! Dat soort verhalen bedoel ik. :)
    Ik kan er wel mee leven dat het wat langer duurt, als het maar wel een keer lukt om een kindje te krijgen!
    Ben ook niet de jongste meer (33), had niet gehoopt dat het allemaal zo lang zou duren.

Maar bedankt voor het verhaal van je vriendin, dat geeft weer moed!

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

33 is gelukkig nog niet zo oud hoor. Zelf was ik 32 toen ik m'n zoon kreeg ;)
    Komt vast goed. Volgens mij is 36 de leeftijd waarna het allemaal wat minder gaat...en dat duurt nog even voor je. Maar zelf zat ik ook in de rats over mijn leeftijd toen wij graag een kindje wilden...

5. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    In mei vorig jaar een miskraam gehad, met ongeveer 5/6 weken. Meer dan een jaar later 'ineens' zwanger, en nu alweer bijna 14 weekjes.. Het kan echt lieve meid, al kan het soms behoorlijk ontmoedigend zijn..

6. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Bedankt lieve meiden! Daar heb ik echt wat aan.
    Het kan dus gewoon even duren..
    Vind het soms zo lastig dat zoveel meiden in mijn omgeving zo makkelijk zwanger lijken te worden, dan denk ik: wat is er mis met mij?
    Dan voel ik de klok zo tikken, maar dat werkt natuurlijk ook niet bevorderlijk. :S

Maar ik blijf hoop houden, mede dankzij jullie verhalen! :)

Enne @ Flowersoflove: Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! :D

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    Ik heb ondertussen 8 mk gehad 3 wat later 7 weken en de rest rond de 4,2 .
    Maar ook ik heb een gezonde zoon tussen door gekregen en nu pril zwanger van nummer 2 .
    Tussen al mijn miskramen heeft best wel wat tijd gezetten behalven tussen mijn 2de mk en me zoontje zat maar 1 maand.
    Soms heeft het lichaam tijd nodig om te herstellen.

Gebruik je ovulatietesten?

8. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Jeetje meid, 8 miskramen! Das niet niks!
    Ik hoop dat deze goed blijft zitten! Alvast voorzichtig gefeliciteerd!

Ik gebruik ovulatietesten ja. :) En preseed, en tarwekiem, en en en.. ;)
    Maar op een dag komt het.. Hoop ik!!

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    Wij gebruikte ook preseed maar ben zwanger geraakt zonder , mischien is het proberen waar.
    Tevens ben ik na de acupuntuur gegaan ( weet niet of het iets voor je is ) maar mijn lichaam was volgens haar na de mk flink uit balans ze heeft me een paar keer behandelt en nu zwanget

10. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Ja dat heb ik ook geprobeerd, acupunctuur! Met name omdat ik last had van tussentijds bloedverlies en niet wist waar het vandaan kwam. Bleek een gevoelige baarmoedermond te zijn, die snel bloedde. Ben ik nu inmiddels met dank aan een bevriezing (in het zh) vanaf!

Maar goed, ook twee maanden chinese kruiden geslikt, tot nog toe zonder resultaat..

Wat wordt je geduld dan op de proef gesteld hè!
    Heel fijn voor jou dat je geduld beloond is!

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    Het is gewoon lastig vooral als je echt iets wilt.
    Hier is fase 1 gelukt zwanger worden , nu nog zwanger blijven ;)

12. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Hier zocht ik ook naar!
    Afgelopen weekend een vroege miskraam gehad en ben ook benieuwd of er ervaringen zijn over hoe snel je weer zwanger kan raken...Heb ook wel gehoord dat je eerste tijd verhoogd vruchtbaar bent, maar volgens de dokter is dat een fabel. We gaan het in ieder geval weer goed proberen :)!!

Hier ook iemand met ovulatietesten, preseed, randje fietsen, tarwekiemolie en en en... :)

Afgelopen maand waren we op familie vakantie, dus beetje luier geweest ( Alleen preseed en tarwekiemolie) en was dus zwanger!

Deze maand trekken we alles weer uit de kast!!

Hoop dat jij ook snel zwanger bent Kinesteet!

Liefs,
    Yvonne

13. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Heej Ennovy!
    Ik heb jouw topics ook gelezen, wat balen meid dat het na zo'n spontaan geluk toch is misgegaan!
    Ik herkende het verloop van je miskraam ook erg; hoewel ik al vanaf het begin bloed had, dus nooit echt heb gedacht dat het goed zat. Maar wel dat het zo snel mis ging.

Mijn arts ziet het als een heel goed teken dat ik een keer zwanger ben geweest, het kan dus, en heeft er dan ook vertrouwen in dat het nog spontaan gaat lukken. Maar ik denk soms.. ben al zo lang bezig, waarom zou het nu ineens wel lukken?

Anyway: ik hoor ook regelmatig van meiden die heel snel weer zwanger raken! Maar ben ook blij met de reacties hier van meiden bij wie het langer duurde. Dat geeft me toch weer moed dat het wel weer een keertje lukt.

Ik hoop dat jij ook gauw zwanger bent van een tweede kindje dat lekker blijft zitten!

14. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Lief van je Kinesteet!

Bij mijn eerste duurde het bijna 2 jaar.....Zonder miskramen of andere rare dingen. Ik was dus overtuigd dat het voor ons niet was weggelegd. Zouden net de MMM in en toen...ZWANGER!! Toen wist ik dat ik het kon! Wat een fijn idee!!

Nu een half jaar bezig en was weer bang dat het weer lang ging duren of niet zou lukken ( ben al 36) Maar nu toch weer bevestiging dat het weer mogelijk is :) Geeft toch weer hoop! Ons lichaam weet in ieder geval wel hoe het moet meid!!

Had jij wel knal positieve testen? En hoever was jij?

Hoop dat we snel beiden een plakkertje hebben meid!

Liefs,
    Yvonne

15. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Ooow wauw, dat je eerste 2 jaar duurde, had ik nog niet meegekregen. Sowee dan zul je wel heel blij zijn geweest met je zwangerschap! (En nu natuurlijk met je dochter :))
    En ja, je weet dus dat het kan! Is wel een belangrijk gegeven heb ik begrepen, dat zaadje bij eitje kan komen.

Ik had wel echt positieve testen ja, maar op m’n nod al bloedverlies. Het zette alleen niet echt door. Omdat ik toevallig net bij de gyn liep vanwege contactbloedingen, heeft hij me toen een paar keer bloed laten prikken. HCG steeg tot 600 of zoiets, maar daalde toen weer.. En daarna kwam heel snel de mk los. Was toen iets meer dan 5 weken. Het bloeden duurde bij mij geloof ik een dag of 5.
    Is het bij jou inmiddels helemaal gestopt?

Handig om te weten is misschien dat je eerste menstruatie hierna ook nog wat anders kan zijn. Ik schrok me althans rot, had bijna zwart bloed en was bang dat ik weer een mk had. :$

Nou hou moed! Het is al een keer gelukt en lukt zeker nog een keer!
    We blijven voor elkaar duimen. :)

16. Montgommery

Oct 19, 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lijken we toch allemaal op elkaar. Allemaal dezelfde vragen en twijfels. Ik was ook op zoek naar een topic met dit onderwerp. Op 6 oktober heb ik een miskraam gehad. Ik was toen ruim 6 weken zwanger. Het was in de derde ronde al raak. En nu hoop ik ook weer snel zwanger te zijn. Het liefst deze maand alweer maar dat is wel erg veelgevraagd waarschijnlijk. Gisteren merkte ik dat ik vruchtbaar ben, dus deze avond maar snel aan de slag gegaan ;)
    Ik hoop voor jullie allemaal dat het snel mag lukken en dat alles goed komt!

17. Anne2408

Anne2408 Actief lid

Mar 24, 2014
    203
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier in November vorig jaar ma gehad en gecurreteerd, in maart weer begonnen en in September zwanger.
    Ook in maart begonnen met acupunctuur, bleek dat ik erg kouwelijk was op mm organen dat schiet niet op met het aanhechten van het vruchtje, alles is gereguleerd en ik voel me ook fitter. Kan het iedereen aanraden. Succes ik weet hoe oneerlijk het allemaal is en hoeveel geduld je moet kunnen opbrengen.
    Nu weer spanning of het allemaal goed blijft gaan ;).

18. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Dank voor je reactie Anne! En gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Je bent bijna over de 12-weken grens zie ik.
    Ik duim voor je dat deze blijft plakken!

19. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Hoi Dames!

Sommige van jullie "ken" ik al van andere topics.
    Hier helaas in hetzelfde schuitje. Afgelopen maand een vroege miskraam gehad. Mooie oplopende testen, clear blue: zwanger 1-2 en toen heel veel bloed en snel aflopende testen. De maanden ervoor ook steeds streepjes geplast maar toch ongesteld geworden. De verloskundige vermoed dat ik afgelopen drie maanden vroege miskramen gehad heb waarbij dus die van afgelopen maand wat langer bleef 'plakken'.

Van onze dochter waren we de derde maand zwanger, volgende week NOD voor ronde 6 voor een broertje of zusje. :(
    Wat natuurlijk nog helemaal niet zo lang is maar het voelt als een eeuwigheid.

Ik duim voor ons allemaal ladies.

20. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    Hoi Magnolia,

Ook jij ervaring met het onderwerp, helaas! :(
    Het zou best kunnen wat de vk zegt, ook aangezien je cyclus de afgelopen maanden wat langer was.
    Maar eens volgt een gezonde voldragen zwangerschap!
    Je lichaam kan het, want heeft het al een keer gedaan. :)

Ook voor jou heel veel sterkte met dat eeeeuwig lijkende wachten..!

Share This Page